„A felnövekvő nemzedékért” KÖZÉP-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ TÁMOP 4.1.2/B projekt
Konzorciumunk három tagú: 1.Pannon Egyetem MFTK Neveléstudományi Intézete (Pápa) 2.Dunaújváros Főiskola (Dunaújváros) 3.Veszprémi Hittudományi Főiskola (Veszprém) 1.A pedagógusképzést segítő projekt tagjai 2
59 BA, MA fokon oktató, 7 központ, pedagógus, 38 kutató /szakértő, 100 gyakorlatot vezető mentor, 50 képviselő az MA képzésben lévő szakvezetők és szakképzettség-felelős oktatók köréből, 12 képviselő a közoktatási intézmények vezetőinek és mentorjelöltjeinek köréből, 35 informatikai szakember, 185 gyakorlatra jelentkező pedagógusjelölt 2. A projekt közvetlen célcsoportjai 3
1188 közoktatási intézmény 99 mentortanár, vezető 238 közoktatási intézményfenntartó 2. A projekt közvetett célcsoportjai 4
3. A régió nevelői és a gyermekek óvodapedagógus35078 óvodás ált.isk.pedagógus88032 ált.isk.tanuló szakiskolai pedagógus16682 szakisk.tan speciális szakiskolában tanító pedagógus 1484 speciális szakiskolai tanuló gimnáziumi pedagógus23697 gimn.tanuló szakközépiskolai ped.29080szakköz.i.tan. Érintett szülők száma:400000
I. Regionális Központ 4. A projekt témái (I.) 6 FelajánljukKérjük 1.Adatkapcsolatot, személyes együttműködést
II. Központhoz kapcsolt együttműködés 4. A projekt témái (II.) 7 FelajánljukKérjük 1.Adatgyűjtő struktúra kiépítésében való kommunikációt Adatgyűjtő struktúra kiépítésében való kommunikációt 2.Kutatástámogatási térkép kiépítését 3.Kapcsolattartó struktúra kialakítását
III. Országos Hálózat létrehozásában való részvétel 4. A projekt témái (III.) 8 FelajánljukKérjük 1.Fejlesztési térkép kiépítésében való együttműködést 2.Egyeztetett szoftverhasználatot 3.Összefoglaló tanulmány átadását a régiónkban fenntartható fejlesztésről Összefoglaló tanulmány átadását más régióban fenntartható fejlesztésről
IV. Rugalmas hálózat intézmények és a személyek között 4. A projekt témái (IV.) 9 FelajánljukKérjük 1.Adatcsoportok kialakításában való részvételt 2.Fórumra való meghívást 3.Igényfelmérésben megjelenő szempontok ismertetését
V. Minőségbiztosítási rendszer kiépítése 4. A projekt témái (V.) 10 FelajánljukKérjük 1.Eljárás-utasítások megismertetését 2.Minőségbiztosítási tréninganyag elkészítésében való kommunikációt
VI. Oktatók felkészítése 4. A projekt témái (VI.) 11 FelajánljukKérjük 1.Oktatók módszertani felkészítésében való kommunikációt 2.Gyakorlatvezetők képzési anyagának elkészítésében való kommunikációt 3.Képzés fejlesztésében szerzett tapasztalatok összegezését, a monitorozás eredményét Képzés fejlesztésében szerzett tapasztalatok összegzését, a monitorozás eredményét
VII. Mesterszakokhoz kötődő tananyagfejlesztés és módszertani megújítás 4. A projekt témái (VII.) 12 FelajánljukKérjük 1.Tantárgypedagógiai nézőpontú leírások, protokollok, programcsomagok készítésében való kommunikációt 2.Tanulásszervezési módok és kooperatív technikák leírásában való kommunikációt
VIII. Alternatív programok adaptációja 4. A projekt témái (VIII.) 13 FelajánljukKérjük 1.Eddigi MA programok korrekcióját szolgáló új tantervi program kimunkálását akciókutatással Eddigi MA programok korrekcióját szolgáló új tantervi program kimunkálását akciókutatásunkban 2.Alternatív tanári MA-hoz szempontrendszert, útmutatót
IX. Gyakorlati képzés 4. A projekt témái (IX.) 14 FelajánljukKérjük 1.Mérnöktanár MA képzését kísérő és követő gyakorlati képzés programjának és a gyakorló közoktatási intézményeket felkészítő programnak a kidolgozásában való együttműködést
X. Mentorok kiválasztása, képzése 4. A projekt témái (X.) 15 FelajánljukKérjük 1.A mentorképzés módszertani kötetét 2.Gyakorlóhelyek kiválasztására vonatkozó szempontokról való kommunikációt 3.Iskolai koordinátorok minőségbiztosításában való kommunikációt
XI. Összehangoló fórum 4. A projekt témái (XI.) 16 FelajánljukKérjük 1.A mentorképzés regionális tematikájának megismertetését
XII. Tudástechnológiai szolgáltatások 4. A projekt témái (XII.) 17 FelajánljukKérjük 1.Tudástechnológiai kutatások és szolgáltatások feltérképezését 2.Tudásforrások bekapcsolását a folyamatba 3.Help-desk minőségbiztosítással történő létrehozásában való kommunikációt 4.Együttműködést a telementori szolgáltatás létrehozásában
XIII. Módszertani sztenderdek 4. A projekt témái (XIII.) 18 FelajánljukKérjük 1.Protokoll BA (pszichológus, neveléstörténész, nevelésszociológus, didaktikus, neveléselmélet és nevelésfilozófia ) oktató számára 2.Protokoll embertan, informatika, irodalom, nyelvészet, germanisztika, anglisztika, pedagógia oktatóknak
XIV. Gyakorlóhelyek 4. A projekt témái (XIV.) 19 FelajánljukKérjük 1. a hallgatók és gyakorlóhelyek párosítására és elosztására szolgáló WEB-es alkalmazás fejlesztésében való együttműködést a hallgatók és gyakorlóhelyek párosítására és elosztására szolgáló WEB-es alkalmazás fejlesztésében való együttműködést
14 tevékenységcsoportban dolgozunk együtt az első szakaszban 33 iskolával a projekt 18 hónapjában 2011 aug.31-ig A létrehozott lehetőségeket fenntartható fejlesztéssel működtetjük augusztusáig 5. A tevékenységek időtartama 20
Arra törekszünk, hogy a tanári-, nevelő tevékenység támogatására hosszabb időn keresztül kerüljön sor a projektben leírtak szerint, hogy az iskolákban dolgozók könnyebben végezhessenek kutatómunkát saját területükön, és hogy a régióban működők a felnövekvő nemzedék életminőségének javításában hatékonyabban vegyenek részt. 6. Céljaink 21
„A felnövekvő nemzedékért” dolgozni közös utat jelent. A jövő mindenkié. Az együttműködés csupán forma, eszköz és módszer együttese, de célként azt tűzzük ki magunk elé, hogy a felnövekvő nemzedék tagjai teljes életet élő érett személyiségekké váljanak és mind az egyéni, mind a közösségi boldogulás előmozdítói legyenek. 7. Jelmondatunk 22
23