Reneszánsz festészet RAFFAELLO.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
,,…a geometria két legnagyobb kincse közül az egyik” (Johannes Kepler)
Advertisements

Köves Kaba Kedves Kuruczlányai
LEONARDO DA VINCI - ARÁNYOK
KÉPTÁR Reneszánsz I..
AZ AJANTA BARLANGOK INDIA.
AZ ÖNKÉPZŐKÖR TAGJAI ÁLTAL VÁLASZTOTT KEDVENC RENESZÁNSZ ALKOTÁSOK (A MŰVEK KELETKEZÉSÉNEK IDŐRENDJÉBEN)
RENESZÁNSZ – ‘újjászületés’
Donatello és Michelangelo értelmezésében
A századforduló művészetei
A reneszánsz.
Toszkána – Firenze: reneszánsz művészet kiindulópontja
Az érett reneszánsz festészete (A 16. század eleje)
A reneszánsz szobrászat
Reneszánsz (Újjászületés) Kb. (1420 – 1540)
Aranymetszés képviselői
Görög filozófia.
T.
A reneszánsz.
A reneszánsz irodalom Reneszánsz: Humanizmus:
T.
Reneszánsz Itáliában született (a renaissance francia szó, újjászületés) A képzőművészetek feladata: -természet kutatása és megismerése -valóság hiteles.
N.1 Bibliai jelenetek Zene: Gregorian -Feel F:Laci.
Botticelli: Esküvői jelenet (ideális építészet) 1493.
Válaszutak a művészettörténetben A reneszánsz
Giorgione: Pásztorok imádása
LEONARDO Mona Lisa- áK.
RENESZÁNSZ FESTÉSZET „A festészet az a művészet, amely arányos vonalakkal és a dolgok természetéhez hasonló színekkel, a perspektíva tényét követve oly.
A humanizmus és a reneszánsz
Leonardo Da Vinci és festményei
~építészet, szobrászat, festészet~
Reneszánsz Madonnák (2008) 1.
Szűz Mária életének eseményei reneszánsz művek tükrében
Kattintással lapozható
Szövetség A B A R O K K.
(XVI. század- XVIII. elejéig)
Építészet, szobrászat, festészet
Festményei 2 Michelangelo Buonarroti Zene: Gregorian Amazing Grace N.3
Festményei 1. Michelangelo Buonarroti Zene: Gregorian Amazing Grace
Manierizmus (16. sz. közepe és vége)
SANTA CROCE.
A reneszánsz A szó a fr. renaissance ‘újjászületés’ szóból származik
Leonardo Da Vinci „minden idők legműveltebb embere”
Itáliai festő, a korai reneszánsz (quattrocento) idején
Koszti Tamás: A magyar humanizmus
Vígh Xénia: A reneszánsz művészet
A tér képi megjelenítése 2. rész Geometriai alapok
Reneszánsz művészet.
Az üvegfestészet legnagyobb időszaka
Ember-Feltaláló-Géniusz
Leonardo da Vinci élete ( )
Reneszánsz.
Hegel ( ) művészetfilozófiája
Barokk művészet Készítette: Ecseri István.
N.1 F: Laci Automatikus diaváltás Rafaello Sanzio Zene: Acker Bilk – Aria - the most relaxing music imaginable.
Az Olasz Reneszánsz Írta és Rendezte: Auerbach István.
A reneszánsz Összeállította: Fazekas Ádám 9.n.
DR. LAÁB ÁGNES: MIT ÜZEN A MA ÉLŐKNEK LEONARDO UTOLSÓ VACSORÁJA? – 3. RÉSZ – MÁRCIUS 19.
A reneszánsz és az alföldi realista tájfestészet
Hasonlóságok és különbségek a reneszánsz és az alföldi realizmus művészetében.
Nézőpont kérdése… A horizont.
ÁLTALÁNOS ISKOLA 5-6. VIZUÁLIS KULTÚRA ISMERETANYAG 45.dia.
02/10/ :56 T.B. STRASSBURG A Kis Franciaország „A Kis Franciaország“ egy nagyon kedves és bájos terület, csatornákkal, jellegzetes, múlt századbeli.
Reneszánsz festészet. A reneszánsz festészet általános jellemz ő i:  Új perspektivikus ábrázolás  Gyakori a természeti háttér  Élénk, gazdag színvilág.
A román, gótikus és a reneszánsz művészet
Előadás másolata:

Reneszánsz festészet RAFFAELLO

vatikáni palota stanzái: a pápa lakosztályának nyilvános termei Olasz festõ és építész, az érett reneszánsz Leonardo és Michelangelo mellett legjelentõsebb mestere. Apja, Giovanni Santi is festõ volt. Peugiában Perugino tanítványaként festette fiatalkori kompozícióit. 1504-ben Firenzébe kerülve ismerkedett meg az ottani realista festészet remekmûveivel, és önálló mesterként fõleg Madonna-képeket alkotott. 1508-ban II. Gyula pápa (akár Michelangelo a Sixtus-kápolna megbízatását) megbízta a vatikáni palota stanzáinak freskódíszítésével vatikáni palota stanzái: a pápa lakosztályának nyilvános termei

Athéni iskola Készült: 1509-1511 A Vatikáni Stanzákban látható Raffaello-freskók közül a leghíresebb. A csoportok a klasszikus bölcselet különbözõ korokban élõ nagyjait ábrázolják. Platón és Arisztotelész, a két filozófus áll a középpontban. A lépcsõsor tetején tudósok és gondolkodók veszik körül õket: görög tudós és filozófus, a modern európai tudomány atyja és előfutára és Ptolemaiosz a csillagász, a kövön, Platón alatt Hérakleitosz. A szakállas, õsz hajú Platónban sokan Leonardo da Vinci portréját fedezik fel, míg az elõtérben a karjára támaszkodó filozófus - Diogenész - valószínûleg Michelangelo.  A festményt témaválasztása, szimmetriája és nyugodt, nemes légköre miatt akár a reneszánsz összegzésének is tekinthetjük, és ne felejtsük el az 1iránypontos perspektivikus ábrázolást Platón és Arisztotelész van az iránypontban, ami felé az egyre szűkülő boltívek, mintha a szellemi nagyságukat hivatott kifejezni = dicsfény

A belső tér Platón: görög filozófus, iskolaalapító Arisztotelész:görög tudós és filozófus, a modern európai tudomány atyja és előfutára Hérakleitosz:görög sztoikus filozófus, grammatikus Diogenész: Apollóniai Diogenész, görög természetfilozófus (Kr. e. 499-428.) Szinópéi Diogenész, görög cinikus filozófus (Kr. e. IV. század) Diogenész Oinomaosz, görög tragédiaköltő (Kr. e. IV. század) Diogenész Laertiosz, görög történetíró (Kr. e. III-II. század) Babilóni Diogenész, görög sztoikus filozófus (Kr. e. III-II. század) Antóniosz Diogenész, görög író (I – II. század)

Eszterházy madonna Az Esterházy Madonnát Raffaello feltehetőleg 1508-ban, Firenzében kezdte festeni, de II. Gyula hívására Rómába utazott, ezért befejezetlen maradt. befejezetlensége ellenére is tökéletes. Olyan harmonikus, hogy a szemlélődő mindent magától értetődőnek tart, később ébred csak rá, hogy semmi sem véletlen. Néhány Madonna-témájú kép és rajz már megelőzi, tehát kiforrt alkotás, tökéletes szintézise bonyolultnak és egyszerűnek, mozgalmasnak és nyugodtnak, élethűnek és eszményinek. Háromszög kompozíció Szűz Mária, a gyermek Jézus és Keresztelő János

Raffaello Belvederi madonna 1506, reneszánsz kor Mária a gyermek Jézussal és Keresztelő Szent Jánossal. keresztény vallásosság és őszinte istenhit fogalmazódik meg a képben A hit és a valós emberi élet közötti harmónia megteremtése.

Plasztikusság, fény-árnyék, Anatómiai pontosság Perspektíva: Általános jellemzők: Plasztikusság, fény-árnyék, Anatómiai pontosság Perspektíva: valós tér, természeti környezet levegő perspektíva Kompozíció: háromszög , mely a kép harmóniáját és nyugalmát eredményezi Színvilága: élénk, intenzív Emberi vonások: kedvesség, báj, emberi szépség Alkotói szabadság: melyben nem a kor elvárása érvényesül, hanem a művész egyénisége (a reneszánszban már szignálnak az alkotók)