FORMA 1 VILÁGA Böndör Zoltán (BOZOAAI.ELTE) Számítógépes alapismeretek, első beadandó feladat
Böndör Zoltán (BOZOAAI.ELTE) FORMA 1 VILÁGA Honnan kapta a nevét a Forma-1? Az FIA egyes számú szabálya szerint, a versenyeken kizárólag 1500 köbcentis, kompresszoros motorral ellátott autókkal lehet indulni, s ezért kezdték el a 1,5 literes formulát Forma-1 néven emlegetni. Az első autóversenyek A növekvő sebesség egyre nagyobb veszéllyel járt ban elérték a 100 km/óra sebességet ben London közelében az első Motodrom elnevezésű versenypálya ban már 195,57km/óra volt.
Böndör Zoltán (BOZOAAI.ELTE) FORMA 1 VILÁGA Napjaink Forma 1-e A Formula–1 az autóversenyek legmagasabb kategóriája. A versenysorozat Nagydíjból áll. Évente két világbajnokot avatnak. 750 lóerős autók. 300 km/órás sebesség. Technikai újítások (elektronika, aerodinamika, felfüggesztés, gumiabroncsok ). Bernie Ecclestone, a FOM elnöke.
Böndör Zoltán (BOZOAAI.ELTE) FORMA 1 VILÁGA Világbajnokságok 1950 óta évente rendeznek Formula–1-es világbajnokságot Az első nyolc versenyző pontrendszer alapján, kap pontot. A világbajnoki címet, a legtöbb ponttal rendelkező kapja meg A világbajnokságokban csapatok vesznek részt (jelenleg 10), amelyeknek két, ugyanolyan típusú autóba két versenyzőt kell ültetniük óta konstruktőri világbajnokot is avatnak. A címvédő a 2007-es világbajnok a finn Kimi Räikkönen Ponttáblázat HelyezésKapott pont
Böndör Zoltán (BOZOAAI.ELTE) FORMA 1 VILÁGA Versenypályák A Formula–1-es versenyeket zárt, szilárd burkolatú, külön erre a célra épített pályákon tartják. A boxutca, ahol gumit cserélnek és üzemanyagot tankolnak. A pályák egyik elsődleges tervezési szempontja a biztonság.
Böndör Zoltán (BOZOAAI.ELTE) FORMA 1 VILÁGA Versenyzők A Formula-1 történetének legsikeresebb versenyzője a német Michael Schumacher. A sportág első évtizedeinek legsikeresebb versenyzői. Fangio öt világbajnoki címével a kor legsikeresebb versenyzője volt. Michael Schumacher (2005)
Böndör Zoltán (BOZOAAI.ELTE) FORMA 1 VILÁGA A Forma-1 szabályai 1.Technikai szabályok 1.Kormánykerék 2.Aerodinamika 3.Motor 4.Gumik 2.Versenyszabályok 1.Szabadedzések, időmérő edzés 2.A verseny lebonyolítása 3.Balesetek és biztonság 4.Zászlószabályok 3.Tesztelési szabályok
Böndör Zoltán (BOZOAAI.ELTE) FORMA 1 VILÁGA Technikai szabályok 1.Kormánykerék: multifunkciós kormányon több minden állítható fékerőeloszlás benzin-levegő keverék aránya kommunikáció stb... 2.Aerodinamika: A Formula–1-es autók vonalvezetésének célja, hogy minél kisebb légellenállást hozzanak létre. Leszorító erő növelése. 3.Motor: Atmoszférikus nyomású vagy turbófeltöltésű motorok. 4.Gumik: kötelező két különböző keverékű gumiabroncs-készletet használni egy versenyen. intermediate, esős és monszun gumiabroncs
Böndör Zoltán (BOZOAAI.ELTE) FORMA 1 VILÁGA Versenyszabályok 1.Szabadedzések, időmérő edzés : Minden nagydíj pénteken, két szabadedzéssel kezdődik. Az időmérő edzésen a vasárnapi verseny rajthelyeit döntik el, a versenyzők leggyorsabb köre alapján. Az egy órás időmérő három, egyenként 20, 15 és 10 perces szakaszra oszlik. 2.A verseny lebonyolítása: A verseny általában helyi idő szerint órakor, a felvezető körrel kezdődik meg. 3.Balesetek és biztonság: Külön kórházak. Az autók is sokkal biztonságosabbak lettek.
Böndör Zoltán (BOZOAAI.ELTE) FORMA 1 VILÁGA Versenyszabályok 4.Zászlószabályok: Oka, hogy a rádió-kommunikáció sokszor nem megbízható óta a zászlójelzéseket a kormányon található kijelzőn is láthatok. Tesztelési szabályok: Autók fejlesztésének legfontosabb eszköze a tesztelés. A csapatok egy évben legfeljebb km-t tesztelhetnek
Böndör Zoltán (BOZOAAI.ELTE) FORMA 1 VILÁGA A Formula–1 gazdasági háttere 1.Költségek: Csökkentése érdekében több intézkedést bevezettek. 2.Bevételek : Szponzorok Tv-közvetítések
Böndör Zoltán (BOZOAAI.ELTE) FORMA 1 VILÁGA A Formula–1 jövője Az FIA előtérbe helyezi a csapatok minél kisebb költségvetését. A 2009-es évadra radikális szabálymódosításokat tervez a FIA. A tervek szerint 2011-re már bioüzemanyaggal mehetnek az autók. Felhasznált irodalom
Böndör Zoltán (BOZOAAI.ELTE) FORMA 1 VILÁGA