A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A gyakornokok beilleszkedése
A túlzott informatikai eszköz-használat veszélyei
Professzionális iskolai kutatások
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Az ütközések fejlesztő ereje -
KPSZTI MÁRCIUS 18. FARKASNÉ EGYED ZSUZSANNA
Képességszintek.
M ISKOLCI E GYETEM A T UDOMÁNY Ü NNEPE A JELNYELVI ÉS A HANGZÓ NYELVI KOMMUNIKÁCIÓ PERSPEKTÍVÁI Miskolc, November 23.
1 Az önfeltárás kockázati tényezőinek összefoglalása Dimenzió Idő Téma Értékelés Emberek Kis kockázat Múlt események, gondolatok, általános elképzelések.
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
E-learning és a multimédia
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Motivációs kérdezés technikája
Kommunikáció és konfliktuskezelés a tanári munkában
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
 A kongresszusi részvételt a Janssen Cilag Kft támogatja.
Konfliktus és konfliktuskezelés
Dr. Pálhegyi Ferenc alapján
Az óvodai és iskolai konfliktusok és kezelési lehetőségeik
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
HÁZASSÁGI KONFLIKTUSOK ÉS KEZELÉSÜK Bodor Enikő, szociális munkás Bölön, 2007 december 2.
Együtt egymásért és magunkért
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
A pedagógus.
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Az ütközések fejlesztő ereje -
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
Resztoratív módszerek az iskolában
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Quality Human Management
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Kompetensek lettünk? június 27..
Az iskola az én szememmel Iskolánk diákjai a fent említett pályázatra készítettek diafilmeket, melyek közül a következőt véltük a legjobbnak.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
Szembesít a drámatréning. A csapat 2-nél több fő A csapat nem fogja a jótékony hatásait magától, automatikusan kifejteni. Kellenek struktúrák, normák,
Pedagógiai hét 18. kerület PIHGY Iskolasegítő munkacsoport
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Készítette:Tóth Sándorné
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
Jó együtt lenni! Idősek Otthona Bakonyszentlászló.
DARUS a gyermekekért.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Gyere velünk testvériskolánkba,a németországi Olpe városába !!!
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Tervezési folyamat.
Dr. Pálhegyi Ferenc alapján
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
8. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
10. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
Előadás másolata:

A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL A kommunikációs sorompók és a hatalmi harc vereségmentes megoldása

Matematikai modellezés Mikor számítanak fejletnek az egyes tudományok? Absztrahálás Folyamatok, amelyeket nem lehet a valóságban magyarázni Pedagógiai alkalmazás

A Gordon könyvekről Hétköznapi nyelven, példákon át A tanári hatékonyság, a konfliktusok megoldása Szülői eredményesség tanulása (P.E.T.), a Tanári hatékonyság fejlesztése (T.E.T.) és a Vezetői eredményességi tréning (V.E.T.) Elhagyni régi, rossz szokásainkat

Konfliktus Két ellentétes akarat, szándék, vagy igény ütközése. Micimackó: megszoktuk, hogy fájnak Te ezt akarod elérni, én azt, akadályozhatjuk egymást célunk elérésében.

AZ ISKOLAI KONFLIKTUSOK A gyerekek nem tudnak, vagy nem akarnak megváltozni A tanárral való kapcsolat üres

A tanár-diák hatalmi harc győzelem vagy vereség = a konfliktusok megoldása Az igazgatók tanácsai: az első néhány héten fogjuk keményen, szigorúan az osztályt, ha megtanulták ki is a főnök, kicsit engedhetünk a szigorból

I. modell: Tanár győz, diák veszít _ _ _ _ _ _ Szilvia A tanár számára elfogadható megoldás Neheztelés iránya + + + + + + Tanár

II. modell: Diák győz, tanár veszít _ _ _ _ _ _ Tanár A diák számára elfogadható megoldás Neheztelés iránya + + + + + + + + Szilvia

Aktív hallgatás Gondolataikat, érzéseiket tiszteletben tartják, megértik és elfogadják Elősegíti a beszélgetés folytatását. Tényleges problémák feltárása Beindítja a problémamegoldó folyamatot, de meghagyja a diákoknak a megoldás felelősségét Kockázat: gépies, hamis – trükk

Te-közlés és Én-közlés A diák folyton félbeszakítja Szemtelen vagy! A diák folyton félbeszakítja Bosszankodom!

A te-közlés hibáztatja a diákot, elhárítja a felelőséget, a kódolás nem világos. Az én-közlés azt mondja el amit a tanár átél, a te-közlés pedig a diákról szóló negatív megítélést tartalmazza. Flusztráció „Azt gondolja, hogy rossz vagyok” KÓDOLÁ S DEKÓDOLÁ A te-közlés kódja „Pimasz vagy” TANÁR DIÁK

A vereségmentes megoldás modellje példa: a késés A vereségmentes megoldás modellje

III. modell: A vereségmentes megoldás Tanár Diák Mindkettőjük számára elfogadható megoldás Kétirányú kommunikáció A tisztelet áramlása

A vereségmentes módszer előnyei Nincs neheztelés Erősödik a döntés végrehajtásával kapcsolatos motiváció Több szem többet lát A III. módszert nem kell eladni Nincs szükség hatalomra vagy tekintélyre A gyerekek szeretik tanáraikat, és tanárok szeretik gyerekeiket Segít kideríteni a valódi problémákat A diákok felelősségteljesebbek, érettebbek lesznek

,, Kezeld a konfliktust – harc helyett – problémának, mert annak megoldásai vannak. A harcot pedig csak megnyerni vagy elveszíteni lehet. " Thomas Gordon

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET