SOTE II..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
I. előadás.
Advertisements

Statisztika II. I. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
Összetett kísérleti tervek és kiértékelésük
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Élelmiszer profilanalízis bíráló paneljének minősítése
MI 2003/ Alakfelismerés - még egy megközelítés: még kevesebbet tudunk. Csak a mintánk adott, de címkék nélkül. Csoportosítás (klaszterezés, clustering).
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
Mérési pontosság (hőmérő)
Dr. Balogh Péter egyetemi adjunktus Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék STATISZTIKA I. 11. Előadás.
STATISZTIKA II. 5. Előadás Dr. Balogh Péter egyetemi adjunktus Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék.
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Dr. Szalka Éva, Ph.D.1 Statisztika II. VII.. Dr. Szalka Éva, Ph.D.2 Mintavétel Mintavétel célja: következtetést levonni a –sokaságra vonatkozóan Mintavétel.
Térinformatika (GIS) Házi feladat Keressen hibát a Google Earth vagy Maps adataiban, pl. az objektum jelölése nem esik egybe a műholdképen látható hellyel,
Műszaki tudományok az interneten
Előadó: Prof. Dr. Besenyei Lajos
Mintavételes eljárások
Szakdolgozat címe Készítette: X.Y Miskolci Egyetem
Gyorsolvasás GAMF 2005 Olvasás Gyorsolvasás E-kereskedelem Gondolkodás.
A baloldali kék egyenesnek melyik a folytatása? Nézd különböző távolságokból!
Varianciaanalízis 12. gyakorlat.
AZ ÉLETTANI PARAMÉTEREK MINŐSÉGELLENŐRZÉSE
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Kvantitatív módszerek
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
ÖSSZEFOGLALÓ ELŐADÁS Dr Füst György.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Webprogramozás 2010/11 Első előadás Tananyag
Olvasás írott szövegek - és jelképek, ábrák, képek, képsorok - megértésének, használatának és értékelésének képessége, annak érdekében, hogy az egyén képes.
Alapfogalmak Alapsokaság, valamilyen véletlen tömegjelenség.
Nominális adat Módusz vagy sűrűsödési középpont Jele: Mo
Az F-próba szignifikáns
A SZÉLENERGIA KUTATÁSA DEBRECENBEN Tar Károly A MAGYAR TUDOMÁNY ÜNNEPE KIEMELT HETE DEBRECENBEN NOVEMBER 2-6.
Kvantitatív módszerek
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Gazdaságstatisztika Bevezetés szeptember 11.
Hipotézis vizsgálat (2)
Statisztikai módszerek áttekintése módszerválasztási tanácsok Makara Gábor.
A szövegértési feladatok összeállítása
Alapsokaság (populáció)
Többtényezős ANOVA.
© Farkas György : Méréstechnika
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
Paleobiológiai módszerek és modellek 4. hét
Mintavételes eljárások
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
I. előadás.
Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar Üzleti Információgazdálkodási és Módszertani Intézet Mintavételes Eljárások.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Címlap Bevezetés az információelméletbe Keszei Ernő ELTE Fizikai Kémiai Tanszék
Bevezetés a méréskiértékelésbe (BMETE80ME19) 2014/
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Bevezetés a méréskiértékelésbe (BMETE80ME19) 2014/
Közúti és Vasúti Járművek Tanszék. A ciklusidők meghatározása az elhasználódás folyamata alapján Az elhasználódás folyamata alapján kialakított ciklusrendhez.
 A matematikai statisztika a természet és társadalom tömeges jelenségeit tanulmányozza.  Azokat a jelenségeket, amelyek egyszerre nagyszámú azonos tipusú.
Bevezetés a méréskiértékelésbe (BMETE80ME19)
Bevezetés a méréskiértékelésbe (BMETE80ME19) 2014/
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Bevezetés, tippek Ea-gyak kapcsolata Statisztika II -más tárgyak kapcsolata Hogyan tanulj? Interaktív órák, kérdezz, ha valami nem világos! tananyag =előadások.
Mintavétel.
Kiváltott agyi jelek informatikai feldolgozása 2016
Becsléselmélet - Konzultáció
Szabályozott és képes termékek/szolgáltatások, folyamatok, rendszerek
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Mérések adatfeldolgozási gyakorlata vegyész technikusok számára
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Mérések adatfeldolgozási gyakorlata vegyész technikusok számára
Előadás másolata:

SOTE II.

Házi feladat Keressünk képet, címképet, jelképet a szakdolgozatunkhoz! Készítsük el az első vázlatát! Készítsünk munkatervet! Készítsük el a kutatási terv első változatát! Oldjuk meg a tankönyv valamelyik feladatát, max. egy oldalnyi terjedelemben. Ezeket küldjük emailben az oktatónak!

A koponyasérültek ellátása

Tulajdonképpen boldog is lehetnék; Az ég kék, a nap ragyog. Pozitívizmus Tulajdonképpen boldog is lehetnék; Az ég kék, a nap ragyog. A fán idén is cseresznye érik, A fenyő hegyén rigó csacsog. … Vagy az vagyok, csak nem tudom? Lehet boldog az elégedetlenség? Oh, áldott optimizmusom… (B Huszta Irén)

GAMF-GYORSOLVASÁS-Felmérés Munkaterv 1 A GAMF hallgatói olvasási sebességeinek tudományos igényű felmérésére. Célok: Hallgatóink olvasási képességének pontos megmérése. Diagramokat kívánunk kapni hallgatóink - olvasási sebességének megoszlásáról, - a sebesség és a megértés fokának összefüggéséről, - néhány nehézségi fokozatba sorolt általános és szakszövegek elolvasásához szükséges időintervallumok viszonyairól, - az olvasási képesség alakulásáról, a tanulmányokban való előrehaladás függvényében. Tézisek megerősítése. Néhány hipotézis megvizsgálása.

Tézisek: Az olvasás sebessége csak gyengén korrelál a tanulás sebességével. Az olvasás sebessége 18 év felett nem függvénye az életkornak. Hazánkban az olvasási képesség mértéke nem éri el a kívánt szintet. Az olvasási képesség mérőszámainak jelentős a szórása.    

Hipotézisek: A képernyőről és a nyomtatott dokumentumból való olvasás sebessége között nincs szignifikáns különbség. A műszaki tanulmányok csökkentően hatnak az olvasás sebességére. A GAMF-on is található olyan hallgató, aki nem tanult meg olvasni. A vizsgálat eredményeit nem befolyásolja, hogy nyomtatott tesztlapokat vagy számítógépes teszteket alkalmazunk, de jelentősen, hogy önállóan vagy mélyinterjú-szerűen történik-e a mérés.

A kutatás ütemezése: Előkészítés, munkaterv véglegesítés, tesztbatéria megválasztása 2006 jan. végéig Felmérések 2006. február Kiértékelés 2006. március-április Jelentés készítése 2006. május végéig

Mért hazai olvasási sebességértékek szó/perc 275 Takács Menyhért, 1959, Magyar Könyvszemle 90-250 Dezső Zsigmondné, 1967, Gyorsolvasás, KGMTI 200 Halász László, 1969, Élet és Tudomány 232 Makrai J., 1971, Bevezetés a gyorsolvasásba, ÉGSZI 150-180 Katona Zoltán, 1974, A gyorsolvasás, BME MTKI 150-250 Szabó Ferenc, 1993, Gyorsolvasás– Hatékony olvasás 150-170 Farkas Károly, 1981-1994 (benne GAMF is) 206 Farkas – Borsos, 2005, GAMF hallgatók, kb. 20 fő 192 Farkas – Versegi, 2005, GAMF Szakkollégium, 20 fő 163 Farkas – Gurkáné - Kiss – Lakatosné - Pap-Szigeti, 2006, GAMF hallgatók, 269 fő Farkas mérések azonos teszttel

Olvasási sebesség szó/perc. GAMF hallgatók, 2006. N 269 223 71 28 204 20 Mean 163 157 187 143 191 175 Std. Deviation 66,8 82,5 72,6 41,7 120,5 58,6 Az a1, a2, a3 általános, egyre hosszabb szöveg, a g gazdasági, az i informatikai, az m menedzser jellegű szakszöveg. Statisztikai feldolgozás: Pap-Szigeti Róbert.

GAMF hallgatók teljesítmény megoszlása, 2006. A megértés mértéke % GAMF hallgatók teljesítmény megoszlása, 2006. [Farkas – Pap-Szigeti]

Olvasás teszt megértés eredményei, GAMF, 2006. általános szövegek szakmai szöveg olvasás papíron* gépen* papíron gépen átlag (%p) 56,6 59,7 78,7 81,4 61,9 61,6 szórás (%p) 25,1 27,5 14,1 12,2 15,9 14,7 F (p) 0,649 (0,421) 0,367 (0,545) 0,575 (0,449) t (p) -0,835 (0,404) -0,324 (0,746) -1,920 (0,056) * papíron 193 fő, gépen 73 fő [Farkas – Pap-Szigeti]

http://mwlogo.fw.hu http://gyorsolvasas.fw.hu http://jio.fw.hu http://mwlogo.fw.hu http://gyorsolvasas.fw.hu

Nézd különböző távolságokból!

Tankönyvünkből fejezetek: 1. óra 1 2 4 2 Tankönyvünkből fejezetek: 1. óra 1 2 4 2. óra 5 7 önálló feldolgozásra 8 9 10 11 12

Konceptualizálás és mérés

Mit is szeretnénk vizsgálni –tól eljutni addig, hogy azt felismerjük és megmérjük.

Ami mérhető mérd meg, ami nem , tedd mérhetővé!

Vonalhúzás teszt. IQ tesztek Villantási gyakorlat

Babbie: „Mérni tudunk bármit, ami létezik.” Létezik a rossz?

Képzet és fogalom Lélektől – lélekig Hasonlóság Kommunikáció Konceptualizálás: Az a folyamat, amelynek során meghatározzuk, hogy az egyes kifejezéseken mit fogunk érteni.

A fogalom jellemzésére kiválasztott tulajdonságok. Indikátorok: A fogalom jellemzésére kiválasztott tulajdonságok. Az indikátorok dimenziókba csoportosíthatók

Mérés: Pontosság: súlyom 100 alatt Hitelesség: csak becsülöm Megbízhatóság, ismételt méréskor ugyanazt kapjuk? Műszerhibák! Érvényesség. Van súlya a szavaknak? Mit jelent az én 4.2-es átlagom? Céltáblán megbízható, de nem érvényes ha szélén csoportosulnak a jelek. Érvényes, de nem megbízható, ha nagy a szórás a központ körül. Érvényes és megbízható: Robin Hood Skála törvények: Minősítésem

Egy példa, vérnyomásom

Mintavétel

A véletlen természete A teknőc és a véletlen

Mintavétel fajták Kvótás Valószínűségi egyszerű véletlen szisztematikus Rétegzett Súlyozott Szakértői Egyszerűen elérhető alanyokra hivatkozott Kevert

A minta az alapsokaság részhalmaza, amelyet megfigyelünk A minta minősége a reprezentatívitás A várható hiba megbecsülhető Egyszerű véletlen – minden valószinűség sorszámú Szisztematikus a mintavételi keret minden k-dik tagja Rétegek viszonylag homogén csoportok

Az eloszlás Gyakoriság fogalma Eloszlás - normál eloszlás Magasság szerinti felmérés

„Ne gondold, mintha a tanulás csak bizonyos időkhez, az ifjúság éveihez köttetnék. …”