Számítógépes Hálózatok GY 9. Gyakorlat Bitmap, Binary countdown, Routing, Dijkstra, AIMD Számítógépes hálózatok GY1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FDDI (Fiber Distributed Data Interface, Száloptikai adatátviteli interface)
Advertisements

Hálózati és Internet ismeretek
Számítógépes hálózatok
Szabó Ágoston, Mobil útvonalválasztó tervezése és megvalósítása Szabó Ágoston Konzulensek: Szabó Róbert, BME TTT Rónai Miklós Aurél, Ericsson Magyarország.
TCP/IP protokollverem
modul Szövegfeldolgozás Speciális informatikai feladatok.
IPv4 címzés.
QAM és OFDM modulációs eljárások
QAM, QPSK és OFDM modulációs eljárások
MI 2003/ A következőkben más megközelítés: nem közvetlenül az eloszlásokból indulunk ki, hanem a diszkriminancia függvényeket keressük. Legegyszerűbb:
Sávszélesség és adatátvitel
GNSS elmélete és felhasználása Fázismérések lineáris kombinációi. A ciklustöbbértelműség feloldása.
Útvonal-kijelölés, útvonalválasztás, routing
Sándor Laki (C) Számítógépes hálózatok I. 1 Számítógépes hálózatok 3.gyakorlat Fizikai réteg Kódolások, moduláció, CDMA Laki Sándor
Sándor Laki (C) Számítógépes hálózatok I. 1 Számítógépes hálózatok 6.gyakorlat Adatkapcsolati réteg MAC alréteg, ALOHA, CSMA Laki Sándor
Sándor Laki (C) Számítógépes hálózatok I. 1 Számítógépes hálózatok 4.gyakorlat Adatkapcsolati réteg Hamming távolság, hiba javítás/felismerés, bit-/bájtbeszúrás.
Számítógépes hálózatok
Számítógépes Hálózatok
13.a CAD-CAM informatikus
IP címzés Zelei Dániel.
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
A SAT probléma különböző reprezentációinak vizsgálata oktatási szempontból (újratöltve) Az általánosítás fegyvere a kutatásban Kusper Gábor,
A digitális számítás elmélete
Számítógépes Hálózatok GY 2. Gyakorlat Réteg modellek, alapfogalmak 2/23/2012Számítógépes hálózatok GY1.
Számítógépes Hálózatok GY
Számítógépes Hálózatok GY 3. Gyakorlat Adatkapcsolati réteg Számítógépes hálózatok GY1.
Számítógépes Hálózatok GY
Számítógépes Hálózatok GY
Számítógépes hálózatok I.
Számítógépes Hálózatok
Számítógépes Hálózatok
1 Bevezetés a VoIP technológiába Gyakorlat Feladat Hozza létre és konfigurálja az alábbi hálózatot! Telepítsen egy Mini SIP szervert! Hozzon létre.
Közeg-hozzáférési technikák
Hálózati és Internet ismeretek
A protokollok határozzák meg a kapcsolattartás módját.
Teszt minta kérdések. Az alábbiak közül melyik korlátozza az optikai alapú Ethernet sebességét? Adótechnológia Az optikai szál abszolút fényvivő kapacitása.
A 100 Mbit/s sebességű Ethernet. A két fontosabb és elterjedtebb technológia a 100BASE-TX, amely réz UTP átviteli közeget használ, illetve a 100BASE-FX,
Routing Windows 2003 server alatt Földvári Eszter - Kovács András.
Közeghozzáférési módszerek :. – Véletlen vezérlés: akkor a közeget elvileg bármelyik állomás használhatja, de a használat elõtt meg kell gyõzõdnie arról,
Hálózati réteg.
modul 3.0 tananyagegység Hálózatok
Lénárt Szabolcs Páll Boglárka
2005. szeptember 23. Egy sporttagozatos osztályban - ahol mindenki sportol -, atletizálnak, birkóznak és cselgáncsoznak a tanulók. Három olyan diák van,
Az Interneten az állományok mozgatására leggyakrabban az FTP program használatos. Az FTP felhasználók általában az alábbi funkciókkal rendelkeznek: kapcsolódás.
Kommunikáció.
Háttértárak csoportosítása
RADIX bináris számokra ___A___ ___B___ Berakjuk két edénybe, a 0- kat felülről lefelé, az 1- eket alulról felfelé.
RADIX bináris számokra ___A___ Szembe 2 mutatóval, ha a felsőnél 1-es, az alsónál 0, akkor csere.
Számrendszerek.
1 Vektorok, mátrixok.
Készítette: Pandur Dániel
Rétegmodellek 1 Rendelje az alábbi hálózati fogalmakat a TCP/IP modell négy rétegéhez és a hibrid modell öt rétegéhez! Röviden indokolja döntését. ,
Marketing- és Reklámügyintéző – Számítástechnikai alapismeretek, fájlkezelés 1 AlapfogalmakAlapfogalmak Hardver, szoftver Bit, bájt.
Kommunikációs Rendszerek
Számítógép hálózatok.
Számítógépes Hálózatok 6. gyakorlat. Központi zárthelyi Időpont: , Kedd, 8:30-9:45 Helyszín: Konferencia terem (É ) Számonkérés módja:
Adatbáziskezelés. Adat és információ Információ –Új ismeret Adat –Az információ formai oldala –Jelsorozat.
Hibajavító kódok.
A fizikai réteg. Az OSI modell első, avagy legalsó rétege Feladata a bitek kommunikációs csatornára való juttatása Ez a réteg határozza meg az eszközökkel.
Az IPv4 alhálózati maszk
Az alhálózatok számítása
IP alálózatok.
Nagy Szilvia 2. Lineáris blokk-kódok II.
Memória példák Feladat Egy számítógép rendszermemóriája egycsatornás, 64 bites adategységekkel rendelkező DDR1-DRAM-ra épül, melyben a burst.
E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS . E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS Az elektronikus posta ( ) olyan rendszer, amelynek segítségével más felhasználók számára.
Alhálózatok Schmidt Tibor.
Az FTP felhasználók általában az alábbi funkciókkal rendelkeznek:
Hálózatok.
Hálózati struktúrák, jogosultságok
Memória példák 2019.
Előadás másolata:

Számítógépes Hálózatok GY 9. Gyakorlat Bitmap, Binary countdown, Routing, Dijkstra, AIMD Számítógépes hálózatok GY1

Bitmap protokoll  Bitmap protokoll  N állomás esetén N versengési/szavazási rés. Minden állomás a saját időszeletében jelezheti, hogy küldeni akar-e az adott fordulóban, avagy sem. A periódus végén minden állomás tudni fogja a küldési sorrendet.  Ekkor kezdődik az átvitel a meghatározott sorrendben. Az átvitelt követően új forduló kezdődik.  Ha a j -edik állomás küldeni akar, akkor 1 -es bitet küld a j -edik bit időrésében.  Versenymentes protokoll! Számítógépes hálózatok GY2

Feladat bitmap protokollra Az állomások legyenek { A,B,C } halmaz elemeivel azonosítva. Generálásnál nincs késleltetés. Az A állomás mindig folyamatosan, a B állomás minden második időegységben, a C állomás minden harmadik időegységben sugározni akar. Szimuláljuk a bittérkép protokollt! (Az egyszerűség kedvéért feltehető, hogy a versengési időrések együtt és az adat átvitel is egységnyi idő alatt történik meg.) Számítógépes hálózatok GY3

Megoldás 100 A 111ABC111ABC111ABC…… AA,BA,B,CAA,BA,B,CAA,BA,B,CAA,BA,B,CAA,BA,B,CA Számítógépes hálózatok GY4 Az első időpillanatban csak az A küldene, a másodikban A és B, a harmadikban mindenki Ha valakinek van az aktuális bitmap küldésekor még el nem küldött csomagja, akkor 1-est sugároz Egy idő után (igazából a 2. körtől) annyi csomag halmozódik fel, hogy mindenki küldene

Binary countdown protokoll  Binary countdown protokoll  Minden állomás rendelkezik egy fix hosszú, egyedi virtuális azonosítóval. Az állomások saját azonosítójukat sugározzák bitenként, és figyelik a csatornát:  Ha a sugárzott bit 0-ás, és 1-es bitet érzékel, akkor feladja a próbálkozást.  Egyébként tovább sugározza azonosítójának következő bitjét.  Aki a végéig benn marad az küldhet. A küldés után új kör indul.  Mok-Ward módosítása:  Aki küldött, az megkapja a legkisebb virtuális azonosítót. A többiek pedig ciklikusan magasabb azonosítót kapnak. Számítógépes hálózatok GY5

Feladat Binary countdown protokollra  Szimuláljuk a bináris visszaszámlálás protokollt 6 állomás esetén, ahol az állomás azonosítók rendre a {A, B, C, D, E, F} halmaz elemei. A virtuális állomás azonosítókat ábrázoljuk 4 biten, és ezek rendre a következők:  1001, 0111, 0101, 1100,1110 illetve  Tegyük fel, hogy A, C, D és E állomások akarnak egy-egy csomagot átvinni.  (Nézze meg mi módosulna a Mok- és Ward-féle változat esetén.) Számítógépes hálózatok GY6

Megoldás azonosító A C D E kiesik ->CAD Számítógépes hálózatok GY7 azonosító A C D kiesik ->CA azonosító A C kiesik ->C azonosító C kiesik -> Sugárzott bitek Első kör, nyertes E, kiestek C, A, D sorrendben a többie További körök:

Dijsktra Számítógépes hálózatok GY8

Megoldás nodec[u]pred[u] B4A C- D- E5A F- Számítógépes hálózatok GY9 nodec[u]pred[u] B4A C13B D8F E5A F6E nodec[u]pred[u] B4A C13B D- E5A F- nodec[u]pred[u] B4A C11B D8F E5A F6E nodec[u]pred[u] B4A C13B D12E E5A F6E A B E F D C

Számítógépes hálózatok GY10

Számítógépes hálózatok GY11

Számítógépes hálózatok GY12

Distance Vector Tegyük fel, hogy egy ” Distance Vector ” routing protokollban a B és E router- ek távolság vektora az alábbi ábrán található. – Hogyan változik B távolság vektora, miután B megkapja E távolság vektorát? – Ha a kapcsolat A és B között megszűnik és B újra a fenti távolság vektort kapja E -től, hogyan aktualizálja B a távolság vektorát? Számítógépes hálózatok GY13

Megoldás Számítógépes hálózatok GY14 Bcostnext A4A C9C D12E E8E F11E Bcostnext A13E C9C D12E E8E F11E a)b)