TÁMOP 4.1.2-08/1/B- 2009-0003 A kompetencia - alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése projekt. Projektzáró rendezvény.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

RE-PE-T-HA Regionális Pedagógusképző és –Továbbképző Hálózat és Adatbázis az Észak- Alföldi Régióban – TÁMOP /1/B Gaál István tanárképzési.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tehetségpont létrehozása
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
A Pedagógusképzési Koordinációs Központ
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Agria Media Eger, október
Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont
SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása Bemutatkozik az Árkádia és irodalomtudomány-irodalomtanítás felülete TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
A gazdaságról, a mindennapi pénzügyekről egyszerűen a évfolyamon tanító pedagógusoknak című akkreditálás alatt álló tanártovábbképzésről Szűcs Tamás.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
Tananyagfejlesztési munkacsoport Tevékenységünket októberében kezdtük. Feladatunk: Olyan tananyagok elkészíttetése pályázat útján, amely önálló.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

TÁMOP /1/B A kompetencia - alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése projekt. Projektzáró rendezvény Pécs

Kiíró: NFŰ Konzorcium: -A Pécsi Tudományegyetem és a Kaposvári Egyetem között, a és időintervallumban ( 5 év fenntartási idővel).

KAPOSVÁRI EGYETEM Oktatási rektor helyettes: (Dr. Borbély Csaba) Dr. Kovács Zoltán Állattudományi Kar Gazdaságtudományi Kar Pedagógiai Kar Dékán: Dr. Kovács Zoltán Dékánhelyettes: Sáriné Dr. Csajka Edina Művészeti Kar KE Pedagógiai- szolgáltató és Továbbképző Intézet. Igazgató: Ákli Istvánné + 3fő Agrármérnök tanár Ma. Képzés A pályázat szakmai felelős : Dr. Martinkó József KE pályázati iroda: Budvig Linda KE Gazdasági Igazgatóság: (Bodor Mónika) Vörös Péter Pályázati koordinátor: Tóth Anett Dr. Szabó Gábor

A Kaposvári Egyetem 3 részterületet vállalt fel: 1.A regionális szolgáltató és kutató központhoz kapcsolódó hálózati együttműködés kialakítása.(PTSZI), 2.Tanár végzettségű szakemberek életpálya adatbázisa (GTK), 3. A tanári mesterképzés minőségének digitális tananyag fejlesztéssel való javítása (KE PK)

Pályázati vezető a KE részéről: Dr. Martinkó József tanszékvezető egyetemi docens KE PK, Pályázati koordinátor: Tóth Anett, Pénzügyi és munkaügyi bonyolító: Bodor Mónika (Vörös Péter 2010 tavaszától)) 1.Részprojekt felelős: Ákli Istvánné igazgató (egyben a szakfelelőst helyettesítő) Résztvevők: Holjevicz Ferencné Katóné Antal Yvette Gelencsér Attiláné (Maárné Dr. Molnár Csilla 2011 januárjától) 2. Részprojekt felelős: Dr. Szabó Gábor. 3. Részprojekt felelős: Dr.Martinkó József Összesen: 8 fő

1. részprojekt A regionális szolgáltató és kutató központhoz kapcsolódó hálózati együttműködés kialakítása. Felelős: KE PK Pedagógus-továbbképző és Szolgáltató Intézet Igazgató: Ákli Istvánné Résztvevők: Katóné Antal Yvette Gelencsér Attiláné (Maárné Dr. Molnár Csilla 2011 januártól)) Holjevicz Ferencné

Tevékenységek: Felelős: Ákli Istvánné. Résztvevő: Holjevicz Ferencné,,Pedagógusképzést kísérő és követő gyakorlati képzés folyamatának és a gyakorló közoktatási intézményeket felkészítő programnak a kidolgozása, valamint kísérleti jellegű megvalósítása”. Résztvevők: Gyakorlóiskolai munkacsoport Pécs Kaposvári Egyetem Pedagógus-továbbképző és Szolgáltató Intézete

Képzések. képzések A pályázat egyik fontos területe, a képzések megvalósítása volt. Két tréning került megrendezésre: -Intézményfelkészítés (30 órában) 17 fő -Mentorfelkészítés 60 órában -Mentorfelkészítés (60 órában) 31 fő -A tréningek, 2011.március.10- április.28 közötti időpontokban zajlottak. Helyszín: Kaposvári Egyetem Pedagógus-továbbképző és Szolgáltató Intézet Bajcsy-Zs. út.10

Tevékenységek Felelős: Katóné Antal Yvette 2. A Közoktatási intézményekben a gyakorlatot vezető mentorok kiválasztására és felkészítésére vonatkozó módszertan kidolgozása, a mentorképzés megszervezése, indítása minőségbiztosítása Résztvevők: Gyakorlóiskolai munkacsoport Pécs Kaposvári Egyetem Pedagógus-továbbképző és Szolgáltató Intézete

Tevékenységek 1 Részvétel a mentorképzés alapelveinek meghatározásában, tervének kidolgozásában, elkészítésében, Somogy megyei gyakorlóhely-lista elkészítése: (19 bázis és partner iskola) Együttműködés kialakítása a felsőoktatási intézményekkel: Kommunikáció csatornák létrehozása: KE, PTE és KE PTSZI között Adatgyűjtés a létrehozandó adatbázis számára

Tevékenységek 2 Pályakezdő pedagógusok feltérképezése: információgyűjtés, a segítségadás igényének felmérése Kezdő tanárok részére, esetmegbeszélés, műhely szervezése

Tevékenységek Felelős: Gelencsér Attiláné (Maárné Dr. Molnár Csilla) 3. A tanárképzést és mentorálást támogató innovatív technológiák, módszerek és eljárások elterjesztése. „MÓDSZERVER” Résztvevők: II. Rákóczi Ferenc Tagiskola Kinizsi Pál Élelmiszeripari Szakképző Iskola és Gimnázium BNI Deák Ferenc Általános Iskola Barcs Eötvös Lóránt Műszaki Szakközépiskola és Gimnázium

Az eddig elkészült módszertani anyag: digitálisan hozzáférhető négy órafelvétel, a hozzájuk tartozó írásos dokumentáció és tematikus módszertani bibliográfia. - a felvételek azonos szempontok szerint, de eltérő módon készültek, - a video-anyagokat és a szöveges dokumentációt együtt ajánljuk.

2. Részprojekt Felelős: Dr.Szabó Gábor (KE GTK),,Tanár végzettségű szakemberek életpálya adatbázisa” Résztvevők: -KE ÁTK -KE GTK -KE PK Neveléstudományi Tanszéke

A tervezett monitoring rendszer moduláris felépítésű, amely a következő elemekből áll össze: 1.A jelenleg aktív tanulmányokat folytató hallgatókra terjed ki akik (a régi,,egyfokozatú” kifutó agrármérnök tanár képzés (két évfolyam p=34) valamint a un. bolognai kétfokozatú Ma. agrármérnök tanár képzésben (két évfolyam p=17) tanulnak valamint a normál és keresztfélévben felvételiző terjed ki (p=7). Pedagógus szakma bemeneti motivációinak Pedagógus szakma attitüdeinek vizsgálat Pedagógus szakma kimeneti attitüdeinek vizsgálata 1. vizsgálat

Módszer A két célcsoport körében a részfeladatokhoz igazodó strukturált kérdőíves felmérés Megkeresés módja: személyes vagy telefonos Minta: Az alapsokaság alacsony egyedszáma miatt szükséges a teljes sokaság felkeresése. Pedagógus szakma kimeneti attitüdeinek vizsgálata – kérdőív felépítés: 1.Munkaerő-piaci státusz 2.Munkaidő – kereseti adatok 3.Munkaerő-piaci beilleszkedés 4.Háttérváltozók Adatfelvétel időpontja: június 01 – július 31. Pedagógus szakma bemeneti motivációinak és a szakma attitüdeinek vizsgálata – kérdőív felépítés 1.Jelenlegi tanulmányokkal kapcsolatos attitűdök 2.Várható munkaerő-piaci beilleszkedés 3.Háttérváltozók Adatfelvétel időpontja: június 01 – október 20.

2. vizsgálat Pedagógus diploma munkaerő-piaci sikerességének vizsgálata: Pedagógus diploma munkaerő-piaci sikerességének vizsgálatának célja a végzett pedagógusok munkaerő- piaci helyzetének, munkavállalói tapasztalatainak, munkaerő-piaci- elhelyezkedési stratégiájának, a képzés és intézményi szolgáltatások munkaerő-piaci tapasztalatok fényében történő értékelésének és a végzettek továbbképzési motivációinak feltérképezése.

3. részprojekt Felelős: Dr. Martinkó József A tanári mesterképzés minőségének digitális tananyag fejlesztéssel való javítása A mérnöktanári képzés oktatási folyamatának eredményességét a szakmai kulcskompetenciák megfelelő szintre történő fejlesztése jelenti. A fentieket figyelembe véve a kompetenciák fejlesztését több megközelítésben és a tantárgyakkal párosítva kezeljük. A projekt céljait az egyes tantárgyak tartalmát kifejező - önállótanulást is biztosító - e learninges és hagyományos tankönyvek fejlesztést kívánjuk megvalósítani (5 db). Együttműködők: -KE ÁTK, -KE PK -PTE (Dr. Huszár Zsuzsa)

E-learninges labor A tartalmi elemek megvalósításhoz az egyetemen (KE PK) felállítottunk egy e- learninges labort (a szükséges hardver és szoftver hátteret az pályázatban elnyertük Az egyetem e-learninges szabványként az Moodle rendszert működteti (Referenciák: PTE, ME, EKF), Az e-learninges labort első két évben főleg a pályázati célok (agrármérnök tanári e-laerninges tankönyvek elkészítése), később (vagy párhuzamosan) az egyetem digitális tananyagfejlesztés szolgálatába kívánja működtetni. A labor technikai működtetéshez, a KE Informatikai Igazgatóság biztosít (részmunkaidőben) szakembert (Papp Ervin, Nagy László). A kész tananyagokat az egyetem ETR rendszerében a coospace felületén minden hallgató számára elérhetővé tettük.

Az e-learninges labor: Az év elején két informatikus (Papp Ervin és Nagy László) részt vett a pécsi egyetem által szervezett e-learning tanfolyamon. A tanfolyam eredményes elvégzése, lehetőséget teremtett, az elkészült tanyagok technikai kivitelezésére. Másrészt az elkészült tananyagok a pécsi tananyagokkal (a közös moodle keretrendszerben) azonos kivitelben készültek el, így a szakanyag (módszertan) kívételével a két egyetem által közösen használható e-learninges tanyagok készülnek el.

Az e-learninges tankönyvek: Öt e-learninges tankönyvet terveztünk. A szerzőkkel a szerződéseket szeptemberében megkötöttük, május 31. határidővel. A szerzők a határidőket betartották. Az elkészült tanyagok – mivel mindenki most tanulta az ilyen elektronikus, digitális és intraktív tanyag készítését- különböző felfogásban készültek el. Itt ebben a tantárgyak eltérő tartalma, módszertana is jelentekezett. Két elemet a hiperhívatkozásokat és a fejezeteket lezáró önellenörző feladatbankokat, minden tananyagban kértük megjeleníteni. Az gondoltuk, hogy az elektronikus CD-re másolt és coospace-ban feltett tanyagokat minden szerző maga szerkeszti. Ezt a változatot rugalmasnak tekintjük, mindenki maga utógondozza – a 2011/2012 tanévben kipróbálás után – maga javítja, változatja, újítja.

Tankönyv írás: 1. Albert Gábor : A nevelés elmélete és története 2. József István: Fejlődéspszichológia, 3. Kontra József: A pedagógiai kutatások módszertana. 4. Martinkó József: Az agrár mérnöktanár mesterképzés általános szakmódszertana. 5. Vörös Péter: Oktatástechnika és -informatika. Az agrár mérnöktanár mesterképzés számára: A témák és tankönyvírók kiválasztása, szerződéskötés, a tankönyv írás (e-learninges és hagyományos formában), lektorálás megtörtént. Az első fejezetet (2011. május 31.-ig az e- learninges labort működtető informatikusokhoz került 127 old., 5x 1 ív/tankönyv – 40 ezer karakter). A tankönyv kiadásának határideje: ( E-learninges tananyag) Egyetemi jegyzet

Költségvetés A pályázat főösszege: Ft -Pécsi Tudományegyetem: Ft -Támogatás: Ft -Önerő: Ft -Kaposvári Egyetem: Ft -Támogatás: Ft -Önerő: Ft

Véleményünk szerint milyen hozadékkal zárult a projekt mindkét intézmény számára. Első sikeres konkrét együttműködés a két egyetem között. Amely több későbbi együttműködésnek is megteremti az alapját. Kialakult egy személyes kapcsolati kőr, amely ennek a folyamatnak a kezdeményezője lehet. Pedagógusképzési és kutatóközpont létrehozásával és működtetésével tovább folytatódik, (DRPK). Megvalósult a pedagógusokat felkészítő gyakorló, képző helyek fejlesztése (bázis és partner iskolahálózat), a mentorképzés keretében. A kompetencia alapú pedagógusképzést szolgáló a képzéseken keresztül és a módszerver létrehozásával. Létrejött egy tanári adatbázis amely minden munka-erőpiaci és tanár képzés fejlesztési alapját képezi, Megalakult egy e-learninges tananyagfejlesztő labor (elkészült 5 tananyag) amely az egyetem minden digitális tananyagfejlesztésének a lehetőségét biztosítja (a két egyetemen összesen 50 tananyag készült).

Köszönöm a figyelmet!