Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A világ legértékesebb márkájaként az Apple 185 milliárd dollárt ér, míg legközelebbi versenytársa, a Samsung a globális lista 30. helyét foglalja el, 21.
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Személyi számítógépek
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
KLENEN, Werle Rita Topten Egy nemzetközi projekt az energiahatékony termékekért KLENEN Mátraháza március 8. – 9. Werle Rita Topten International.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
I. Informatikai alapismeretek Dabas, november 18.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Nemzetközi körkép az Élelmiszer Önrendelkezésről
Kérjük halkítsák le telefonjukat!
A nemzetközi üzleti élet etikája
Készítette: Halász Rita PTE TTK tanár- informatikatanár (MA) 2010/2011
A posztfordista termelési rendszer
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Informatikai alapismeretek
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER 24. Készítette: Batár Ádám.
TERMELÉSI FÜGGVÉNYEK A PRECÍZIÓS MEZŐGAZDASÁGBAN SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER.
TERMELÉSI FÜGGVÉNYEK A PRECÍZIÓS MEZŐGAZDASÁGBAN SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Kontrolling házi dolgozat
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
Marketing mix.
A tőzsdei kereskedés tendenciái Tóth Attila Vezérigazgató-helyettes Budapesti Értéktőzsde Zrt. Budapest,
2006 LAKOSZ Jáky Géza & Lanczki Miklós VOC előírások és költség hatékony technológiák a jármű javító fényezésben Május 19. Jáky Géza elnök Lakk Kereskedők.
A szolgáltatás nemzetközi megvalósulási formáinak elemzése 1.A szolgáltatási „piac” várható változásai: tudományterületi térkép összeállítása, potenciális.
Az EEM helye a menedzsmentben
A nyomdaipar évi teljesítménye a papírkereskedelem tükrében.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
J. Peterman Company Készítette: Nagy Eszter Novreczky Kamilla.
Készítette: Dormán Eszter Noske Borbála
AIG központ, New York. ALICO központ, Wilmington.
A számítógép története
ICR technológia és alkalmazási területei DoqSys Business Solutions
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
C.E.P.M. - Bruxelles, 12 janvier 2005 C.E.P.M. - Bruxelles, 12 janvier 2005 A GM növények termelésének helyzete a világon és az EU-ban...
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
Köszöntünk az bemutatóján FUEL FREEDOM INTERNATIONAL HUNGARY.
SiteTalk Statisztikák Frissítve: július 19..
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
Az ügyfél elégedettsége a teljesítésen múlik információáramlás az integrált rendszerekben a rendelés felvételétől a számlázásig.
IBM- Lenovo Készítette: Elmer Elizabet Primusz Flóra.
Garantáltan Hagyományos és Különleges termék:
Az ALTANA Pharma AG arculatértékelési tervezete
Cégbemutatás 2003 október 7.. Cég háttér AmCham havi magazin Új kétnyelvű befektetési magazin Marketing ügynökség.
OMNIPACK Első Magyar Csomagolástechnikai Klaszter augusztus 17.
Szombathelyi Péter operatív igazgató NNG Kft. Az együttműködés sikeres példája Információs Nap Izraelről március 10.
Viniczai András, Café Connection Mit tesz a BTL a közösségi médiával? Vagy az ővele?
Informatika, számítástechnika rövid története. TÖRTÉNET A számítástechnika szoros kapcsolatban van az informatikával, az információ keletkezését, automatizált.
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
40. GLOBALIZÁCIÓ ÉS GLOBÁLIS FOLYAMATOK.
Előadás másolata:

Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra IBM- Lenovo Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra

Tartalom… Történeti áttekintő Vihar a szövetség körül Lenovo magyarországi helyzete A terjeszkedés lehetőségei IBM vs. Lenovo A szövetség A márkanév építése

Az IBM története; a kezdetek 1890-ben kezdődött USA népszámlálás-lyukkártya Herman Hollerith - 4 hét alatt 1896. Tabulating Machine Co 1911-ben Charles R. Flint – trösztszervező Computing-Tabulating-Recording Co. Európára, Dél-Amerikára, Ázsiára és Ausztráliára 1924-IBM International Business Machines Corporation

Az IBM PCD története 1981-ben Personal Computer Divison Irodai és otthoni felhasználás lehetővé tétele 1984-ben az első notebook ThinkPad, ThinkCenter, ThinkVantage 2005. május 3. stratégiai szövetség

A Lenovo története 1984-ben Liu Chuanzhi Legend Group elődjét („Le” + novo) Kínai Tudományos Akadémia finanszírozta CÉL: feltárni az információs technológia előnyeit Kínában Vívmányaik Szaküzletek elterjedése Kínai betűk

Vihar a „házasság” körül Amerikai hatóságok Nemzetbiztonsági okok 2005. március 9. elfogadják

Lenovo Magyarországon Lenovo Technology Hungary Egykori IBM leány Önálló szervezet a Lenovon belül Vezérigazgató: Gottlibe István Korábban ismeretlen márka Piacrészesedés kb. 7% IBM révén Acer agresszív terjeszkedése Szaküzletek hiánya

A terjeszkedés lehetőségei Saját márkanév, márkás termék Szerves felépítés: Saját márka Független helyi forgalmazók Akvizíció: Cég: márkás termék Marketing gondok

Notebookok, asztali gépek IBM vs. Lenovo IBM Lenovo 60%: notebook 40%: asztali gép Notebookok, asztali gépek 15%: notebook 85%: asztali gép Nagyvállalatok, intézményi ügyfelek Vásárlók köre Kínai magánvevők és kisüzemek, fogyasztói elektronika Erős vállalati kultúra, globálisan azonos minőségű szabvány Márkapolitika Életstílus- márka, divatos design

A stratégiai szövetség 2004. dec. 8. 2005. márc. 31. Értékesítési és szolgáltatási szövetség Tárgy: IBM PC üzletág (notebook, PC, K&F, gyártás, marketing, szervizközpontok) Értéke: 1,75 Mrd USD / IBM: 18,9% Think márkacsalád Éves forgalom: 13 Mrd USD Piaci részesedés: 7,2% 19 000 alkalmazott Fő tevékenység: Bejing, Raleigh

A márkanév építése I. „A márkanév jelentősége az állandóan változó világban” 1. Márkaszempontok elválasztása 2. Meglévő márkák kiépítése 3. Két üzleti terület összekapcsolása

A márkanév építése II. Márkaszempontok elválasztása Nemzetközi konszernek- Kis és középvállalatok- Magánfogyasztók- Céges vevő: value branding Magánfogyasztó: design, ár Meglévő márkák kiépítése Meglévő márkanevek használata Céges vevő: Think- terméksor Magánfogyasztók: bevezetett márkanév hiánya Két üzleti terület összekapcsolása -Összetartozás: Közös szlogen, közös szín- és formanyelv, közös hangzás

9 hónap eredményei… Divatos modell, vonzó ár: magánfogyasztó, kis- és középvállalatok IBM név, Think sorozat háttérbe szorul Hagyományos reklám- és márkaeszközök: középpontban a felhasználók

Köszönjük a figyelmet!