A nevelési színterek „rendszertana”
Az pedagógiai hatás módja A, személyközi, közvetlen, interaktív B, médiummal közvetített
Finanszírozás módja/szabadságfok Állami normatív finanszírozás/ Kötelezőségek 2. Fizetőképes kereslet/ szabad hozzájutás (elemi szabályozással) 3. Tagsági díjak, pályázatok, céltámogatás/ önkéntes elkötelezettség, saját szabályok
TERMÉSZET- ADTA KOZOSSÉGEK PIACI SZOLGÁLTATÁSOK INTÉZMÉNYEK CIVIL SZERVEZŐDÉSEK
TERMÉSZETADTA KOZOSSÉGEK Család Rokonság Szomszédság Kortárs csoport Egyházak, vallási közösség
INTÉZMÉNYEK Fiatalkorúak börtöne Nevelőintézet Gyermekotthon Orvosi rendelő, gyerekkórház, bölcsöde Krizis-szálló Gyermek-jóléti szolgálat Kollégium Óvoda Iskola Művészeti iskola ÁMK Művelődési-szabadidős intézmények (ifjúsági ház, művház,színház, könyvtár, koncertterem, múzeum, cirkusz, stadion stb) egyházak
PIACI SZOLGÁLTATÁSOK Ifjúsági szórakozóhely Gyermek-megőrző Iskolán kívüli képzések: Nyelvtanfolyam, Gépjármű-vezetői tanfolyam, Tánciskola Fitness-klub, Body-terem,Wellness stb. Művelődési-szabadidős intézmények (színház, könyvtár, koncertterem, múzeum, stadion stb)
CIVIL SZERVEZŐDÉSEK Sportegyesület Művelődési egyesületek Civil szervezetek Gyerek- és serdülőmozgalmak Egyházak, vallási közösségek Művelődési-szabadidős intézmények (ifjúsági ház, művház,színház, könyvtár, koncertterem, múzeum, cirkusz, stadion stb)
Sajtó, gyereksajtó, ifjúsági sajtó Médiumok Könyv Sajtó, gyereksajtó, ifjúsági sajtó Rádió Mozi, film Tévé, video, DVD Internet
Érzékeny és dinamikus átmenetek koronként és kultúránként Vigyázat! Érzékeny és dinamikus átmenetek koronként és kultúránként változások!