19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Marketing mix Holt (1995).
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
A kommunikáció.
Reklámeszközök, reklámhordozók
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Marketing-kommunikáció
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
MARKETING.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Reklám.
MARKETING.
Marketingkommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Kommunikáció.
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
Személyes eladás (personal selling)
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
A reklám alapjai és formái
Sponsorare necesse est
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
9. A személyes eladás (Personal Selling)
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Az alapvető kommunikáció
Fekete Vivien Galambos Edit
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Kommunikáció.
A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm. elem)  PS; PR; SP; POP; DM is kapcsolódhat.
Kommunikáció Boda Klaudia 12.c. Mi a kommunikáció? A kommunikáció tájékoztatás, információk cseréje közlése valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Kommunikáció típusai.
Előadás másolata:

19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció 19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció. Milyen kommunikációs eszközöket ismer, mikor használja azokat?Párbeszéden keresztül mutassa be a verbális és nem verbális kommunikáció fontosságát! Verbális, nem verbális kommunikáció,kommunikációs eszközök és a kommunikáció fontossága, diszkréció

A kommunikáció fogalma, szereplői Fogalma: Az információ, tudásanyag, közlése, cseréje egy közös jelrendszer segítségével. A kommunikációhoz szükség van: - adóra, vagyis valakire vagy valamire, ami az információt vagy adatot kibocsátja, - egy vagy több vevőre, aki(k) az információt vagy adatokat befogadják és - egy csatornára vagy közegre, amely összeköttetést biztosít az adó és a vevő között, - szükséges egy közös jelrendszer vagy kód, ami biztosítja egymás megértését.

A kommunikáció folyamata üzenet kód dekód médium kibocsátó befogadó zaj szelektív figyelem szelektív torzítás szelektív emlékezet válasz, visszacsatolás

A kommunikáció fontossága http://indavideo.hu/video/A_kommunikacio_f ontossaga

A kommunikáció csoportosítása a.) A kommunikáció iránya alapján beszélhetünk: - egyirányú, mint pl. a szónoki beszéd, olvasás, filmnézés, stb., vagy - kétirányú kommunikációról, mint pl. a beszélgetés. b.) az időbeliség alapján beszélhetünk - közvetett, amikor az adó és a vevő nem egyszerre vesz részt folyamatban, ill. egy harmadik szereplőn keresztül jut el az információ az üzenet címzettjéhez, - közvetlen, amikor az adó és a vevő egyszerre vesz részt a folyamatban.

A kommunikáció csoportosítása c.) az igénybe vett csatornák alapján beszélhetünk - Verbális (szóbeli) - vokális (emberi hanggal képzett) és - nonverbális kommunikációról ( nem nyelvi jelekkel kifejezett kommunikáció, hangszín, tekintet, testtartás, mimika, stb.) d.) a szervezettség foka alapján megkülönböztetünk - személyes, - csoport, és - tömegkommunikációt

Marketing kommunikáció Fogalma: az eladótól a vevő felé irányuló információ-kibocsátás, annak érdekében, hogy a vevő attitűdjét, magatartását befolyásolja, megváltoztassa. egyirányú, közvetett tömegkommunikáció

Marketingkommunikációs mix A kommunikációs mix elemei: - a reklám, - a Public Relations, vagy PR, - a közvetlen értékesítés ösztönzés, Sales Promotion vagy SP, - a személyes eladás, a Personal Selling, vagy PS.

Reklámeszközök Hagyományostól eltérő reklámeszközök ATL- Vonal feletti eszközök BTL- Vonal alatti eszközök Hagyományos reklámeszközök TV Rádió Sajtó Szaklapok Szórólapok Óriásplakát Hagyományostól eltérő reklámeszközök Eseménymarketing Szponzorálás Kiállítás Vásár Flashmob Internet

A belső és a külső PR eszközrendszerei Belső PR Külső PR házi újság, zártláncú tévé, hirdetőtáblák, Csapatépítő tréningek Egyéb rendezvények szervezése, vezetők által tartott tájékoztatók, beszédek. - vevőtalálkozók, - szponzorálás, mecenatúra, - sajtótájékoztatók, - újságcikkek, - prospektusok, - PR filmek és spotok, hanganyagok, - a vállalat arculati eszközei,

Értékesítés ösztönzés - SP Fogalma: mindazon marketing kommunikációs eszközök, amelyek nem tartoznak a reklám, a PR vagy a személyes eladás körébe Eszközei: - Point of Sales /PoS/: reklámozás az eladás helyén, eladáshelyi reklám, - Point of Purchase /PoP/: reklámozás a vásárlás helyén, vásárláshelyi reklám.

Fogyasztókat és kereskedőket ösztönző módszerek Fogyasztókat ösztönzők Kereskedőket ösztönzők termelők, nagykereskedők vagy importőrök által árubemutatók, oktatások, gyárlátogatások szervezése, - rendszeres kapcsolattartás a területi képviselők segítségével, - árkedvezmények, jutalmak, nyereményjátékok, versenyek, reklámtámogatás, eszköztámogatás (állványok, hűtők, molinók, raklaptakaró fóliák,stb.) Kereskedők, termelők, vagy importőrök által árubemutatók, kóstolók, akciók szervezése, - árengedmények nyújtása: használt termékek cseréje, beszámítása, kuponok, részletre történő vásárlások, - ingyenes termékminták egy másik termékhez vagy pl. sajtóhirdetéshez kapcsolva újságokban, - ajándékok, (pl.: teáscsésze a teafűhöz) nyereményjátékok, törzsvásárlói program, hűségkártya program, ingyenes szolgáltatások nyújtása a vásárlóknak.

Személyes eladás - PS Fogalma: A személyes eladás az eladó és vevő személyes kapcsolatán alapuló marketing-kommunikáció, üzletkötés Használata: bizonyos termékek értékesítése során elengedhetetlen a személyes közreműködés luxus termékek nagy szakértelmet igénylő (gyógyszerek, számítógép) nagy értékű termékek értékesítése esetén (gépkocsi)

Diszkréció A vállalati kultúrában nagyon fontos, hogy a tudomásunkra jutott adatokat, információkat bizalmasan kezeljük, még akkor is ha nem írtunk alá titoktartási szerződést a munkába álláskor. A diszkréció megszegésének eredményei lehetnek: Versenytársaink piaci előnyökhöz juthatnak A cég jó hírneve csorbát szenvedhet Elbocsátásokat eredményezhet Személyiségi jogokat sérthet stb.

Köszönöm a figyelmet! Forrás:Czimmer Julianna :Marketing kommunikáció