dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia Budapest, dr. Magyar Miklós
dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" A FEJLESZTÉSI CÉL AZ ANDRAGÓGIA, A PEDAGÓGIA VILÁGÁBAN MŰKÖDŐ SZEMÉLYISÉG ÖNÁLLÓSÁGÁNAK ERŐSÍTÉSE, TEVÉKENYSÉG-ELEMEINEK FEJLESZTÉSE A SZEREPÁTALAKULÁSI FOLYAMAT MŰKÖDÉSÉNEK TÁMOGATÁSA A MÉDIAKOMPETENCIA* FEJLESZTÉSE
dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" ÉLETTEVÉKENYSÉG- MEGNYILVÁNULÁSOK MEGISMERÉS GYAKORLATI(ÁTALAKÍTÓ)TEVÉKENYSÉG KOMMUNIKÁCIÓ ÉRTÉK-ORIENTÁCIÓSTEVÉKENYSÉG TANULÁS
dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" AZ ANDRAGÓGIA VILÁGÁBAN „MŰKÖDŐ EMBER” ALAPVISZONYAI AZ ÉN,..... MINT AZ ÉN,..... MINTMEGISMERŐ AZ ÉN, MINT ALKOTÓ, MINT ALKOTÓ,HASZNOSÍTÓ AZ ÉN,..... MINT KOMMUNIKÁLÓ AZ ÉN, MINT ÉRTÉK- TEREMTŐ TANULÁS
dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" FILE-K TÍPUSAI (KÉPEK ÉS/VAGY SZÖVEGGEL, ZENÉVEL, VAGY ANÉLKÜL AZ ÉV FOTÓI, ÉLETKÉPEK NÖVÉNYEK, ÁLLATOK TERMÉSZETI KÉPEK ORSZÁGISMERTETŐK JÓKÍVÁNSÁGOK ÉLETBÖLCSESSÉGEK TRÉFÁS ÁBRÁZOLÁSOK MEGHÖKKENTŐ ÖSSZEÁLLÍTÁSOK EGYÉB KÜLDEMÉNYEK
dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" A MULTIMÉDIA MEGJELENÉSE ELŐTT IS VOLT TANESZKÖZ ÉS INFORMÁCIÓHORDOZÓ KÉP KÉP SZÖVEGGEL KÉP SZÖVEGGEL ÉS HANGGAL DIAPORÁMA (ANIMÁCIÓ) VIDEOFELVÉTEL (FILMSZERŰ HATÁS)
dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" A POWER POINTTAL MINDEZEK MEGVALÓSÍTHATÓK NEM A TECHNIKAI MEGOLDÁSOK, HANEM A DIDAKTIKAI ÉS A MÓDSZERTANI LEHETŐSÉGEK A HANGSÚLYOSAK A RÉSZTVEVŐK: KULTURÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ 19 FŐ NAPPALI 23 FŐ LEVELEZŐ II. OKTATÁSTERVEZÉS 53 FŐ LEVELEZŐ III. TÁVOKTATÁS 7 FŐ NAPPALI IV. 53 FŐ LEVELEZŐ III.
dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" DIDAKTIKAI FELADATOK ÚJ TÉNYANYAG FELDOLGOZÁSA ISMERT TÉMAKÖR BŐVÍTÉSE RÖGZÍTÉS ÖSSZEHASONLÍTÁS – MEGKÜLÖNBÖZTETÉS ÖSSZEFOGLALÁS - RENDSZEREZÉS GYAKORLÁS ELLENŐRZÉS - ÉRTÉKELÉS
dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" MÓDSZERTANI FELADATOK KOMMUNIKÁCIÓ MOTIVÁCIÓ AKTIVIZÁLÁS DIFFERENCIÁLÁS ÉRTÉKELÉS SZABÁLYOZÁS
dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" TANTÁRGYI KERETEK KOMMUNIKÁCIÓ KULTURÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ OKTATÁSTECHNOLÓGIA ICT – MULTIMÉDIA DIDAKTIKA – ANDRAGÓGIA DIDAKTIKA OKTATÁSTERVEZÉS TÁVOKTATÁS
dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" A PEDAGÓGIAI FOLYAMAT LÉPÉSEI A mintaanyag megtekintése és a látottak közös megbeszélése. Témaválasztás. Az alkalmazási cél kiválasztása (didaktikai feladat, módszertani feladat). Idő- és munkaterv készítése. Forráskutatás (szakirodalom, kép, zene, esetleg szöveg). Saját felvétel készítése (kép, zene, szöveg).
dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" A PEDAGÓGIAI FOLYAMAT LÉPÉSEI 2 Technika feladatok megoldása (szükség esetén team-munkában). Az elkészített anyag bemutatása csoport előtt. Közös megbeszélés, a korrekciós javaslatok megfogalmazása, értékelés. Szükség esetén a javasolt korrekciók elvégzése. A végleges elektronikus és word-anyag beadása.
dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" AZ EREDMÉNY TUDATOSABB FORRÁS- ÉS MÉDIUM- HASZNÁLAT ÖNÁLLÓ ALKOTÓ TEVÉKENYSÉG EGYÉNI ÉS KÖZÖSSÉGI ÉLMÉNY A TELJESÍTMÉNY ÉS AZ ELÉGEDETTSÉG ÖSSZHANGJA A SZEMÉLYISÉG MÉLYEBB MEGISMERÉSE: A „MEGTUDOM CSINÁLNI” FELFEDEZÉSE. AZ ÖNFELEDT JÁTÉK (TANULÁS) ÖRÖME EGYFAJTA ‘KÖZÖS JÁTÉK’ FELNŐTTEK RÉSZVÉTELÉVEL
dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!