A globalizáció hatása a magyar és az orosz reklámokra

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mozgókép és médiaismeret
Advertisements

Energia – történelem - társadalom
Energia és (levegő)környezet
Gazdaság és technika II. - Tóth Attiláné dr. Gazdaság és technika II. Film, mozi Tóth Attiláné dr.
II/1. Szociálismunka vagy bürokrácia: érdekképviselet és segítői szerep Kósa Eszter Kunbábony, Civil Kollégium Képzési Központ április
Reklámeszközök, reklámhordozók
A Formula-1 világa.
A sajtó története.
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
A szocializmus Magyarországon szabadon választható tárgy SZOLNOKI FŐISKOLA 2010/2011-es tanév I. félév Levelező tagozat Társadalomtudományi Tanszék Dr.
A nemzetközi üzleti élet etikája
A világ az I. világháború előestéjén
Negyedik előadás Március 11
Népszerű kultúra és magaskultúra
Bodó Zalán – MFKI Félvezető Kutatás MTA MFA, 2005 december.
A modern nagyvárosok kifejlődése, az agglomerálódási szakasz
A Forma I világa Bemutató. A Forma 1 történetéből: elődje, gyökere az európai Grand Prix Motor Racing volt 1909-től 1911-ig, 1915-től 1920-ig és 1940-től.
Magyar sajtótörténet Irodalmi, művészeti, kulturális és politikai lapok Magyarországon a kezdetektől napjainkig.
Reklám etika.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
Az európai integráció története
A tömegkommunikáció hatása a nyelvre és a gondolkodásra
A furnér- és rétegeltlemez gyártás története
Demográfia 2. A Világ népessége.
Reklám etika.
Pártok és választások Politológia előadás április 14.
TÖRTÉNELEM TANTÁRGYBÓL
A középvárosi dzsentrifikáció várospolitikai dilemmái
A Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégió helye a Kárpát-medencében és gazdasági jellemzői Dr. (habil) Pál Ágnes főiskolai tanár HUNGARY, SZTE JGYTFK Sopron,
Földünk a második világháború után
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
A reklámozás lehetőségei és korlátai a hazai gyógyszerpiacon Abádiné dr. Erdei Ildikó Csakurdáné dr. Harmathy Zsuzsanna Országos Gyógyszerészeti Intézet.
PÁSZTOR ÁDÁM NEMZETKÖZI TANULMÁNYOK V. ÉVF. BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM.
Országos Egészségpolitikai Szakkönyvtár története és állománya dr. Palotai Mária január 26. 1Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési.
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
Fekete László Született: Csillagjegye: Vízöntő
RENDEZVÉNYSZERVEZÉS TÖRTÉNETE
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
Sopron, a hűség városa.
A nemzeti kisebbség oktatása és elhelyezkedése a társadalomban, különös tekintettel a német kisebbségre Készítette: Maráczi Andrea Pécsi Tudományegyetem.
Az egészségügyi informatika jövője Dr. Surján György GYEMSZI Informatikai és rendszerelemzési főigazgatóság EGVE Egészségügyi Napok 2012 Balatonfüred.
Európa városi történelme
Európa vallásai.
Migráció Európában.
A népesség számának változása Európában
A mérsékelt és a radikális politikai iszlám a Közel-Keleten KIDMA, Itt a terror? Hol a terror? c. konferencia október 1. Csicsmann László, PhD egyetemi.
Az ősi tudomány Geodézia Készítette: Jakab Csaba Lóránd.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Magyarország gazdaság- és társadalomtörténete
Energia és (levegő)környezet
Európa és Magyarország helyzete az ipari forradalom évszázadában I.
Dr. Pallo József PhD. bv. ezredes
Erdőművelés Tanszék Selmecbánya – Sopron
REKLÁM I. Reklámkommunikáció I.
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
A fogyatékkal élők integrációjának kérdése Románia EU csatlakozása után.
Sonnevend Péter Új munka indult:
Ismerkedés Várgesztessel Készítette: Dienes Zoltán SZIE GTK GM levelező 1szemeszter.
MÉDIAISMERET Közlési rendszerek
Villanegyedek, lakótelepek, külvárosok: a évi választások eredményei Budapesten Ignácz Károly – Szabó Balázs Választások után – konferencia a Politikatörténeti.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
Európa átalakuló városi terei
Operatív menedzsment és versenyképesség
Orosz geopolitikai és geoökonómiai érdekek a Duna mentén
Franciaország 1714-től a forradalomig
„HAGYOMÁNY ÉS INNOVÁCIÓ”
Reklám etika.
40. GLOBALIZÁCIÓ ÉS GLOBÁLIS FOLYAMATOK.
Előadás másolata:

A globalizáció hatása a magyar és az orosz reklámokra Nagy Angelika PhD SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet XVI. Apáczai-napok Tudományos Konferencia Győr, 2012.október 26.

Az előadás kulcsgondolatai Mi a globalizáció? Reklámtörténet Globalizáció ↔ nemzeti identitás Nyelvhasználat (reklámnyelv) Reklámok

Mi a globalizáció? A nyugati világ kezdeményezésére történő világszintű egységesedési folyamat és következményei az élet számos területén Gazdasági globalizáció Pénzügyi globalizáció Kulturális globalizáció Szimbólumok globalizációja Információs globalizáció

Egyetemes civilizáció? „egyetlen globális civilizációban” élünk (Vaclav Havel) A nyugati fogyasztói és tömegkultúra terjedése

Reklámtörténet 1. korszak: Kr.e. 3000-1472 Egyetemes Magyar Orosz Ókor: boros amforák megkülönböztetése római kori fali hirdetések vásárok – személyes eladás

Reklámtörténet 1. korszak: Kr.e. 3000-1472 Egyetemes Magyar Orosz Középkor: vásári kikiáltók Cégérek, címerek: képi üzenetek! X-XI. sz. Vásári kikiáltók Házaló kereskedők

Reklámtörténet 2. korszak: könyvnyomtatástól az iparosodásig 1472-1840 Egyetemes Magyar Orosz Középkor: könyvreklámok szórólapok (XV. sz. Anglia) első nyomtatott hirdetés (1518 – lottóplakát) sajtóhirdetések (XVII. sz. Anglia: 1652: illusztrált árureklám) hirdetési újság (XVII. sz. Franciaország) 1740: első nyomtatott plakát (London) Reformkor: a reklámozás kezdetei 2 médiumtípus: Köztér Nyomtatott sajtó XVII. sz. hársfalemez metszetek XVIII. sz. I. Péter nyomtatott reklám XIX. Sz. hirdetőoszlopok elterjedése

Reklámtörténet 3. korszak: az iparosodástól a második világháborúig (1840 - 1945) Egyetemes Magyar Orosz ipari forradalom-tömegtermelés gerjeszti hirdetési felület vásárlás-értékesítés (XIX sz.) rajzos hirdetések (XIX. sz. közepe) reklámszövegírás (1870 – Charles Austin Bates) XX. sz. plakátművészet XVIII-XIX. sz. fordulója: napilapok indulása, de a hirdetési felületek megjelenése a sajtóban később 1888: hirdetési oszlop Budapesten 1900: 200 db!! XX. sz. eleje: óriásplakátok: fekete – fehér, kevés grafikai elem Fényreklámok, világító táblák, kivilágított kirakatok XX. sz. eleje: „járműreklám”: szórólap lovakon, villamoson Reklámügynökségek megjelenése

Reklámtörténet 3. korszak: az iparosodástól a második világháborúig (1840 - 1945) Egyetemes Magyar Orosz 1920-30-as évek: sajtóhirdetések elterjedése 1925: rádió – az első elektronikus hirdetőeszköz sok információ → rövid, rímes, humoros versikék József Attila, Rejtő Jenő, Karinthy Frigyes, Szabó Lőrinc, Tersánszky Józsi Jenő, Heltai Jenő 1926: Dreher bak sör mozgófényreklám ‘30-as – ’40-es évek: első reklámfilmek: Tungsram égő, Frank kávé, Boxy cipőkrém, Nicotex cigaretta 1917: reklám a hatalom ellenőrzése alá került Kereskedelmi célú reklámok betiltása NEP időszaka: vissza a reklám eredeti funkciójához Majakovszkij

1900-1909

1910-1919

1920-1929

1930-1939

1940-1945

1900-1945

1900-1945

Reklámtörténet 4. korszak: a második világháborútól napjainkig (1945 –) A szocialista időszak 50-es években gyakorlatilag nem létezik reklám Hiánygazdálkodás → nincs szükség hirdetésekre Politikai gondolatokat közvetítő társadalmi célú üzenetek 50-es évek végétől: „hangulatjavító” reklámok (Totó és Lottó népszerűsítése)

1950-1959

Szocialista időszak 1968: „új gazdasági mechanizmus” – gazdaság fejlődése 70-es évek: fellendülés a reklámvilágban 1975: Magyar Reklámszövetség 1976: Skála Áruház 80-as évek: Skála Reklám Stúdió Centrum, Flórián, Sugár „Minden szinten szinte minden!”

1960-1969

1970-1979

1970-es évek új márkák: Traubisoda, Márka, Trapper, Tisza cipő, Fabulon

1980-as évek a reklámok nem terméket, hanem életformát propagálnak Makk Marci

1945-1990

1945-1990

1990-es évek

2000-

Nyelvhasználat Tudomány, technika магнитофон / плейер magnó / walkman факс бумага / бумага для факса faxpapír CD-ROM-диск CD-ROM DVD-плейер DVD lejátszó декодер jelátalakító xай-тек csúcstechnológia плейбек playback роуминг barangolás, roaming

Nyelvhasználat Számítástechnika джойстик joystick сервер szerver ноутбук notebook лаптоп / лэптоп laptop хардвер hardver совтвер szoftver диджитайзер дигитайзер digitalizáló program vagy eszköz модем modem

Nyelvhasználat Hétköznapi élet, általános használatú szavak убийца / киллер gyilkos / bérgyilkos чизбургер sajtburger хедхантинг fejvadászat бойфренд lány barátja хэви-метал heavy metal джакузи pezsgőfürdő барбекю barbecue экстези extasy

Nyelvhasználat Hétköznapi élet, általános használatú szavak пэтчворк foltvarrás рэп rap хот дог hot dog гамбургер hamburger пирсинг testékszer секонд хенд használt cikk энерджайзер energiaital Aдресбук / адресная книга címjegyzék

Globalizáció ↔ nemzeti identitás Reklámok

Globalizáció ↔ nemzeti identitás Reklámok

Globalizáció ↔ nemzeti identitás Reklámok

Globalizáció ↔ nemzeti identitás Reklámok

Globalizáció ↔ nemzeti identitás Reklámok

Globalizáció ↔ nemzeti identitás Reklámok

Globalizáció ↔ nemzeti identitás Reklámok

Globalizáció ↔ nemzeti identitás Reklámok

Globalizáció ↔ nemzeti identitás Reklámok

Globalizáció ↔ nemzeti identitás Reklámok

Globalizáció ↔ nemzeti identitás Reklámok

Járműreklám

Társadalmi célú reklámok

Társadalmi célú reklámok

Köszönöm a figyelmet!