RENESZÁNSZ FESTÉSZET „A festészet az a művészet, amely arányos vonalakkal és a dolgok természetéhez hasonló színekkel, a perspektíva tényét követve oly.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jártam a hegyeket, a hegyoldalakat borító erdőket, és csodáltam a természet szépségét, a fenséges tájakat…
Advertisements

Kína, Yunnan-tartomány
A m ű v é s z e t e k A művészet a görög tekhné és technika,
A SZIVÁRVÁNY.
A KÓS KÁROLY GALÉRIA TISZTELETTEL MEGHÍVJA BAKOS BALÁZS 12. C osztályos tanuló -„Leonardo di CaBrio„- című ELSŐ ÖNÁLLÓ KIÁLLÍTÁSÁNAK MEGTEKINTÉSÉRE A A.
VILÁG ÖRÖKSÉGE – MAGYAROSZÁG SZÍVE: A KÁRPÁT-MEDENCE
LEONARDO DA VINCI - ARÁNYOK
Donatello és Michelangelo értelmezésében
Az érett reneszánsz festészete (A 16. század eleje)
Rodostói kakukkok.
3. lépés: Fenomenológiai elemzés
Animáció: Dr. Surányi István Képváltás: kézi vezérléssel
A németalföldi művészetben a 15. szd
A szivárvány.
Mi ez, egy Teletubbie? Egy emberi arc. Tisztán látható az orra, szája, szakálla …
A román, a gót és a reneszánsz művészet
A reneszánsz.
Lyonel Feininger Vitorlások.
Szabó Zénó Az animáció Szabó Zénó
T.
Élelmiszeripari műveletek
Reneszánsz Itáliában született (a renaissance francia szó, újjászületés) A képzőművészetek feladata: -természet kutatása és megismerése -valóság hiteles.
Zene: Gh. Zamfir - Summer snow
N.1 Bibliai jelenetek Zene: Gregorian -Feel F:Laci.
Ghiberti: Jákob és Izsák története
Giorgione: Pásztorok imádása
LEONARDO Mona Lisa- áK.
Reneszánsz festészet RAFFAELLO.
1.feladat. Egy nyugalomban lévő m=3 kg tömegű, r=20 cm sugarú gömböt a súlypontjában (középpontjában) I=0,1 kgm/s impulzus éri t=0,1 ms idő alatt. Az.
1. Feladat Két gyerek ül egy 4,5m hosszú súlytalan mérleghinta két végén. Határozzuk meg azt az alátámasztási pontot, mely a hinta egyensúlyát biztosítja,
Megújulás Szigete. Lelki szemeiddel képzeld el, amint feltűnik a messzeségben egy apró hajó, és fokozatosan közelít feléd. Amint egyre közelebb ér, két.
A „hűséges kéz” és az „állhatatos szem” viszonya x A taktilis és a vizuális megismerés összekapcsolhatósága a XVII. században Szerző: Pintér Lilla Témavezető:
Szűz Mária életének eseményei reneszánsz művek tükrében
Kattintással lapozható
Szövetség A B A R O K K.
Építészet, szobrászat, festészet
B arokk, mint művészettörténeti stílus
A barokk, mint művészeti irányzat
A velencei érett reneszánsz festészet (16. sz.)
Expresszionizmus 31/A.
Több nézőpont: Velazquez: Las Meninas Ottlik: Iskola a határon
Andy Warhol: Marilyn 1967 Popart. Andy Warhol: Marilyn 1967 Popart.
Az impresszionizmus Európában
A világ teremtése Indiai teremtéstörténet.
1. SZINT: Kidolgozatlan, differenciálatlan ábra
A barokk Tyukodi pajtások.
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
A tér képi megjelenítése 2. rész Geometriai alapok
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
III. Pál pápa két unokaöccsével
A görög mitológia néhány istensége
A legismertebb erőfajták
Összeállította: Nikli Károly 2013
DR. LAÁB ÁGNES: MIT ÜZEN A MA ÉLŐKNEK LEONARDO UTOLSÓ VACSORÁJA? – 3. RÉSZ – MÁRCIUS 19.
A reneszánsz és az alföldi realista tájfestészet
Hasonlóságok és különbségek a reneszánsz és az alföldi realizmus művészetében.
Nézőpont kérdése… A horizont.
Fényforrások Azokat a testeket, melyek fényt bocsátanak ki, fényforrásoknak nevezzük. A legjelentősebb fényforrásunk a Nap. Más fényforrások: zseblámpa,
Reneszánsz festészet. A reneszánsz festészet általános jellemz ő i:  Új perspektivikus ábrázolás  Gyakori a természeti háttér  Élénk, gazdag színvilág.
Kép- és film a művészetben, eljárások, irányzatok 1. témakör:
Az erőhatás és az erő.
A LIMBOURG TESTVÉREK MINIATÚRÁI
A román, a gót és a reneszánsz művészet
A Biblia és a képzőművészet
Képek jelentés-elemei
téma közlemény SmartArt-ábra piros hátterű képekkel (Haladó)
Előadás másolata:

RENESZÁNSZ FESTÉSZET „A festészet az a művészet, amely arányos vonalakkal és a dolgok természetéhez hasonló színekkel, a perspektíva tényét követve oly módon utánozza a testi dolgok természetét, hogy nemcsak a testek vastagságát és domborulatát ábrázolja síkban, hanem a mozgásukat is, és láthatóan mutatja be szemünknek a lélek sok értelmét és szenvedélyét.” Giovanni Paolo Lomazzo (1584)

Áltálos jellemzés: Az általános emberi szépség megjelenítésével párosul a részletekig menő megfigyelés Élő modell után rajzoltak és festettek Táj és ember összhangja Belső élmények arcon és testtartáson megfigyelhetők PERSPEKTÍVA: Vonalperspektíva (közeli erőteljes, távoli halványabb) Levegőperspektíva (a levegő páratartalma a távolabbi dolgok, pl. hegyek színét módosítja, szürkébbé, lilábbá teszi) Színperspektíva (a közeliek telítettebbek, a távoliak tompábbak) Kiterjedés: térhatás, tömeg reális, természethű Tértagolás: előtér, középtér, háttér jól elkülönül Sfumato: fény- és árnyékhatár gyengéd átmenete (pl. Leonardo) Clair obscur. A fény és az árnyék lágy átmeneteivel, ill. éles ellentéteivel dolgozó festészeti irány Grafika: réz- és fametszet Rajz: ceruza, tus, szén

FRESKÓK SIXTUS-kápolna Kápolna? – 45 m hosszú, 14 m széles, 25 m magas IV. Sixtus pápa számára (1475 – 1480) Festő? – Michelangelo (1508-1512) 540 m² Középső sáv: 9 rész 3 mező a Világ teremtése 3 mező az Ember teremtése, Bűnbeesés, Kiűzetés Legismertebb az Ádám teremtése 3 mező Noé története és az Özönvíz A többi részen egyéb bibliai események és szereplők

Ádám teremtése A szemünk a kompozíciós középpontba helyezett Ádám és a Teremtő ujjának találkozására szegeződik

Ádám Az Istenből áradó energia hatására az elernyedt test éledni kezd Erőtlenül emeli a kezét, és várakozóan emeli a tekintetét a Teremtőre, várja az éltető erőt

Teremtő A teremtő átlósan elhelyezkedő testének ívét, Ádám testtartása ismétli meg Bíbor köpennyel borított angyalok tartják Bal karjával egy fiút karol, a felismerés pillanata: „saját képére” teremtette Ádámot Az égbolt kékje egysíkú, míg a jelenetek igen mozgalmasak