A tanárképzés új szerepl ő je: a mentor Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola Kotschy Beáta Eszterházy Károly F ő iskola 2009.
Az elmúlt évtized kihívása / Integráció - létbizonytalanság / Kreditrendszer - szemléletváltás / Bologna-folyamat - teljes stratégiai változás / Kompetencia alapú képzés - szemléletváltás / Egységes képzési és kimeneteli követelmények - autonómia/egységesítés / Integráció - létbizonytalanság / Kreditrendszer - szemléletváltás / Bologna-folyamat - teljes stratégiai változás / Kompetencia alapú képzés - szemléletváltás / Egységes képzési és kimeneteli követelmények - autonómia/egységesítés
A változások legfontosabb pozitívumai A tanárképzés egyetemi szint ű vé válása Egy szakból az elméleti képzés meger ő södése / A pedagógiai-pszichológiai képzés súlyának megnövekedése / A gyakorlati képzés kiterjesztése / A tanárszaknak az alapképzés utáni választhatósága A pedagóguspálya kezd ő szakaszának elismerése A tanárképzés egyetemi szint ű vé válása Egy szakból az elméleti képzés meger ő södése / A pedagógiai-pszichológiai képzés súlyának megnövekedése / A gyakorlati képzés kiterjesztése / A tanárszaknak az alapképzés utáni választhatósága A pedagóguspálya kezd ő szakaszának elismerése
Az összefügg ő egyéni gyakorlat: az 5. félév / A gyakorlat céljának összetettsége / A gyakorlat helye / A gyakorlat “gazdája” A képz ő intézmények és iskolák együttm ű ködésének szükségessége és nehézségei: - tapasztalatok hiánya, hagyományos viszony - eltér ő kultúra (cél, haszon, id ő beosztás) / Az elhelyezkedés problémái A gyakorlat és a gyakornoki id ő szak / A gyakorlat céljának összetettsége / A gyakorlat helye / A gyakorlat “gazdája” A képz ő intézmények és iskolák együttm ű ködésének szükségessége és nehézségei: - tapasztalatok hiánya, hagyományos viszony - eltér ő kultúra (cél, haszon, id ő beosztás) / Az elhelyezkedés problémái A gyakorlat és a gyakornoki id ő szak
A mentor / A mentorság helye és szerepe a tanárok szakmai pályáján / A mentorok kiválasztása-hazai hagyomány / A mentorok sajátos feladatai: -Seg í ts é gny ú jt á s, tan á csad á s; -A hallgat ó /kezdő fejlőd é s é nek nyomonk ö vet é se; -Megfelelő tanul á si lehetős é gek biztos í t á sa -Szem é lyes t á mogat á s ny ú jt á sa - „ Kritikus bar á t “ szerep -Modell, p é lda szerep -A hallgat ó /kezdő fejlőd é s é nek é rt é kel é se / A mentorság helye és szerepe a tanárok szakmai pályáján / A mentorok kiválasztása-hazai hagyomány / A mentorok sajátos feladatai: -Seg í ts é gny ú jt á s, tan á csad á s; -A hallgat ó /kezdő fejlőd é s é nek nyomonk ö vet é se; -Megfelelő tanul á si lehetős é gek biztos í t á sa -Szem é lyes t á mogat á s ny ú jt á sa - „ Kritikus bar á t “ szerep -Modell, p é lda szerep -A hallgat ó /kezdő fejlőd é s é nek é rt é kel é se
A mentorok szükséges kompetenciái konstrukt í v visszajelz é s, ó ramegfigyel é s, ó raelemz é s, kompetencia m é r é s é s é rt é kel é s, j ó gyakorlat modell á l á sa, kritikai elemz é s ( ö nreflexi ó, gyakorl óé ) napi tev é kenys é g format í v é rt é kel é se, szervez é s, kommunik á ci ó, interperszon á lis kapcsolatteremt é s kompetenci á ja. konstrukt í v visszajelz é s, ó ramegfigyel é s, ó raelemz é s, kompetencia m é r é s é s é rt é kel é s, j ó gyakorlat modell á l á sa, kritikai elemz é s ( ö nreflexi ó, gyakorl óé ) napi tev é kenys é g format í v é rt é kel é se, szervez é s, kommunik á ci ó, interperszon á lis kapcsolatteremt é s kompetenci á ja.
Mentorképzés / Rugalmas formák / Differenciált tartalom Sokszín ű módszerek / Rugalmas formák / Differenciált tartalom Sokszín ű módszerek