HOGYAN nevelünk? A dichotómiák közti skálán bárhol.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

Volt egyszer egy kisfiú, akinek igen nehéz természete volt
A kölcsönös befolyásolás
A Női Szavak Értelmező Szótára
Szakíts magadnak egy kis időt, hogy elolvasd ezt az üzenetet,
Don Bosco Oratóriuma. Don Bosco egykor  nevelni másképp!  a kezdetek: börtön és utca  „az alapítás”  „laboratórium” – a kor oratóriumai  háttérbe.
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Amikor sikerül! Babamasszázs oktatás hátrányos helyzetű szülők számára, az Angyalkert Gyermekházban Zsanda Emília Okleveles csecsemőmasszázs oktató.
Demokratikus iskola mozgalom International Democratic Education Conference (IDEC) 1993 European Democratic Education Community EUDEC 2008
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Mikor még semmi nem létezett..
A nevelés stílusa.
Két magzat beszélget az anyja hasában …
Szakíts magadnak egy kis időt, hogy elolvasd ezt az üzenetet! Lehet, hogy fontos!
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Lekció: 2Móz 20, 1-17  1Akkor mondta el Isten mindezeket az igéket: 2Én, az ÚR, vagyok a te Istened, aki kihoztalak Egyiptom földjéről, a szolgaság házából.  
NEVELÉSI MÓDSZEREK Forrás: Czike Bernadett (szerk.): Bevezetés a pedagógiába. Szöveggyűjtemény. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest, 1996.
Dilemmák a növendék felfogása körül (dilemma= tépelődésre való kérdés, nincs abszolút válasz) Ki lehet növendék? Ki a nevelés tárgya? Kit nevelünk? 1.Csak.
Budaházy György rabságáért Lengyel Károly : Bilincsben Angyal
Az életedet TE írod.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Káosz a házban! Egy csaj története. Éppen Violett ajtaján léptünk be amikor…
Ellenőrzés és értékelés az alsó tagozatos matematika oktatásában
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Nevelési módszerek.
Tanári beírások – szülői válaszok
Engedd / Engedj közelebb
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
IN / TOLERANCIA Strédl Terézia Selye János Egyetem, Komárom
Ha egy nap….
Zene: Máté Péter - Most élsz
Ne sírj, apám! – Don’t Cry Daddy! Apám meg én a kisszobában, csendes esti félhomályban, béke van, ő mégis sír. Én nézem, nézem meglepetten, szégyelli,
LAWDY, MISS CLAWDY Lawdy, lawdy,lawdy miss Clawdy Te vagy aki nagyon kell nekem De ne izgass fel Baby, ó ezt ne tedd velem.
Boldog 2014-et !.
Helyettem meghalt Ő Elvette minden bűnöm Mondd, ó, mondd ki volt Ő? Meghalt a Golgotán, Függött a keresztfán, Jézus, Jézusnak hívják.
A mélyből Hozzád száll szavam – Krisztus, kegyelmezz
JÓ REGGELT !.
BÖJT 2014.
"Íme, az Isten Báránya, aki hordozza a világ bűnét!"
Volt egyszer egy kisfiú, akinek igen nehéz természete volt
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ KUTASOKRÓL ÉS ESZMECSERÉKRŐL Dr. G. Tóth Károly STRATOSZ központi szakképzési koordinátor.
Gyermek: Ki a gyerek? Tiszta lap, vagy csiszolatlan gyémánt?
Hálaének Pecznyík Pál verse. Zengjen hálaének, e földön mindenütt,
A neveléselmélet alapjai A nevelési környezet
Lelkem Istenben lel nyugalmat, segítség csak tőle jön. Egyedül ő a sziklám és az üdvösségem, ő az én váram, nem rendülök meg.
BB Biblia-kör.
Szakíts magadnak egy kis időt, hogy elolvasd ezt az üzenetet, lehet hogy fontos!
Könyörülj rajtam kegyelmeddel, Istenem, töröld el hûtlenségemet nagy irgalmaddal!
Gyuri Úgy várom jössz e már.... Elmegyek, elmegyek.... "Egy ember akinek a zene jelentette az élet összes örömét" Budapest 1947 február szeptember.
Jn 14,26 A Vigasztaló pedig, a Szentlélek, akit az Atya küld az én nevemben, megtanít majd titeket mindenre, és eszetekbe juttat mindent, amit mondtam.
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
Zeng, lelkem, ez új reggelt, A nap, ím, ismét fölkelt. Ó, nap, mily gyönyörű vagy, Az Úr jósága mily nagy! Az Úr hatalma intett, Újra világosság lett.
CSODÁS KÍVÁNSÁG 1.
Helyzetkép a differenciálásról. Differenciált házi feladat előző órai következő órai Gyakoriság%Gyakoriság% igen 11,7610,2 nem 3661,04271,2 nem válaszolt.
Neveléslélektan Debrecen
Anya, Anyuka emlékére….
Az öt legveszélyesebb kérdés, amit a nő feltehet a férfinak: 1. Mire gondolsz? 2. Szeretsz? 3. Kövér vagyok? 4. Szerinted ő csinosabb nálam? 5. Mit csinálnál,
A 5. parancsolat „Tiszteld apádat és anyádat…”
CSODÁS KÍVÁNSÁG 1.
CSODÁS JÓKÍVÁNSÁG 1.
Száll a hír, a legjobb hír földig hajol minden bölcs,
„SENKI SEM KÖVETHET EL NAGYOBB HIBÁT, MINT AZ, AKI AZÉRT NEM TESZ SEMMIT, MERT AMIT MEGTEHET, AZ KICSINY.” (E. Burke)
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
VALLÁSOS ÉS ERKÖLCSI NEVELÉS A KATOLIKUS ÓVODÁKBAN
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Előadás másolata:

HOGYAN nevelünk? A dichotómiák közti skálán bárhol

Mitől függ a módszer megválasztása? Az adott kultúra nevelési hagyományaitól, értékeitől – bizonyos esetekben törvénybe foglalt normáktól (ösztönöz, enged, tilt) Az adott nevelési helyzettől A növendék aktuális személyiségétől, előzetes tudásától, habitusától A nevelő személyiségétől (kongruencia)

A fejlődő emberhez fűződő viszony Korrigáló Hibajavító, megtorló „Majd én embert faragok belőled” Fejlesztő Pozitívumokra támaszkodó, Megelőző „A holnapi nap öröme”

A hatásgyakorlás közvetlensége Direkt Közvetlen „Ostoba tökfilkó, neveletlen kölyke anyádnak, mondd meg az édesapádnak, hogy kössön a jászol elé!” Indirekt Közvetett (párhuzamos hatás) 1. „Fiamnak mondom, menyem értse” 2. „Legfeljebb 3 pofon” 3. „Te írod a faliújságot”

A növendéktől elvárt válasz Passzivizáló „Meg ne tedd!” „Meg ne halljam” Aktivizáló „Szerettesd meg a napot!”

A módszer „színpada” egyénikollektív

A módszer „színpada” egyénikollektív

Szavak és/vagy tettek Verbális (lelkifröccs) Cselekedtető

Meglepő? Kiszámítható? Konvencionális, sztenderd, várt (figyelmeztető, intő, rovó) Meglepő, paradox, extrém („Legfeljebb 3 pofon”, Karabanov a telep pénzéért, SZÖSZ)

Kurt Lewin: irányítási stílusok Autoriterlaissez fair e demokratikus Tekintély-elvű ráengedő hatalmi

Bánásmód engedékenykorlátozó hideg12 meleg34

Bánásmód engedékenykorlátozó hideg12 meleg34

Alapviszony Énelbizonytalanító Énerősítő