LEONARDO Mona Lisa- áK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lépj tovább a szolgálatban!
Advertisements

XIX. század második fele
A szeretet himnusz értelmezése
AZ AJANTA BARLANGOK INDIA.
RENESZÁNSZ – ‘újjászületés’
Donatello és Michelangelo értelmezésében
A reneszánsz.

Toszkána – Firenze: reneszánsz művészet kiindulópontja
Az érett reneszánsz festészete (A 16. század eleje)
A nőkről.
Aranymetszés képviselői
A reneszánsz, a humanizmus kora
A reneszánsz.
A reneszánsz.
Reneszánsz Itáliában született (a renaissance francia szó, újjászületés) A képzőművészetek feladata: -természet kutatása és megismerése -valóság hiteles.
N.9 Bibliai Jelenetek Zene: Gregorian - Feel F:Laci.
Giorgione: Pásztorok imádása
Zene: Water source of life
RENESZÁNSZ FESTÉSZET „A festészet az a művészet, amely arányos vonalakkal és a dolgok természetéhez hasonló színekkel, a perspektíva tényét követve oly.
Reneszánsz festészet RAFFAELLO.
Megújulás Szigete. Lelki szemeiddel képzeld el, amint feltűnik a messzeségben egy apró hajó, és fokozatosan közelít feléd. Amint egyre közelebb ér, két.
Leonardo Da Vinci és festményei
~építészet, szobrászat, festészet~
B arokk, mint művészettörténeti stílus
A barokk, mint művészeti irányzat
Zene: Gheorghe Zamfir – Kjilmar song of ocarina hijos del sol
A velencei érett reneszánsz festészet (16. sz.)
Több nézőpont: Velazquez: Las Meninas Ottlik: Iskola a határon
Mosolyod nem kerül pénzbe, mégis sokat ér testvéred szemében.
„Minden gondotokat Ő Reá vessétek, mert néki gondja van reátok. ” (I
Úton böjtben.
Kenyered és borod táplál engem, Te gyógyítod szívem, hogyha fáj. Maradj velünk, úgy kérünk, Jézus, maradj velünk! Tiéd leszek, Néked élek már!
Folyamodjatok az Úrhoz,
"Folyamodjatok az ÚRhoz, keressétek orcáját szüntelen!"
Mosolyod nem kerül pénzbe, mégis sokat ér testvéred szemében.
A reneszánsz A szó a fr. renaissance ‘újjászületés’ szóból származik
" Valami érthetetlen kapcsolat van a barátság és a csillag között.
Leonardo Da Vinci „minden idők legműveltebb embere”
Vígh Xénia: A reneszánsz művészet
A tér képi megjelenítése 2. rész Geometriai alapok
Az Élet Igéje június „Ne hasonuljatok a világhoz, hanem gondolkodástokban megújulva alakuljatok át, hogy felismerjétek, mi az Isten akarata, mi.
Az üvegfestészet legnagyobb időszaka
„Új ég, új föld” : A reneszánsz
Az Élet Igéje november „Könnyebb a tevének átmenni a tű fokán, mint a gazdagnak bejutni az Isten országába.” (Mt 19,24)
Az Élet Igéje szeptember.
Bölcsességek, aforizmák
Főpapi kenet Heidelbergi KT 31..
Ember-Feltaláló-Géniusz
Leonardo da Vinci élete ( )
Reneszánsz.
Református istentisztelet 2014 december 21 advent negyedik vasárnap.
Az Olasz Reneszánsz Írta és Rendezte: Auerbach István.
A reneszánsz Összeállította: Fazekas Ádám 9.n.
Milyen szép a világ Készítette: Süni.
Leonardo Da Vinci.
A reneszánsz és az alföldi realista tájfestészet
Hasonlóságok és különbségek a reneszánsz és az alföldi realizmus művészetében.
Nézőpont kérdése… A horizont.
Történet.
Reneszánsz festészet. A reneszánsz festészet általános jellemz ő i:  Új perspektivikus ábrázolás  Gyakori a természeti háttér  Élénk, gazdag színvilág.
Kép- és film a művészetben, eljárások, irányzatok 1. témakör:
Készítette: Görgics Zoltán

A Biblia és a képzőművészet
Előadás másolata:

LEONARDO Mona Lisa- áK

RENESZÁNSZ A művészet visszatért „minden szépség forrásához”! Humanizmus Minden dolgok mértéke az ember Perspektíva Már szignál Ókoriakat tanulmányozták ▬▬►a valóság pontos, élethű bemutatása (anatómiai tanulmányok)

Leonardo da Vinci Olasz festő, természettudós, építész, anatómus, hadmérnök, térképész Polihisztor

Utolsó vacsora

Az utolsó vacsora 1498-ban készült el, és azonnal a téma legtökéletesebb megjelenítéseként kezdték méltatni. Elkészülése óta a nyugati világ főműveként tekintették. Nem csupán a mesteri módon felépített jelenetek miatt, hanem azért is, mert a kompozíció, a színhasználat a világítás és egyes alakok tartása és mozdulata is a bibliai szavakra utal: "Ti közületek egy elárul engem". Vasari így írt a freskóról: "…mindegyikük arcán látszik a szeretet, a félelem és a felháborodás, illetve a fájdalom, hogy képtelenek kitalálni, mi van Krisztus lelkében.". A művész egyéniségként és lélektanilag elemezve ábrázolta az apostolokat. Az árulót a gesztusok eszközeivel kirekesztették a közösségből, de ő mégis ellenpontja Jézus méltóságteljes alakjának. Leonardo befejezetlenül hagyta Jézus arcát. A falkép ma igen rossz állapotban van, a nedvesség megrongálta. Az utolsó vacsora: Leonardo egy bizonyos olajjal kevert freskóeljárást alkalmazott. Képének kompozícióját úgy építette fel, hogy a mennyezet gerendáinak perspektivikusan összefutó vonalai és az apostolok kezei vezessék tekintetünket a főalak felé. A tizenkét apostol egyszerű asztalnál ülve, hármas csoportokra osztva fogja közre a főalakot, Krisztust. A szenvedélyesen vitatkozó, meglepődött apostolok mozdulatai, arckifejezései nagyszerű emberábrázolásról tanúskodnak. A kompozíció a jelenet drámaisága ellenére klasszikusan kiegyensúlyozott, a főalakot hatásosan kiemeli.

Szent-Anna harmadmagával

A Szent Anna harmadmagával: A korai reneszánsz festmények éles rajzosságával szemben- a távolság, a levegőperspektíva éreztetése érdekében- Leonardo kissé elmosta a kontúrvonalakat. A fény-árnyék átmenetek sejtelmes szépségeivel is vonzóbbá tette az arcot.

LEONARDO A Mona Lisa: A chiaroscuro, a fény-árnyék hatások teszik széppé a lélek mélységeit sejtető, rejtélyes mosolyú Mona Lisa arcképét. A füstszerűen elmosódó (sfumato) lágy formák a levegőperspektívát is éreztetik. A természet itt is megjelenik. Tökéletes természet ábrázolás A térmélység tökéletes érzékeltetése: elő-, közép-, és háttér

Ha minden igaz, a történet ott kezdődött, hogy 1505-ben egy gazdag firenzei polgár, Francesco del Giocondo azzal a kéréssel kereste fel Leonardo da Vincit, hogy készítsen portrét 22 éves feleségéről, Madonna Lisáról. De ez sem teljesen biztos. Ami tény, hogy a kész, 77 x 53 cm nagyságú portré mára elmúlt 500 éves, s népszerűsége töretlen, sőt. Ha egy szóval akarnánk összefoglalni népszerűségének okát, akkor ez a szó a TALÁNYOSSÁG lenne. A talányosság nem csupán a nőalak sokat elemzett mosolyában nyilvánul meg, át- és áthatja a festményt a legkülönbözőbb szinteken. 1. Különleges technikák A festmény már megszületésének pillanatában újszerű és különleges volt. Különlegességét többek között azoknak az újszerű festői technikáknak köszönhette, amelyek szokatlanul ködössé, sejtelmessé tették a képet: a sfumatonak és a chiaroscuronak. A sfumato: A sfumato olyan technika, melynek köszönhetően a festményen a testek nem éles kontúrral határolódnak el környezetüktől, hanem valamiféle finom, ködszerű átmenetben - csakúgy, mint a valóságban. E technika alkalmazása nagy ugrás a középkori, kontúrral megrajzolt képekhez képest. Mondhatni, a naturalista ábrázolásmód hajnala. A chiaroscuro: A formákat a fény és az árnyék ellentétével létrehozó eljárás. E technikáknak köszönhetően a festmény éterivé, idealizálttá, időtlenné vált, s e talányosság megnyitotta az utat a különféle spekulációk előtt.

Egyesek szerint a Mona Lisa karaktere „megegyezik” Leonardoéval: Elmélkedő, tudós ember Kifinomult, érzékeny Harmónia, nyugalom, kiegyensúlyozottság, s ehhez öntudat, mely az előbbieket eredményezi A titkok tudója, azaz aki felismeri a „titkot”, a talányt, mely mögött a természet rendjét, összefüggéseit sejti Megfogalmazódik benne a reneszánsz embereszmény: öntudatos és magabiztos Mona titokzatos? Igeeeeeeeeeeen , mert tele van ellentétekkel: Egyértelmű – kiismerhetetlen Nyitott – zárkózott Közel enged, mégis decens

Napjaink Mona-i LEGO Lisa South P. Lisa

Simpson

Botero

Pop-art

Duchamp Basquiat