A tanárképzés új szerepl ő je: a mentor Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola 2009. Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola 2009.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Advertisements

A kutatási program rövid bemutatása
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Együttműködés a szakmai gyakorlatban Salát Magdolna osztályvezető ELTE PK OTF Tanárképzési Osztály Az ELTE TAMOP /2/B/KMR :Pedagógusképzés.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Intézményfejlesztés és az intézményi innováció jellemzői
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
Közoktatás – pedagógusképzés - neveléstudomány
Az autizmusról É l e t e m a s p e r g e r - s z i n d r ó m á v a l.
Adatgyűjtés Kérdőív és kérdéstípusok Kérdőívek nyíltak és rövidek legyenek Kérdéstípusok: –Nyitott –Zárt –Többszörös válaszlehetőség –…
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Az NKE RTK min ő ségbiztosításának jelene és jöv ő je Prof. Dr. Valcsicsák Imre.
Kapcsolatrendszer név titulus eLearning Igazgatóság Educatio KHT.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Munkácsy Mihály Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola Pápa.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
… HOL JÁR AZ ISTEN? BENNÜNKET ELFELEJT?. HOL? Dél-Baranya Kedvezőtlen gazdaságföldrajzi elhelyezkedés Rossz infasrtuktúrális ellátottság Alacsony képzettségi.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Erasmus+ program HU01-KA  
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
Mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Kispálné Horváth Mária
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Autista diákok kiscsoportos mentorálása
Konfliktusok az iskolában
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
HHR.
Előadó: Daka Zsolt ügyvezető Gyulahús Kft.
Miért válasszuk a BME VIK-et?
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A szakképzés tartalmának, szerkezetének és módszertanának változása,
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Erasmus+ program HU01-KA  
Szigeti-Böröcz Ferenc 2013 November 26, Kecskemét URBACT konferencia
Előadás másolata:

A tanárképzés új szerepl ő je: a mentor Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola 2009.

Az elmúlt évtized kihívása / Integráció - létbizonytalanság / Kreditrendszer - szemléletváltás / Bologna-folyamat - teljes stratégiai változás / Kompetencia alapú képzés - szemléletváltás / Egységes képzési és kimeneteli követelmények - autonómia/egységesítés / Integráció - létbizonytalanság / Kreditrendszer - szemléletváltás / Bologna-folyamat - teljes stratégiai változás / Kompetencia alapú képzés - szemléletváltás / Egységes képzési és kimeneteli követelmények - autonómia/egységesítés

A változások legfontosabb pozitívumai  A tanárképzés egyetemi szint ű vé válása  Egy szakból az elméleti képzés meger ő södése / A pedagógiai-pszichológiai képzés súlyának megnövekedése / A gyakorlati képzés kiterjesztése / A tanárszaknak az alapképzés utáni választhatósága  A pedagóguspálya kezd ő szakaszának elismerése  A tanárképzés egyetemi szint ű vé válása  Egy szakból az elméleti képzés meger ő södése / A pedagógiai-pszichológiai képzés súlyának megnövekedése / A gyakorlati képzés kiterjesztése / A tanárszaknak az alapképzés utáni választhatósága  A pedagóguspálya kezd ő szakaszának elismerése

Az összefügg ő egyéni gyakorlat: az 5. félév / A gyakorlat céljának összetettsége / A gyakorlat helye / A gyakorlat “gazdája”  A képz ő intézmények és iskolák együttm ű ködésének szükségessége és nehézségei: - tapasztalatok hiánya, hagyományos viszony - eltér ő kultúra (cél, haszon, id ő beosztás) / Az elhelyezkedés problémái  A gyakorlat és a gyakornoki id ő szak / A gyakorlat céljának összetettsége / A gyakorlat helye / A gyakorlat “gazdája”  A képz ő intézmények és iskolák együttm ű ködésének szükségessége és nehézségei: - tapasztalatok hiánya, hagyományos viszony - eltér ő kultúra (cél, haszon, id ő beosztás) / Az elhelyezkedés problémái  A gyakorlat és a gyakornoki id ő szak

A mentor / A mentorság helye és szerepe a tanárok szakmai pályáján / A mentorok kiválasztása-hazai hagyomány / A mentorok sajátos feladatai: -Seg í ts é gny ú jt á s, tan á csad á s; -A hallgat ó /kezdő fejlőd é s é nek nyomonk ö vet é se; -Megfelelő tanul á si lehetős é gek biztos í t á sa -Szem é lyes t á mogat á s ny ú jt á sa - „ Kritikus bar á t “ szerep -Modell, p é lda szerep -A hallgat ó /kezdő fejlőd é s é nek é rt é kel é se / A mentorság helye és szerepe a tanárok szakmai pályáján / A mentorok kiválasztása-hazai hagyomány / A mentorok sajátos feladatai: -Seg í ts é gny ú jt á s, tan á csad á s; -A hallgat ó /kezdő fejlőd é s é nek nyomonk ö vet é se; -Megfelelő tanul á si lehetős é gek biztos í t á sa -Szem é lyes t á mogat á s ny ú jt á sa - „ Kritikus bar á t “ szerep -Modell, p é lda szerep -A hallgat ó /kezdő fejlőd é s é nek é rt é kel é se

A mentorok szükséges kompetenciái  konstrukt í v visszajelz é s,  ó ramegfigyel é s, ó raelemz é s,  kompetencia m é r é s é s é rt é kel é s,  j ó gyakorlat modell á l á sa,  kritikai elemz é s ( ö nreflexi ó, gyakorl óé )  napi tev é kenys é g format í v é rt é kel é se,  szervez é s,  kommunik á ci ó,  interperszon á lis kapcsolatteremt é s kompetenci á ja.  konstrukt í v visszajelz é s,  ó ramegfigyel é s, ó raelemz é s,  kompetencia m é r é s é s é rt é kel é s,  j ó gyakorlat modell á l á sa,  kritikai elemz é s ( ö nreflexi ó, gyakorl óé )  napi tev é kenys é g format í v é rt é kel é se,  szervez é s,  kommunik á ci ó,  interperszon á lis kapcsolatteremt é s kompetenci á ja.

Mentorképzés / Rugalmas formák / Differenciált tartalom  Sokszín ű módszerek / Rugalmas formák / Differenciált tartalom  Sokszín ű módszerek