Kommunikáció az egyetemen Készítette: Ébner Mária Kommunikáció az egyetemen A NEPTUN tanulmányi rendszer bemutatása (Elsősorban a BME szempontjából) Készítette: Ébner Mária
A tanulmányi rendszer rövid története Előzmény: 1995-ben beindították a Hallgatói Információs Rendszert, a HIR-t. A rendszer egyik eleme volt a TIRIS-kártya, amely egy azonosító kártya. A rendszerbe a hallgató csak úgy tudott belépni, ha volt ilyen kártyája. Rendkívül lassú volt, és kezelése is nehézkes volt. 1997 decemberében indították útjára a NEPTUN névre keresztelt rendszert.
I. A tanulmányi rendszer rövid története Úgy is nevezik, hogy Hallgatói Információs és Pénzügyi Rendszer. Az egyetem tanulmányi és részben pénzügyi adminisztrációját lehet itt elvégezni. Kezdetben nagyon sok működési rendellenesség volt a szoftver hibájából. 2005. szeptembertől bevezetésre került a Neptun.Net rendszer, amely a korábbi Neptun 2000 továbbfejlesztett változata. Jelenleg a 293-ik verziót használhatják a hallgatók.
1.1. Ki mindenki használja a rendszert? BDF - Berzsenyi Dániel Főiskola BGF - Budapesti Gazdasági Főiskola BKÁE - Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem BKF - Budapesti Kommunikációs Főiskola BMF - Budapesti Műszaki Főiskola DE - Debreceni Egyetem DF - Dunaújvárosi Főiskola EKF - Eszterházy Károly Főiskola EKF - Károli Gáspár Református Egyetem KJF - Kodolányi János Főiskola ME - Miskolci Egyetem NYF - Nyíregyházi Főiskola NYME - Nyugat-Magyarországi Egyetem PPKE - Pázmány Péter Katolikus Egyetem SE - Semmelweis Egyetem SZIE - Szent István Egyetem SZE - Széchenyi István Egyetem SZOLF - Szolnoki Főiskola TSF - Tessedik Sámuel Főiskola VE - Veszprémi Egyetem ZMNE - Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem VJRKTF - Vitéz János Római Katolikus Tanítóképző Főiskola
II. A NEPTUN színtereinek rövid ismertetése A belépés: Az ETR-hez hasonlóan felhasználó név és jelszó szükséges hozzá.
Kommunikáció az egyetemen 2.1. Kezdőoldal: A belépés után az üzenetek menüpont jelenik meg. Itt az oktatók tudnak a hallgatóknak üzenetet klüldeni A belépés után az üzenetek menüpont indul el automatikusan. Üzenetet tudnak küldeni a rendszeren keresztül a tanárok a hallgatóknak, de a hallgatók is a tanároknak.
Kommunikáció az egyetemen 2.2. A NEPTUN menüsora Az ETR-hez hasonlóan ennek a rendszernek is van egy menüsora, mely bizonyos tekintetben hasonlít a mienkhez, bizonyos tekintetben pedig nem.
2.2.1. A NEPTUN menüsora részletesen A rendszer néhány fontos menüpontja részletesen
2.2.1. A NEPTUN menüsora részletesen
III. Legfontosabb különbségek az ETR-hez képest A menüpontok felépítése sokkal részletesebb, átláthatóbb Több lehetőség van a rendszerben Kollégium jelentkezés Pénz be- és kifizetés Órarend Üzenetek Használata egyszerűbb(?) Az útmutató egyszerűbben elérhető
IV. A rendszer gyenge pontjai Biztosan van rengeteg, de ezek laikus szemmel nem fedezhetők fel Legfeltűnőbb hibája: bizonyos menüpontok nem működnek Gyakran lefagy a rendszer, ilyenkor sokáig nem elérhető
V. Reakciók, vélemények a NEPTUN rendszerről A hallgatók általában nincsenek jó véleménnyel róla Legjellemzőbb sérelmeik: Túl gyakran omlik össze a rendszer Általában regisztrációs héten, órafelvételkor Nagyon lassú „Nem használható semmire”
Köszönöm a figyelmet!
Felhasznált irodalom: Impulzus, XXVIII. évfolyam, 0. szám (gólyaszám), 2000, Budapest; http://www.impulzus.com/archivum/028/00/main.html www.neptun.bme.hu www.bme.hu Az Oktatási Minisztérium honlapja: www.om.hu Futár Iván: A Neptun biztonsága, avagy a felhasználói viselkedés paradoxona. http://www.hacktivity.hu/h2005_folia/neptun.pdf Kempelen Farkas Hallgatói Információs Központ www.hik.hu