Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tökéletes verseny Közgazdaságtan 10. hét.
Advertisements

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Egyetemi prezentációs sablon
Összefoglaló kérdések
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Termék és márka politika
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Tökéletes verseny és monopólium
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Piaci korlátok.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Számvitel és pénzgazdálkodás KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Vállalattal kapcsolatos fogalmak
Bevezetés a közgazdaságtanba2006/2007. tanév, 1. félév 3. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
1 Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 5. előadás A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
A kurzus programja Dátum Témakör november 10.
TERMÉK TERMÉKPOLITIKA TERMÉKSTRATÉGIA
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Marketingmenedzsment 2008
Költségelemzés, költséggazdálkodás
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Számvitel és pénzgazdálkodás KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Költségek Termelés Q Állandó Költség FC Változó VC Összköltség TC
A marketing piac tartalma
A fedezeti pont szerepe a távhőszolgáltatásban
Kérdések a második zh-hoz
Gyakorló feladatok Mikroökonómia.
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Költségek, költségfüggvények
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
Gépészmérnöki kar BSc Levelező képzés szeptember-október
Termék & Márka Kopcsay László.
ÁRBEVÉTEL ÉS PROFIT, FEDEZETI PONT ÉS ÜZEMSZÜNETI PONT
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Számvitel és pénzgazdálkodás KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A termelés költségei.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Számvitel és pénzgazdálkodás KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A termelés költségei.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
A termék mindazon fizikai és egyéb tulajdonságok összessége, amelyek alkalmasak a fogyasztói igények kielégítésére. A termék konkrét fizikai alkotórészeket,
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Marketing I. VI. előadás Termékpolitika
Költségek és költséggörbék
Innováció és marketing – termékpolitikai döntések – marketing a termékfejlesztésben Marketing gyakorlat 5.
Kapacitástervezés.
TERMÉKPOLITIKA.
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc

Termékpolitika I. 113. lecke

Vállalati termékpolitika A termékválaszték piacvezérelt tervezése, fejlesztése és menedzselése. Szintek: Termékkínálat /-választék/: a vállalat összes piacon kínált terméke és szolgáltatása Termékcsalád /-vonal/: Az egymással szoros kapcsolatban álló termékek Egyedi termék: A fogyasztói igények kielégítésére alkalmas fizikai és egyéb tulajdonságok összessége

A termékkínálat Szélessége: Hosszúsága: A gyártott/forgalmazott termékvonalak száma Hosszúsága: A termékvonalakba tartozó elemek száma

Termékvonal módosítás Szűkítés Bővítés: Felfelé Lefelé Kitöltve De! Termék-kannibalizmus!!! ( Az új termék a régi termék(ek) forgalmát csökkenti.)

Termékhagyma Alaptermék: alaphasznosság, amiért a terméket megvesszük. Elvárt termék: az alaphasznosság konkrét formája. Kiterjesztett termék: A termékhez kapcsolódó kiegészítő tulajdonságok. VERSENYSZINTET IS JELENT!

Termékhagyma Alaptermék Elvárt termék Kiterjesztett termék

A termékéletgörbe A termék értékesítésének mennyiségét az idő függvényében leíró görbét termékélet-görbének nevezzük.

A termékélet-görbe és a nyereség kapcsolata

Bevezetés szakasza Magas költségek: Jelentős hirdetési ráfordítás Alacsony forgalom Innovátorok (Fogyasztókat meg kell nyerni) Lefölözéses/Behatolásos árstratégia Bevezető kampány!

Növekedés szakasza Bővül a fogyasztók száma Éleződik a verseny Korai elfogadók Átlagköltség csökken Intenzív hirdetés szükséges

Érettség szakasza Piac mérete jelentősen bővül, és egyben differenciálódik is Termékdifferenciálás Alacsony önköltség Magas nyereség Értékesítési utak bővítése Előtérbe kerül az árharc, és az értékesítésösztönzés eszközei A többség vásárolja

Hanyatlás szakasza Piac telítődése Csökken a termék iránti kereslet Már megjelennek a piacon az új termékek Alacsony (de növekvő) egységköltség Lemaradók Érdemes-e a piacon maradni vagy inkább célszerű kivonulni?

Fedezeti mennyiség BEQ = Break-Even Quantity / Fedezeti mennyiség FC = Fixed Cost / Állandó költség p = Price / Ár AVC = Average Variable Cost / Átlagos változó költség

Fedezeti pont (BEQ) TR C, R TC VC FC Q

Köszönöm a figyelmet!