Hallgató: Sinkovics Norbert Mentor: Dr. Györe Zoltán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZTE Klebelsberg Könyvtár
Advertisements

Valóban azt látjuk, ami a retinára vetül? Dr. Kosztyánné Mátrai Rita Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Informatika Tanszék.
Természet Szöveg: ©Rába Ildikó Mariann Kép: ©Bauer Andrea.
Készítette: Geszler Nikolett
A kommunikáció.
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
Pearl Harbor a korabeli magyar sajtóban
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Az alvásról az időmérleg tükrében Néhány társadalmi faktor hatása
SZOMSZÉDVÁRAK A határ menti településközi együttműködéshez szükséges kompetenciák fejlesztése a Nyugat-Pannon Eurégióban.
Készítette: Fejér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Prezentáció és grafika Alapismeretek a számítógépes prezentációk.
Magyar sajtótörténet Irodalmi, művészeti, kulturális és politikai lapok Magyarországon a kezdetektől napjainkig.
Mérés és adatgyűjtés Virtuális méréstechnika Mingesz Róbert 8. Óra Spektrum, Lock-in Október 24., 26.
SZÉLSŐSÉGES POLITIKAI IFJÚSÁGI CSOPORTOK SZERVEZŐDÉSE ÉS ÉRTÉKVILÁGA. A szélsőjobboldali ideológia reprezentációja a debreceni egyetemisták körében Campus-lét.
Krúdy Gyula: Szindbád Érettségi tételminta
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
Kifejezési eszközök a filmművészetben A képkivágások.
Internet alapjai. Szakmák Multimédia szerkesztő Content-szerkesztő Content-Manager Webriporter Infobróker Online-szerkesztő Online-újságíró.
Cím (akár kétsoros, vagy magyar-angol) Arial Bold 60pt RGB 0,85,150 kék (háttér: RGB 242,242,242, általános esetben) TERVEZŐ PÁLYAMŰ TELEFON KONZULENS.
Cím (akár kétsoros, vagy magyar-angol) Arial Bold 60pt RGB 0,85,150 kék (háttér: RGB 242,242,242, általános esetben) TANTÁRGY TÉMA TERVEZŐ KONZULENS SZEMESZTER.
Pártok és választások Politológia előadás április 14.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Békés L. Márton Farsang Zsuzsanna Címszavakban A manipulatív főcímek hatása a politikai véleményalkotásra.
Szlovákia az európai integráció útján Vass Ágnes Nemzetközi tanulmányok Pannon Egyetem – Veszprém Témavezető: Dr. Molnár Anna Éva.
László Balázs Politika – mint az új generációk lehetősége OTDK, Budapest,
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
© kurtán sándor 2012 kormányzás és politikai döntéshozatal.
Újságba rejtett üzenet Hogyan mérhető a sajtókommunikáció hatékonysága?
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
A TÖRTÉNELMI VETÉLKEDŐ II. FORDULÓJÁNAK FELADATAI Gratulálunk az első feladatsor megoldásaihoz, ügyesek voltatok! Most is rövid, maximum öt soros válaszokat.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÁMOGATÓI AJÁNLAT február 17.
Másodfokú függvények ábrázolása
KOMMUNIKÁCIÓ Gyula,
Az adatok értékelése A főiskolai könyvtárról kialakult kép összegezve.
Hirdetési termékek – mini-display. Mini-display: –Olyan animált és nem animált kép, amely mutathat a hirdető oldalára, pr-cikkre vagy belső tartalomra.
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
Cím (akár kétsoros, vagy magyar-angol) Arial Bold 60pt RGB 0,85,150 kék (háttér: RGB 242,242,242, általános esetben) Ennek megfelelően a sorok elválasztás.
1 NYESZE KONFERENCIA NYESZE KONFERENCIA ÁLTALÁNOS NYELVI ÉS SZAKNYELVI VIZSGÁK, VIZSGAANYAGOK Varga György
Szabályos hasábok Mit tudok róla? (Know) Mit szeretnék tudni? (Wonder) Mit tanultam? (Learn) Szabályos sokszög az alapja. Mindent meg szeretnék tudni velük.
Szabályos hasábok Mit tudok róla? (Know) Mit szeretnék tudni? (Wonder) Mit tanultam? (Learn) Oldallapjai kongruensek Minden megsyeretnek tudni ami erdekes.
FD - FEJLŐDÉSI DISZKALKULIA vizsgálata és terápiája DL lapokkal
A kommunikáció tényezői
Az irodalmi művek elemzésének és értelmezésének lehetséges szempontjai
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÉMA: ADÓKEDVEZMÉNYEK TÁMOGATÓI AJÁNLAT október 06.
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
A környezeti hatásvizsgálat kritikus mérlegelési kérdései január 11. Budapest dr. Bérczi Anna - Jövő Nemzedékek Országgyűlési Biztosa Irodája.
A tömegkommunikáció.
A prezentáció-készítés szabályai
Boha Roland - Kéretlen levelek PPKE-ITK (2005) 1 Nyelv-alapú spam- szűrők Boha Roland november 24.
Figyelem irányító ábrák
október Az erős online médiabrandnek komoly hozzáadott értéke van a hirdetések hasznosulása szempontjából.* *Szonda Ipsos – Index: Márkaérték.
SZTE OPAC, adatbázisok A szakirodalmi keresés kezdő lépései Aranyi Zoltán SZTE Klebelsberg Könyvtár
A jövő (e-)könyve Készítette: Szűcs Roland. Témáink Tények Miért jó olvasni? E-könyv és az olvasó eszközök Aki keres az talál A XXI. század e-könyve (demó)
Sándor Balázs A regionális mediatizáció kihívásai és perspektívái a Dél-Dunántúli Régióban.
Hatékony-e az e-olvasás? – e-könyv vs. papír
REDUKTÍV FORRADALOM Török Tamás a Laposa pincészet badacsonyi épületéről.
Cím (akár kétsoros, vagy magyar-angol) Arial Bold 60pt RGB 0,85,150 kék (háttér: RGB 242,242,242, általános esetben) TANTÁRGY TÉMA TERVEZŐ KONZULENS SZEMESZTER.
Matematika és szövegértés Raátz Judit ELTE BTK Mai Magyar Nyelvi Tanszék.
Ambrus Attila J.: Két napilap kultúra rovatának összehasonlító tartalomelemző vizsgálata.
Dr. Földy Ferenc Európa-jogi szakjogász III. EURES állásbörze október 11. EUvonal EU Tájékoztató Szolgálat.
CMA 2014 B2B KOMMUNIKÁCIÓS MEGOLDÁSOK Digitális Média Tények Könyve 2013 Megjelenés: május.
Érettségi élő idegen nyelv
A kommunikáció tényezői és funkciói
Multimédiás, interaktív Moodle tesztkérdések Molnár Tamás
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
Cím elrendezése képpel
EU Tájékoztató Szolgálat
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
Előadás másolata:

Hallgató: Sinkovics Norbert Mentor: Dr. Györe Zoltán

 A képi dekódolás folyamata domináns szerepet tölt be mindennapjainkban.  Információink 83 százaléka vizuális úton érkezik. A befogadott információ elraktározásának megmaradás-aránya:  „az olvasott információ 10 %-át,  a hallott 20%-át,  a hallott és látott 50%-át  vagyunk képesek megőrizni, elraktározni a memóriánkban.” (Bíró, Nyárády 2005:142)  Ennek tükrében a médiaüzentek képi retorikájának vizsgálata különösen indokolt.

 A képpel illusztrált írás a külpolitikai vagy a belpolitikai rovatba sorolható?  Mely műfajok dominálnak az elemzésbe került írások között?  Mi a méreteiben dominánsabb, a szöveg vagy a kép?  Mit vagy kit ábrázol a kép?  Mi a szerepe képnek?  Milyen a viszony a képi üzenet és az olvasó között?  Milyen a viszony a kép és a cím között?  Milyen a kép és cím együttes viszonya a szöveg alapinformációjához?

 A vizsgált napilapok politikai rovataiban az illusztrációk 11%-át tekinthetjük manipulatívnak.  Ezekben az esetekben általában politikai pártok szereplőit reklámozták az újságok  Magyar Szó (VMSZ), Blic (Demokrata Párt), Politika (Szerbiai Szocialista Párt), Dnevnikben nem fedezhető fel  A nem verbális kommunkiáció által közvetített üzenetek (LDP, SZRP,SZDP-ÚSZ)

 Manpulatív tartalom elgfogadható keretek között  A képválasztás a politikai rovatokban megfontoltságot követel meg a szerkesztőktől, ha nem akarják a politikai pártoknak ingyenes reklámfelületként kínálni hasábjaikat.