A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Advertisements

Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
A tervezés mint menedzsment funkció
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
A projektmenedzsment fogalma
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
VÁLTOZÁSMENEDZSMENT „Semmi sincs állandóbb, mint a változás”
Stratégiai tervezés.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A felnőtt tanuló 2. előadás
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
A motiváció.
Ellenőrzés, visszacsatolás
A LOGISZTIKAI RENDSZEREK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
Stratégiai döntéshozatal könyvtári környezetben (Könyvtármenedzsment) (4, 5)
A változások menedzselése, szervezetfejlesztés
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
A stratégiai tervezés folyamata
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.
Motiváció.
A könyvtár mint rendszer KÖNYVTÁRI SZERVEZET 1. RENDSZER ALAPSTRUKTÚRÁJA KÖNYVTÁRI SZERVEZET 2 INPUTTRANSZFORMÁCIÓ OUTPUT VISSZACSATOLÁS.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Karriermenedzsment Egyén Szervezet.
PROJEKTMENEDZSMENT Szabó Mária
Az üzletek operatív működtetése
Összeállította: Piacsek László Zoltán
XIX. századi költők a Facebookon
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kérdések a második zh-hoz
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
VÁLTOZÁSMENEDZSMENT „Semmi sincs állandóbb, mint a változás”
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Varga Péter, közszolgálati CMC
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
Előadás másolata:

A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése Szellőné Fábián Mária

Motiváció fogalma A pszichológia szerint a motiváció dinamikus tényezők összessége, amelyek az egyén viselkedését meghatározzák, részei: - a szükségletek, - az egyén és a környezet kapcsolata, - a belső késztetés (drive), - érzelem és vágy.

A motiváció a gyakorlatban A motiváció az egyik legnagyobb kihívás a menedzsment számára. A minőségmenedzsment sikerének egyik legfontosabb alapja az emberi tényező. Minden ember más és ezért más módon kell motiválni. Maslow-féle motivációs piramis.

Motiváló tényezők A személyzet motivált, ha: munkáját sajátjának érzi, főnöke támogatja, magas követelményeket állítanak elé, tudja hogyan működik a könyvtár, van némi beleszólása a dolgok menetébe, jó csapatban dolgozik, innovatív képességeit használhatja.

Ösztönzés tíz parancsolata 1. Célkitűzésekről, feladatról soha ne beszéljünk feltételes módban. Reális határidőket tűzzünk ki a felelősök meg-jelölésével. Mindig világosan ismertessük a célokat, felada-tokat. A munkatársakhoz intézett kérdések legyenek mindig konkrétak. Ne kezdjük kérdéseinket „miért” vagy „hogyan” kérdőszóval.

Ösztönzés tíz parancsolata 2. A teljesítményt, a minőséget értékeljük és ne a személyiséget. Kerüljük az egyenlősdit. Jól időzítve mondjunk véleményt, tisztességes, javító szándékkal. Növeljük munkatársaink önállóságát, felelőssé-gét, hatáskörét. Derítsük ki, hogy minek a megszerzésére, eléré-sére vágynak munkatársaink, és ezért mit hajlandók nyújtani.

Változások menedzselése „Nincs nehezebben véghezvihető, a siker szempontjából kétségesebb és a kezelés szempontjából veszélyesebb dolog, mint a dolgok új rendjének kezdeményezése.” Machiavelli

Mi a változás? A környezet, illetve az emberi kapcsolatokban jelentkező alternatíva. Folyamat, amelynek során valami vagy valaki megváltozik. Típusai: - folyamatos, fokozatos, - radikális, drámai, - előremutató (proaktív), - követő (reagáló).

Változás-koncepciók Handy-féle koncepció (a változás tanulási folyamat). Kotter-féle koncepció (7 rendszerből álló szervezet). Greiner-féle koncepció (sikeres, dinamikus változás fázisai- 1.a változtatás igénye, 2. a beavatkozás fázisa,a változtatás ügynökeinek kiválasztása 3. a diagnózis felállítása, 4. elkötelezettség, 5. a kipróbálás időszaka, 6. az elfogadás, megerősítés)

Sikeres változtatás menedzsment lépései 1. A jövőkép megfogalmazása Az emberek mozgósítása Katalizálás Irányítás Végrehajtás A részvétel biztosítása

Sikeres változtatás menedzsment lépései 2. Az ellenállás leküzdése A hatalom új szerkezetének kialakítása Képzés, támogatás Folyamatos és aktív kommunikáció

Könyvtári változásokat előidéző tényezők Külső környezeti tényezők (technikai, techno-lógiai, gazdasági, pénzügyi). Belső életet érintő tényezők (gyűjtemény, e-tananyagok megjelenése, digitalizálás, online hozzáférés, gépesítés, munkakörök változása stb.). ICT (automatizálás, elektronikus könyvtár) Szolgáltatások Humánerőforrás