Utazási igények becslése a közösségi közlekedésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az M4-es metró elindulásával kapcsolatos felszíni tömegközlekedési változások.
Advertisements

Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2013/14 1. félév 7. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Hozzászólás Lovász Anna és Szabó-Morvai Ágnes: „Does childcare matter for maternal labor supply?” előadásához Elek Péter ELTE Közgazdaságtudományi Tanszék.
Dr. Tóth Péter egyetemi docens Széchenyi István Egyetem
1/13 Péter Tamás, Bécsi Tamás, Aradi Szilárd INNOVÁCIÓ ÉS FENNTARTHATÓ FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS KONFERENCIA Budapest, szeptember 3-5. Útmenti objektumok.
Kultúra-gazdaságtan Takács Dávid
Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település szeptember 16.
Városi közforgalmú közlekedés tervezése 1 Hálózat
A gyaloglás Az élhető város és a fenntartható közlekedés legfontosabb eszköze.
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Kenés és tömítés tárgyhoz Miskolci Egyetem
Szimulációs modell a közforgalmú közlekedés operatív forgalomirányításának hatékonysági vizsgálatára Dr. Winkler Ágoston egyetemi tanársegéd Széchenyi.
Vizsgálati módszerek Közlekedési zaj mérésének alapelvei - közút
Csomópontok és főbb áramlási vonalak Magyarországon
1 ”Közlekedési rendszerünk az EU csatlakozás küszöbén” Tudományos konferencia, Győr, Széchenyi István Egyetem, november 5. Dr. Holló Péter az MTA.
VISUM 11.x Közlekedéstervezési rendszer
Motorteljesítmény mérés
A városi tömegközlekedés III.
Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék Közlekedési Üzemtan I
Közforgalmú közlekedés technikai elemei
2005. A városi tömegközlekedés IV.. Széchenyi István Egyetem 2 Hálózattervezés Általános követelmények a hálózattal szemben: –feleljen meg az utasáramlatoknak,
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Hálózati réteg Csányi Zoltán, A hálózati réteg feladatai Forgalomirányítás Torlódásvezérlés Hálózatközi együttműködés.
A potenciál-modell.
A családorvos és a nephrologus együttműködése a vesebetegek
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet A LEADER PROGRAM MINT HELYI PARTNERSÉG KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON.
Ki is az elemző közgazdász?
Kultúra-gazdaságtan Takács Dávid
A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat- Magyarországon konferencia Győr, április 27–28. Az információs társadalom.
A vidéki tér sikertényezői
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Építőmérnöki alapismeretek
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja,
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
A Malév a változó iparágban Előadás az Utazás és Turizmus Program IX. Országos konferenciájára 2005 december 5.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Intelligens közúti kereszteződés
Az áramlástan szerepe az autóbusz karosszéria tervezésében Dr
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
Hídtartókra ható szélerők meghatározása numerikus szimulációval Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Áramlástan Tanszék február.
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
hatásterület lehatárolása az IMMI 2011 szoftver segítségével
1 Identitás elemek vizsgálata: a kötődés, bizalom és konfliktus vizsgálatának keretei a magyar társadalom kvantitatív felmérései alapján Dr. Bugovics Zoltán.
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
Számítástechnika az UVATERV-ben
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM JOG- ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI TANSZÉK Biztosítás és kockázatkezelés (oktatás – kutatás) dr. Farkas Szilveszter.
A vasúti közlekedés felmérési eredményei (Május–július, 2013) EMAH Öko-mobilitás elősegítése az osztrák-magyar határtérségben VIRÁG Álmos, projektvezető.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Az elektromobilitást támogató utazói információs szolgátlatások fejlesztése Csonka Bálint, Dr. Csiszár Csaba Közlekedéstudományi Konferencia, Győr 2016.
Városi közforgalmú közlekedés tervezése. Hálózat Az öt szakasz közötti összefüggések Területfelhasználási jellemzők – Lehetőségek a tk. szempontjából.
Előzetes javaslatok az öko-mobilitás elősegítéséhez az osztrák-magyar határtérségben EMAH projekt Virág Álmos, projektvezető.
A helyváltoztatási láncok választási valószínűségét számító módszer kidolgozása Csonka Bálint, Dr. Csiszár Csaba IFFK, Budapest augusztus
Közlekedéstudományi Konferencia Győr 2017.
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Városi közlekedés, forgalomtechnika 1. előadás
Orosz geopolitikai és geoökonómiai érdekek a Duna mentén
Városi tömegközlekedés 2 Doktori Iskola
Válogatott fejezetek a közlekedésgazdaságtanból
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Az utazási igények megismerése
Hozzászóló: Takács Miklós (FŐMTERV Zrt.) Budapest, október 21.
Közlekedéstudományi Konferencia Győr 2016.
Menetrendek.
Előadás másolata:

Utazási igények becslése a közösségi közlekedésben Dr. Horváth Balázs egyetemi docens Széchenyi István Egyetem, Győr Közlekedési Tanszék

Problémák és megoldási lehetőségek Környezetszennyezés Zaj Levegőszennyezés Helyhiány Torlódás Parkolás Közlekedésbiztonság Egy megoldási lehetőség: Jól működő közösségi közlekedés Közlekedéstervezés Forgalom előrebecslés Utasterhelések előrebecslése Szolgáltatási színvonal meghatározása

Közlekedéstervezés Forgalomkeltés Ki Forgalomszétosztás Hova Forgalommegosztás Hogyan Ráterhelés Merre Kereslet - Kínálat Igény előrebecslés

Utazási igények becslése Négy lépcsős modell Utasszámlálás Keresztmetszeti Célforgalmi Mátrix becslés Mintamátrix alapján Mintamátrix nélkül

Utazási igények meghatározása Keresztmetszeti utasszámlálás Fel- leszállók járatonként Járatonkénti utazási igény Célforgalmi kikérdezés Átszállások Utazási igény a hálózaton Becslés a hálózatszerkezet alapján

Utazási igények meghatározása Járatonkénti utazási igény utazási igény i – j megállók között i – j megálló közötti utazás valószínűsége átlagos utazási távolság a vizsgált járaton

Utazási igények meghatározása Utazási igény a hálózaton járatonkénti utazási igények + átszállások átszállási arány n átszállás esetén 2*n átszállási arány!

Ráterhelés - értékelés Utazási igény a hálózaton Közösségi közlekedési rendszer Ráterhelés Útvonalválasztási preferenciák Értékelés Döntés relatív (tervváltozatok között) abszolút (mit tudunk finanszírozni?)

Dunaújváros (2008) 89 megálló 73,3 km 29 viszonylat 43 útvonal 603 járat/nap 38 jármű 28.400 utas/nap

Utazási igények becslése a gyakorlatban Becsült utazási igények ráterhelése Utasszámlálási eredmények

Mért és számított utasszámok

Időben változó utazási igények

További feladatok Előrebecslő modell pontosítása Járati igények Átszállások Számlálási módszer egyszerűsítése