„A felnövekvő nemzedékért” KÖZÉP-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ TÁMOP 4.1.2/B projekt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

„Ezt egy életen át kell játszani”
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Tehetségpont létrehozása
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
A Pedagógusképzési Koordinációs Központ
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Együttműködés a szakmai gyakorlatban Salát Magdolna osztályvezető ELTE PK OTF Tanárképzési Osztály Az ELTE TAMOP /2/B/KMR :Pedagógusképzés.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
Reintegrációs tanácsadó munkakör
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
Agria Media Eger, október
Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A beiskolázás előkészítése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barcsák Marianna KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

„A felnövekvő nemzedékért” KÖZÉP-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ TÁMOP 4.1.2/B projekt

Konzorciumunk három tagú: 1.Pannon Egyetem MFTK Neveléstudományi Intézete (Pápa) 2.Dunaújváros Főiskola (Dunaújváros) 3.Veszprémi Hittudományi Főiskola (Veszprém) 1.A pedagógusképzést segítő projekt tagjai 2

59 BA, MA fokon oktató, 7 központ, pedagógus, 38 kutató /szakértő, 100 gyakorlatot vezető mentor, 50 képviselő az MA képzésben lévő szakvezetők és szakképzettség-felelős oktatók köréből, 12 képviselő a közoktatási intézmények vezetőinek és mentorjelöltjeinek köréből, 35 informatikai szakember, 185 gyakorlatra jelentkező pedagógusjelölt 2. A projekt közvetlen célcsoportjai 3

1188 közoktatási intézmény 99 mentortanár, vezető 238 közoktatási intézményfenntartó 2. A projekt közvetett célcsoportjai 4

3. A régió nevelői és a gyermekek óvodapedagógus35078 óvodás ált.isk.pedagógus88032 ált.isk.tanuló szakiskolai pedagógus16682 szakisk.tan speciális szakiskolában tanító pedagógus 1484 speciális szakiskolai tanuló gimnáziumi pedagógus23697 gimn.tanuló szakközépiskolai ped.29080szakköz.i.tan. Érintett szülők száma:400000

I. Regionális Központ 4. A projekt témái (I.) 6 FelajánljukKérjük 1.Adatkapcsolatot, személyes együttműködést

II. Központhoz kapcsolt együttműködés 4. A projekt témái (II.) 7 FelajánljukKérjük 1.Adatgyűjtő struktúra kiépítésében való kommunikációt Adatgyűjtő struktúra kiépítésében való kommunikációt 2.Kutatástámogatási térkép kiépítését 3.Kapcsolattartó struktúra kialakítását

III. Országos Hálózat létrehozásában való részvétel 4. A projekt témái (III.) 8 FelajánljukKérjük 1.Fejlesztési térkép kiépítésében való együttműködést 2.Egyeztetett szoftverhasználatot 3.Összefoglaló tanulmány átadását a régiónkban fenntartható fejlesztésről Összefoglaló tanulmány átadását más régióban fenntartható fejlesztésről

IV. Rugalmas hálózat intézmények és a személyek között 4. A projekt témái (IV.) 9 FelajánljukKérjük 1.Adatcsoportok kialakításában való részvételt 2.Fórumra való meghívást 3.Igényfelmérésben megjelenő szempontok ismertetését

V. Minőségbiztosítási rendszer kiépítése 4. A projekt témái (V.) 10 FelajánljukKérjük 1.Eljárás-utasítások megismertetését 2.Minőségbiztosítási tréninganyag elkészítésében való kommunikációt

VI. Oktatók felkészítése 4. A projekt témái (VI.) 11 FelajánljukKérjük 1.Oktatók módszertani felkészítésében való kommunikációt 2.Gyakorlatvezetők képzési anyagának elkészítésében való kommunikációt 3.Képzés fejlesztésében szerzett tapasztalatok összegezését, a monitorozás eredményét Képzés fejlesztésében szerzett tapasztalatok összegzését, a monitorozás eredményét

VII. Mesterszakokhoz kötődő tananyagfejlesztés és módszertani megújítás 4. A projekt témái (VII.) 12 FelajánljukKérjük 1.Tantárgypedagógiai nézőpontú leírások, protokollok, programcsomagok készítésében való kommunikációt 2.Tanulásszervezési módok és kooperatív technikák leírásában való kommunikációt

VIII. Alternatív programok adaptációja 4. A projekt témái (VIII.) 13 FelajánljukKérjük 1.Eddigi MA programok korrekcióját szolgáló új tantervi program kimunkálását akciókutatással Eddigi MA programok korrekcióját szolgáló új tantervi program kimunkálását akciókutatásunkban 2.Alternatív tanári MA-hoz szempontrendszert, útmutatót

IX. Gyakorlati képzés 4. A projekt témái (IX.) 14 FelajánljukKérjük 1.Mérnöktanár MA képzését kísérő és követő gyakorlati képzés programjának és a gyakorló közoktatási intézményeket felkészítő programnak a kidolgozásában való együttműködést

X. Mentorok kiválasztása, képzése 4. A projekt témái (X.) 15 FelajánljukKérjük 1.A mentorképzés módszertani kötetét 2.Gyakorlóhelyek kiválasztására vonatkozó szempontokról való kommunikációt 3.Iskolai koordinátorok minőségbiztosításában való kommunikációt

XI. Összehangoló fórum 4. A projekt témái (XI.) 16 FelajánljukKérjük 1.A mentorképzés regionális tematikájának megismertetését

XII. Tudástechnológiai szolgáltatások 4. A projekt témái (XII.) 17 FelajánljukKérjük 1.Tudástechnológiai kutatások és szolgáltatások feltérképezését 2.Tudásforrások bekapcsolását a folyamatba 3.Help-desk minőségbiztosítással történő létrehozásában való kommunikációt 4.Együttműködést a telementori szolgáltatás létrehozásában

XIII. Módszertani sztenderdek 4. A projekt témái (XIII.) 18 FelajánljukKérjük 1.Protokoll BA (pszichológus, neveléstörténész, nevelésszociológus, didaktikus, neveléselmélet és nevelésfilozófia ) oktató számára 2.Protokoll embertan, informatika, irodalom, nyelvészet, germanisztika, anglisztika, pedagógia oktatóknak

XIV. Gyakorlóhelyek 4. A projekt témái (XIV.) 19 FelajánljukKérjük 1. a hallgatók és gyakorlóhelyek párosítására és elosztására szolgáló WEB-es alkalmazás fejlesztésében való együttműködést a hallgatók és gyakorlóhelyek párosítására és elosztására szolgáló WEB-es alkalmazás fejlesztésében való együttműködést

14 tevékenységcsoportban dolgozunk együtt az első szakaszban 33 iskolával a projekt 18 hónapjában 2011 aug.31-ig A létrehozott lehetőségeket fenntartható fejlesztéssel működtetjük augusztusáig 5. A tevékenységek időtartama 20

Arra törekszünk, hogy a tanári-, nevelő tevékenység támogatására hosszabb időn keresztül kerüljön sor a projektben leírtak szerint, hogy az iskolákban dolgozók könnyebben végezhessenek kutatómunkát saját területükön, és hogy a régióban működők a felnövekvő nemzedék életminőségének javításában hatékonyabban vegyenek részt. 6. Céljaink 21

„A felnövekvő nemzedékért” dolgozni közös utat jelent. A jövő mindenkié. Az együttműködés csupán forma, eszköz és módszer együttese, de célként azt tűzzük ki magunk elé, hogy a felnövekvő nemzedék tagjai teljes életet élő érett személyiségekké váljanak és mind az egyéni, mind a közösségi boldogulás előmozdítói legyenek. 7. Jelmondatunk 22

23