Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

RE-PE-T-HA Regionális Pedagógusképző és –Továbbképző Hálózat és Adatbázis az Észak- Alföldi Régióban – TÁMOP /1/B Gaál István tanárképzési.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Than mint referencia intézmény
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
A Pedagógusképzési Koordinációs Központ
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
Agria Media Eger, október
A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése című projekt Gyakorló iskolai munkacsoportjának (III. munkacsoport)
Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont
SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM TÁMOP /2/B KMR PÁLYÁZAT
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása Bemutatkozik az Árkádia és irodalomtudomány-irodalomtanítás felülete TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Szakmai munkánk a pályázatban
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
 Főpályázó:  HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola  Konzorciumi partnerek:  Exner Leó Óvoda  Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ.
Szakmódszertani fejlesztés
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Előadás másolata:

Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP 4.1.2-08/1/B III. MUNKACSOPORT

A bolognai folyamattal előállt új helyzet és a gyakorlóiskolák szerepe a fejlesztésben A tanárképzés szerkezeti és tartalmi újragondolása A Kompetencia-alapúság igénye a munkaerőpiacon, tanárképzésben és a közoktatási gyakorlatban Új(szerű) technológiák, stratégiák, módszer- és eljáráskészletek igénye a kompetencia-alapúsággal összefüggésben Szakmai gyakorlatok változása a tanári MA képzésben (5. félév egyéni gyakorlata) Új partnerek, szereplők, funkciók megjelenése a szakmai gyakorlatban A gyakorlóiskolákban felhalmozott tudás és gyakorlati tapasztalat lehetséges szerepe a változó tanárképzésben, intézmények és mentortanárok felkészítésében A kutatás és a fejlesztés szorosabb összekapcsolásának bázisán lehetséges innováció

Pályázati (rész)összeg 50 000 000 Ft. fejlesztés 6 projekt 5 140 000 Ft. eszközbeszerzés digitális tábla (4 db.) kamera (3 db.) dokumentumkamera (3 db.) laptop (1 db)

Intézményfelkészítés PTE RKP PTE NTI, BTK, TTK Mentorfelkészítés Intézményfelkészítés Szakmódszertani segédletek Gyakorlóiskolai projektek Módszerver példatár Árkádia Web-lap irodalom/történelem Műhely IKT-technológiák

Résztvevő intézmények Pécsi Tudományegyetem Babits Mihály Gyakorló Gimnázium és Szakközépiskola Pécsi Tudományegyetem Deák Ferenc Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola Pécsi Tudományegyetem I. számú Gyakorló Általános Iskola Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kar

Partnerintézmények Kaposvári Egyetem Pedagógus - Továbbképző és Szolgáltató Intézet Baranyai Pedagógiai Szakszolgálatok és Szakmai Szolgáltatások Központja Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar irodalom és történelem tanszékei Pécsi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet Pécsi Tudományegyetem szakmódszertant oktató tanszékei Magyartanárok Egyesülete pécsi és kaposvári csoportja A tanári MA 5. féléves egyéni gyakorlatának helyet adó közoktatási intézmények

Gyakorló közoktatási intézményeket felkészítő program kidolgozása és kísérleti megvalósítása Cél: Közoktatási gyakorlóhelyek kiválasztása és felkészítése a pedagógusképzést kísérő és követő gyakorlati képzésre Tartalom: Tanári MA 5. féléves gyakorlatának folyamatszabályozása; Külsős gyakorlóintézmények kiválasztása, felkészítése, nyomon követése; Felkészítő program kidolgozása, kísérleti kipróbálása; Akkreditációs eljárás lefolytatása Eredmény: 8-10 felkészített intézmény 30 órás akkreditált képzés

Közoktatási intézményekben gyakorlatvezető mentorokat felkészítő program kidolgozása és kísérleti megvalósítása Cél: Gyakorlatvezető mentorok kiválasztása és felkészítése a pedagógusképzést kísérő és követő gyakorlati képzésre Tartalom: Tanári MA 5. féléves gyakorlatát segítő mentortanárok kiválasztás-módszertanának és minőségbiztosításának kidolgozása; Felkészítő program kidolgozása és kísérleti kipróbálása; Akkreditációs eljárás lefolytatása Eredmény: 20-40 fő képzett mentortanár 60 (40+20~20~20) órás akkreditált képzés

Közoktatási intézmények és mentorok bekapcsolódása a (próba)képzésbe INTÉZMÉNY (30 óra) MENTOR (40+20 óra) Célcsoport Jelenlegi és leendő külsős partnerintézmények, ~vezetők, megbízott tanárfelelősök Jelenlegi külsős szakvezetők és leendő mentorok Várható időpont 2010. október-december 2011. január-március Projekt-vezető Rózsahegyi Ágnes (Babits) Szabóné Bárdos Csilla (Babits) Tájékoz-tatás szórólapon, telefonon, e-mailben

A kompetencia alapú oktatásra felkészítő moduláris rendszerű szakmódszertani segédletek írása Cél: A kompetencia alapú oktatásra való átállás megkönnyítése a tanárképzésben A tanári MA szakokhoz tanári nézetrendszerbeli és szakmódszertani megújulást célzó felsőoktatási tananyagfejlesztés Tartalom: magyartanár, ének~, történelem~, angol~, német~, orosz~, olasz~, matematika~, földrajz~, biológia~, kémia~, testnevelő~ RJR keret, később is bővíthető moduláris rendszer, digitális hozzáférés, részben IKT technológiák Eredmény: kb. 70 ív tananyag, tantárgyanként 6-16 modul 35 vágott, szemléltetést célzó órafelvétellel

Módszerver - példatár Cél: A tanárképzést és mentorálást támogató innovatív tanulási-tanítási technológiák, módszerek és eljárások bővíthető adaptálható példatárának létrehozása mentoroknak, tanárjelölteknek, pályakezdő és pályán lévő pedagógusoknak Tartalom: Módszerek, eljárások: IKT, portfólió, projekt, múzeumpedagógia, differenciálás, kooperatív tanulás, felzárkóztatás és tehetséggondozás tanórán vagy tanórán órán kívül, SNI, problémamegoldás, terepgyakorlat, kísérlet, drámapedagógia, fejlesztő értékelés, önértékelés, inkluzív pedagógia, a város mint iskola, vita Különböző tantárgyakban és/vagy műveltségterületeken Eredmény: Kb. 104 digitálisan hozzáférhető dokumentumból álló módszertani példatár órarészletekkel vagy digitális fotókkal 10 tematikus, módszertani bibliográfia

IKT elsajátítása képzők képzése műhely Cél: IKT technológiák alkotó elsajátítása szakvezető tanároknak, jelenlegi és leendő mentortanároknak, hogy felhasználható tudást szerezzenek a tanári MA tanítási gyakorlatainak segítéséhez, valamint a bolognai típusú tanárképzéshez kapcsolódó innovációkhoz és kompetenciafejlesztéshez, továbbá az élethosszig tartó tanulásra való felkészítéshez Tartalom: Képzők Képzése 3x30 óra program kifejlesztése és kipróbálása a) Interaktív táblarendszerek: funkciók, segédszoftverek, tananyagok (30 óra) b) Internet: keresőprogramok, online adatbázisok, IKT tananyagok keresése, felhasználásának módszertana (30 óra) c) Szoftverek: A prezentációkészítés technikái, IKT tananyagok készítése, digitalizálás, digitális hang- és filmvágás, Web alapú online- és office multimediális technológiák (30 óra) Eredmény: kb. 20 fő IKT technológiákat alkalmazni képes szakvezető tanár 3x30 órás akkreditált képzés a tanultak felhasználása a Módszerver és a Szakmódszertani segédletek projektben

Árkádia web-lap Cél: Olyan szakmai web-lap létrehozása az irodalomtudomány – irodalomtanítás, illetve a történelemtudomány – történelemtanítás területén, amely bemutatja és felhasználja a felsőoktatás kutatási eredményeit a közoktatás gyakorlatában Tartalom: Nem kirekesztő nyelven oktatók, Phd. hallgatók által írt szakcikkek, valamint az általuk bemutatott tudományos eredmények tanárjelöltek és a közoktatásban dolgozó tanárok által történő didaktizálása, a felhasználási lehetőségek bemutatása (tematikus modulok, óratervek, feladatok) Eredmény: 7 (tematikus)„szám” (7x5+5 ív felülettel) szakmai együttműködés a tanszékekkel korszerű kutatási eredmények beépülési lehetősége a közoktatási tartalmakba

A hat projekt résztvevői BABITS M. GYAK. G. ÉS SZKI Bálint Andrea Berényi Szabolcs Betlehem Márta Bodó Jánosné Bosnyákné Szűcs Erzsébet Csőke Renáta Engel Mária Gyimesi Zoltánné Hegyi Zsófia Jaszenovics Sándor Joó Éva Juhász Krisztina Kasznai Gyula Kerekes András Koncz Károly Magasi András Maul Borbála Meliorisz Béla Molvay Gáborné Sárosi Eszter Muráth Eszter Németh Andrea Ónodi Emőke Perjés Zsolt Pesti Miklósné Pethőné Nagy Csilla Priskinné Rizner Erika Rózsahegyi Ágnes Sárváriné Lóky Gyöngyi Sátayné Gáll Veronika Szabóné Bárdos Csilla Száraz Tamás Tarnai Gábor Varga Andrásné Vezér András Vörös József DEÁK F. GYAK. G. ÉS ÁLT. ISK. Alkonyiné Pethő Zsuzsanna Berényi Éva Csanádi Beáta Halblender Anna Horváth Krisztina Horzsa Gáborné Iglicz Ágnes Katicsné Simon Gyöngyi Kógerné Kühn Edit Magyar Ferdinánd Mészáros Zsoltné Mészárosné Rausch Tímea Pap Gáboré Polgár Rita Rausch Zoltánné Rédei Éva Rutsch Nóra Sörös Erika Stehler György Surányi Eszter Vinczéné Csete Gabriella Zékány Erzsébet I. SZ. GYAK. ÁLT. ISK. Bodor Lili Czanikné Dezső Emőke Dombiné Borsos Margit Bisztricz Anikó Eszteri Zsolt Kanyar Gyöngyi Pammerné Fehérvizi Márta Telek István Papp Zoltán Sebők Gábor PTE BTK Milbacher Róbert Mekis János Kucserka Zsófia Gőzsy Zoltán Dévényi Anna Horváth Viktor PTE PMMK Varga Lajos Gocsál Ákos Ferenczhalmy Réka ME Szakács Emília, Baranya Baloghné Bíró Mária, Somogy KE PK, KEPTSZI Z. Kovács Zoltán Ákli Istvánné BPSZSZSZK Pércsich Richárd Görög Gabriella Pintér Aranka

Köszönöm a figyelmet! Pethőné Nagy Csilla a gyakorlóiskolai projektek szakmai koordinátora 2010. január 28.