Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
IKT = információs és kommunikációs technológia
Advertisements

Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
B2B-marketing – A szervezeti piacok
A B2B e-kereskedelem sajátosságai
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
E – Logisztika 1. szeminárium
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Az elektronikus üzletmenet
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Az e-kereskedelem (e-business)
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi adjunktus.
Üzleti intelligencia Kecskemét 2007 ősz. BI Business Intelligence Üzleti Intelligencia Bevételnövelő és költségcsökkentő lehetőségek feltárása, döntéstámogatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Számvitel és pénzgazdálkodás KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
III. A logisztika jövője
Elektronikus kereskedelem
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
Az EEM helye a menedzsmentben
Az elektronikus kereskedelem formái. B2B (business to business) A B2B piacoknak három típusát különböztethetjük meg: a vevők által létrehozott, az eladók.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Számvitel és pénzgazdálkodás KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Vállalati modellek 2007.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az elektronikus szolgáltatások előnyei és veszélyei
Az elektronikus üzletvitel logisztikája Kiss Norbert Heller Farkas Főiskola 2005.
Vállalkozásmenedzsment I.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Vásárlókat vagy rajongókat szeretnél? Zemplén Zsófia / Nuskin Enterprises.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
Előadó: Badinszky Péter SZIE GTK Termelésökonómia és Menedzsment Tanszék Csongrád Megyei Agrárinformációs Rendszer AGRÁRINFORMATIKAI KÉPZÉSI PROGRAM Szeged,
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
11. tétel.
Operatív menedzsment és versenyképesség
INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT
Kérdések a második zh-hoz
Integrált ügyfél-kommunikáció a weben
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Előadás másolata:

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc

Információmenedzsment 90. lecke

INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT AZ INFORMÁCIÓ FOGALMA Bizonytalanságot oszlat el Továbbítható jel: ABX2/c 12 „eleven” a fogadó (vevő) a meghatározó A kommunikáció szerepe hatékonyság - egységes jelrendszer és azonos értelmezés, - vállalati kultúra része, kommunikációs sémák

INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT AZ INFORMÁCIÓ JELENTŐSÉGE Alvin Toffler: hatalomváltás, földkorszak föld = hatalom füstkorszak gyár = hatalom infókorszak információ = hatalom infobirtokosok

AZ INFROMÁCIÓ ÉRTÉKE az információ mennyisége, - túlinformáltság, - alulinformáltság, minősége: - összegezettség, - feldolgozottság, fontosság, időszerűség – aktualitás,

SZERVEZETEN BELÜLI INFORMÁCIÓS RENDSZEREK

Végrehajtói információs rendszerek – EIS (Executiv Information Systems) –közvetlen kapcsolat –személyi számítógép Végrehajtás támogatás – ESS (Executív Support Systems) –prognosztizálás és analízis MIS-VEZETŐI INFORMÁCIÓS RENDSZEREK Menedzsment támogatás belső információk külső információk önálló szervezet!? Döntéstámogató rendszerek - DSS – adatok, elemzések (Decision Support, Systems) „nagy” számítógép szervezet! intuíció és szubjektivitás?

E-kereskedelem, e-commerceE-kereskedelem, e-commerce –Áruk, szolgáltatások; számítógépes hálózattal –Értékesítés bizonyos mértékű automatizáltsággal –Teljes (termék + szállítás) vagy részleges E-businessE-business –E-kereskedelem + a teljes értéklánc adatkezelése –Beszerzés, marketing, CRM, stb. MegjelenéseMegjelenése –Házibank –E-árverés –Álláskeresés –Részvényvásárlás, stb.

Az internet szerepe Szervezeti struktúra –Kommunikáció és információáramlás Adatbányászat Elektronikus adatcsere (EDI, Electronic Data Interchange) Távmunka Távoktatás Elektronikus tendereztetés Közigazgatási rendszerek kiszolgálása A női munkavállalók

ElőnyökElőnyök –Átláthatóbb költségek –Gyorsabb egymásra találás –Erősebb önszabályozás –Egyszerűbb adatgyűjtés a vásárlóról –Részletesebb és olcsóbb tájékoztatás –Kényelmes vásárlás, alacsonyabb árak –Esetleg szórakoztatás HátrányokHátrányok –Kiépítésének problémái –Lassú szállítás –Hibás áruk –Személyes kontaktus hiánya –Több visszaélés E-kereskedelem: előnyök és hátrányok

E-kereskedelem Magyarországon

E-kereskedelem modelljei

A2A, A2B, B2A A2A (Administration to Administration)A2A (Administration to Administration) –Kormányzati és közigazgatási szervek –Strukturált adatok a közszféra felé A2B (Administration to Business)A2B (Administration to Business) –Elektronikus közbeszerzés –Bankok B2A (Business to Administration)B2A (Business to Administration) –Vállalat és közigazgatás közti adatcsere –Kereskedelmi kapcsolat –A kormányzat „web business-e” lassan fejlődik

B2B, B2C B2B (Business to Business)B2B (Business to Business) –Vállalatközi elektronikus üzletvitel –EDI, , web –A legnagyobb forgalmat generálja –Előnyei: Kevesebb papírmunka Gyorsabb tranzakciók, kevesebb hiba Kisebb raktározási költségek B2C (Business to Consumer)B2C (Business to Consumer) –Legelterjedtebb –Vevői fókusz: hol helyett mit –Áruk és szolgáltatások összemosódhatnak –Sokkal több az információ –Az ügyfél is részt vesz a gyártásban

C2A, C2C, P2P C2A: Consumer to AdministrationC2A: Consumer to Administration –Hivatalos ügyek elektronikus intézése –Szintjei: Információ a szolgáltatásról Egyirányú interaktivitás Kétirányú interaktivitás Teljes körű elektronikus ügyintézés C2C: Consumer to ConsumerC2C: Consumer to Consumer –Magánszemélyek elektronikus kereskedelme –B2B: tranzakciós díj, C2C: ingyenes P2P: Peer to PeerP2P: Peer to Peer –A legmodernebb e-kereskedelem –Minden tranzakció ingyenes –Fájlcserélés, kapacitásmegosztás

Elektronikus piacterek Sok eladó és sok vevő van jelen Nyílt piactér –Pl. B2C, szabadon elérhető, ismeretlen partnerek, alacsony fokú együttműködés Zárt piactér –Pl. B2B, iparág specifikus, résztvevők száma korlátozott, védett rendszer, magasfokú együttműködés Vertikális piactér –Ügyletek az ellátási lánc szerint, iparág specifikus Horizontális piactér –Bármely termék adásvétele, mindentől független Elkötelezett piactér –Valamelyik felet előnyben részesíti Semleges piactér Katt és kő modell a jelenben is!Katt és kő modell a jelenben is!

Piacterek hátrányai Az eladókAz eladók –A termelők egymás alá licitálása –Több vásárló, de kisebb haszon –A piacterek félkészek (megkülönböztetés hiánya) A vásárlókA vásárlók –67 % nem ismétli meg –48 % azért megy el, mert lassúnak tekinti –20 % segítséget igényel Létezik az interneten kívüli digitalizált kereskedés isLétezik az interneten kívüli digitalizált kereskedés is –Autópálya –Parkolás –Mobil kereskedés, m-marketing

A website követelményei Tartsd a site-ot frissen. Legyen professzionális kinézetű. Legyen a site egyszerű. Tartsd navigálhatónak. Használj sablonokat. Korlátozd a grafikus tartalmat. Vigyázz a böngészőkkel. Tedd a vásárlóidat elkötelezetté. Nyiss kommunikációs vonalat.

Köszönöm a figyelmet!