A szakképzési rendszer változásai Szabó András. Új kihívások, régi problémák Tanulói létszám folyamatos csökkenése Szakképzés presztízsének hanyatlása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Advertisements

Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
A Pannon TISZK Veszprém Nonprofit Kft feladata a veszprémi szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítás ában Az Európai Unió támogatásával, az.
„Ismerje meg a tanuló a legfontosabb nyersanyagokat és szerszámokat, legyen találékony, ötletes, élje át az alkotás gyönyörűségét.” (Polgári iskola, Műhelygyakorlatok,
E-learning és a multimédia
50 éves a szegedi informatika
óvodától - szakiskoláig A vidéki tanulóknak az iskola épületében található kollégium ad otthont.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
OKJ vizsgák 2010 Informatika Szabó András Petrik TISZK.
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
A szakképzés jövője - a jövő szakképzése
Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,
Publikációs Portálrendszer Informatikai képzések tartalmi támogatása.
Informatikai Szakképzési Portál
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
A SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK IGAZGATÓINAK XIV. ORSZÁGOS FÓRUMA Szabó András: Az OKJ és az informatika.
ÜDVÖZLET SEPSISZENTGYÖRGYÖN 2009 MÁJUS 21. MIÉRT SEPSISZENTGYÖRGY? MSZT-MSZT HÁROMSZÉKI TAGOZATA.
Alapozó tantervek Új alapozó tantervek valamennyi szakmacsoportban; informatikában is. Hozzászoktunk: Informatika tanár edzett! tanév, melyben mind a négy.
. Egy nemzeti képesítési keretrendszer lehetséges előnyei Vitaindító [ Derényi András ]
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Humán TISZK Záró konferencia szeptember 16. Mércénk az ember TÁMOP /1-2F
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
INFO-ERA KONFERENCIA HELYI TANTERV KÉSZÍTÉSE A SZAKKÉPZÉSBEN.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
Dr. Roóz József TÍZ ÉVES A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS VITAINDÍTÓ.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Informatikai Szakképzési Portál
A szakképzés helyzete Magyarországon
Régió gazdasági kilátásai, szakember igény, szakképzés
Modul rendszerű oktatás bevezetésének feladatai a Kaposvár-TISZK-ben és a partneriskoláiban.
Kompetensek lettünk? június 27..
S ZAKKÉPZÉSI TANTERVEK Informatika Szakképzési Konferencia Szabó András.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Nyílt napok november óráig nyílt órák november óra január óra.
IT Akadémia a gyakorlatban
Országos Egyházi TISZK TÁMOP / Szakmai konferencia február Glowacz Miklósné projektmenedzser.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
„a gyakorlat a legjobb tanítómester, igazi gazdákat ez formál" (Tessedik Sámuel) Román István agrárszakképzésért felelős helyettes államtitkár március.
P e r f e k t 2010/ október szakképzés - felnőttképzés stratégia szervezet problémák megoldások szervezés.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Az egyházi szakképzés helyzete Koblencz Attila
A szakképzés jövője.
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Előadás másolata:

A szakképzési rendszer változásai Szabó András

Új kihívások, régi problémák Tanulói létszám folyamatos csökkenése Szakképzés presztízsének hanyatlása Tanártovábbképzés megoldatlansága Cégek és iskolák kapcsolata Szakképzési rendszer rugalmatlansága

Tanulói létszám folyamatos csökkenése Intézmény bezárások és összevonások Szakképzési társulások kialakítása

Szakképzés presztízsének hanyatlása Jobb kommunikáció, színvonalasabb megjelenés IT multi (Microsoft, Cisco, Sun, Oracle, stb.) képzések beépítése Korszerű laborok, szoftverek, módszerek az oktatásban

Tanártovábbképzés megoldatlansága A TISZK-ek tudás- és forrásközponttá kell hogy váljanak Hiearchikus, mentori képzések megvalósítása E-learning tananyagok oktatók részére is Ne az államtól/egyetemtől várjuk a megoldást „Piacközeli” tanárok alkalmazása

Cégek és iskolák kapcsolata Informatika szakmacsoportban – néhány kivételtől eltekintve - nem megvalósítható a szakmai gyakorlat kihelyezése Vigyük be a vállalatokat az oktatásba Jó szakember büszke a munkájára és szívesen be is mutatja Ebben az IT multik is segítséget nyújthatnak

Szakképzési rendszer rugalmatlansága Az új OKJ rugalmasságot ígér A szabad sáv (20%) lehetőséget biztosít az egyedi, régiós igények beépítésére A kimenet szabályozás (folyamat szabályozás helyett) több lehetőséget ad a képzőknek Tetszőlegesen választható a hagyományos (tantárgyi rendszerű) és a modulos képzés

A válaszok új problémákat is hozhatnak Intézmény bezárások – társadalmi feszültség Tanártovábbképzés – elvándorlás Csúcstechnológia szinten tartása – drága lesz a „TISZK” fenntartása Új OKJ – a rugalmas struktúra ellenére a bürokratizmus továbbra is gát lesz

Köszönöm a figyelmet! Szabó András Petrik TISZK