NYME DPR Projekt Szakmai beszámoló a 2012. évi tavaszi felmérésről A projekt támogatója: Készítette: Dr. Prof. Kulcsár László DPR szakmai vezető Dr. Obádovics.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Frissdiplomások Szemerszki Marianna Tanulási utak és képzési tervek a felsőoktatásban.
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
A MŰSZAKI-INFORMATIKAI ÉS GAZDASÁGI VÉGZETTSÉGŰ PÁLYAKEZDŐK TÉRBELI MOBILITÁSA ÉS ELHELYEZKEDÉSE A VERSENYSZFÉRÁBAN Várhalmi Zoltán - Czibik Ágnes- Dörgő.
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
Felsőoktatási felvételi tájékoztató
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
PÓTFELVÉTELI AUGUSZTUS MŰVÉSZETI, NEVELÉS- ÉS SPORTTUDOMÁNYI KAR.
Felvételi tájékoztató 2011 Felvételi Felvételi tájékoztató 2011 A döntést segítő kiadványok •Felsőoktatási felvételi tájékoztató szeptemberben.
Technical University of Budapest
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak 5 éves „jubileumi”
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
Szövegminta Szövegminta szövegminta MEZŐGAZDASÁG- ÉS KÖRNYEZET- TUDOMÁNYI KAR, GÖDÖLLŐ.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Karácsonyi János Katolikus Gimnázium
Változások a felvételi eljárásban Előadó: Németh Péter hivatalvezető.
Nyugat-magyarországi Egyetem
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Széchenyi István Egyetem, Győr
DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „
Vándorló diplomások, diplomáért vándorlók Frissdiplomások kötetbemutató Budapest, március 7. Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
LEGYÉL TANÍTÓ!.
A révkomáromi Selye János Egyetem működése. Az egyetemről általánosságban, annak rövid bemutatása 1918-ban Csehszlovákia megalakulása A felvidéki felsőoktatási.
Tanulási célú migráció a világban és itthon
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Magyar-szlovák agglomeráció Pozsony környékén - Közszolgáltatás fejlesztési hálózat Pozsony határon átnyúló agglomerációjában.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Nyugat-Magyarországi Egyetem Központi Könyvtára és a közös katalogizálás ISIS-Voyager-Corvina Kiss Danuta könyvtári szakinformátor
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
Továbbtanulási tájékoztató
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
1 Üzleti szakfordító és tolmács SZAKIRÁNY Nyelvi és Készségfejlesztési Tanszék Vogelné Takács Gabriella tanszékvezető
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Statisztikák. TáTK-n végzettek munkaadó cégformája szerint (ELTE Diplomás pályakövetés adatai 2010)
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
A Szegedi Tudományegyetem DPR programjának eredményei és tapasztalatai.
A KKK-k felülvizsgálata
Pályaorientáció
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás
Kompetenciák tartalmi értékelése : A Természetvédelmi Mérnök és Környezetgazdálkodási Agrármérnök BSc szakok megítélése a munkaadók körében.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A felsőoktatási felvételi eljárás
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Motivációs kutatások kutatási kérdései
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Tájékoztató az egyéni tanrend összeállításához a 11. évfolyamra
Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?
Tájékoztató a felsőoktatási felvételi eljárásról és az emelt szintű képzés választásról február 21.
423/2012 (XII. 29.) Korm. rendelet alapján
Előadás másolata:

NYME DPR Projekt Szakmai beszámoló a évi tavaszi felmérésről A projekt támogatója: Készítette: Dr. Prof. Kulcsár László DPR szakmai vezető Dr. Obádovics Csilla, és Dr. Hoschek Mónika

Motivációs vizsgálat, aktív hallgatók statisztikája KARÖsszlétszám,fő Kérdőívet kitöltöttek, fő Kitöltési arányok Apáczai Csere János Kar ,6% Benedek Elek Kar809253,1% Bölcsészettudományi Kar812273,3% Erdőmérnöki Kar731192,6% Faipari Mérnöki Kar783273,4% Geoinformatikai Kar41681,9% Közgazdaságtudományi Kar767526,8% Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar541163,0% Művészeti, Nevelési- és Sporttudományi Kar858242,8% Természettudományi és Műszaki Kar917252,7% NyME összesen ,4%

Motivációs vizsgálat, aktív hallgatók statisztikája

Az NYME aktív hallgatói létszámának eloszlása karonként, valamint tagozatonként (fő) KARNappali tagozat Levelező tagozat és távoktatás Összesen Apáczai Csere János Kar Benedek Elek Kar Bölcsészettudományi Kar Erdőmérnöki Kar Faipari Mérnöki Kar Geoinformatikai Kar Közgazdaságtudományi Kar Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar Művészeti, Nevelési- és Sporttudományi Kar Természettudományi és Műszaki Kar NyME összesen

A kérdőíves felmérésben részt vett aktív hallgatók eloszlása karonként, valamint tagozatonként (fő) KARNappali tagozat Levelező tagozat és távoktatás Összesen Apáczai Csere János Kar Benedek Elek Kar Bölcsészettudományi Kar Erdőmérnöki Kar Faipari Mérnöki Kar Geoinformatikai Kar 808 Közgazdaságtudományi Kar Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar Művészeti, Nevelési- és Sporttudományi Kar Természettudományi és Műszaki Kar NyME összesen

Kitöltési arányok alakulása karonként, valamint tagozatonként aktív hallgatók esetében (%)

Kar nappali levelező, esti és távoktatásnappali levelező, esti és távoktatásnappali levelező, esti és távoktatás Apáczai Csere János Kar Benedek Elek Kar Bölcsészett udományi Kar vagy jogelődje (BDF) Erdőmérnök i Kar Faipari Mérnöki Kar Geoinforma tikai Kar Közgazdasá gtudományi Kar Mezőgazdas ág- és Élelmiszertu dományi Kar Művészeti, Nevelési- és Sporttudom ányi Kar Természett udományi Kar NyME összes en Kar nappali levelező, esti és távoktatásnappali levelező, esti és távoktatásnappali levelező, esti és távoktatás Apáczai Csere János Kar Benedek Elek Kar Bölcsészettudományi Kar Erdőmérnöki Kar Faipari Mérnöki Kar Geoinformatikai Kar Közgazdaságtudomán yi Kar Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar Művészeti, Nevelési- és Sporttudományi Kar Természettudományi Kar NyME összesen Az NYME végzett hallgatói létszámának eloszlása karonként, valamint tagozatonként (fő)

Kitöltési arányok alakulása karonként, valamint végzés éve szerint (%)

Kar neve Nappali tagozat Levelező tagozat és távoktatás Összesen Apáczai Csere János Kar Benedek Elek Kar Bölcsészettudományi Kar Erdőmérnöki Kar Faipari Mérnöki Kar Geoinformatikai Kar Közgazdaságtudományi Kar Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar Művészeti, Nevelési- és Sporttudományi Kar Természettudományi és Műszaki Kar NyME összesen Az NYME végzett hallgatói létszámának eloszlása karonként, valamint tagozatonként (fő)

Kar neve Nappali tagozat Levelező tagozat és távoktatás Összesen Apáczai Csere János Kar Benedek Elek Kar Bölcsészettudományi Kar Erdőmérnöki Kar Faipari Mérnöki Kar Geoinformatikai Kar Közgazdaságtudományi Kar Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar Művészeti, Nevelési- és Sporttudományi Kar Természettudományi és Műszaki Kar NyME összesen A kérdőíves felmérésben részt vett végzett hallgatók eloszlása karonként, valamint tagozatonként (fő)

Kitöltési arányok alakulása karonként, valamint tagozatonként végzett hallgatók esetében (%)

A tavaszi felmérés során nyert adatok előzetes értékelése (intézményspecifikus rész)

Vizsgált populáció: jelenlegi hallgatók

Válaszadók megoszlása

Mekkora szerepet játszottak az alábbi szempontok abban, hogy ide jött tanulni, hogy ezt a szakot választotta?

Közel van a lakóhelyéhez Mekkora szerepet játszottak az alábbi szempontok abban, hogy ide jött tanulni, hogy ezt a szakot választotta?

Viszonylag könnyű diplomát szerezni Mekkora szerepet játszottak az alábbi szempontok abban, hogy ide jött tanulni, hogy ezt a szakot választotta?

Érdekli a szak

Mekkora szerepet játszottak az alábbi szempontok abban, hogy ide jött tanulni, hogy ezt a szakot választotta? Ezen a területen szeretne dolgozni

A Kar, a képzés jó hírneve Mekkora szerepet játszottak az alábbi szempontok abban, hogy ide jött tanulni, hogy ezt a szakot választotta?

A felvételi pontszámom alapján ide került be Mekkora szerepet játszottak az alábbi szempontok abban, hogy ide jött tanulni, hogy ezt a szakot választotta?

Kapott-e többletpontot? A felvételivel kapcsolatos kérdések

Mire kapott többletpontot? A felvételivel kapcsolatos kérdések

Mire kapott többletpontot? Nyelvvizsgára:

Milyen nyelvet ismer Idegen nyelv ismerete

Angol nyelv Idegen nyelv ismerete

Német nyelv Idegen nyelv ismerete

Felsőfokú tanulmányai alatt tanult-e külföldön? Idegen nyelv ismerete

Dolgozott-e külföldön? Idegen nyelv ismerete

Hogyan látja, mekkora szakmájának társadalmi presztízse ma Magyarországon?

Hogyan látja, mekkora szakmájának anyagi megbecsültsége ma Magyarországon?

Mennyire becsüli és mennyit vár frissdiplomásként havi nettó átlagkeresetnek?

A választott szak azokhoz az ismeretekhez juttatja hozzá, amelyekre számított?

Egyetemi, főiskolai tanulmányai alatt igénybe vett- e diákhitelt?

Egyetemi, főiskolai tanulmányai alatt vállalt munkát, pénzkereseti lehetőséget?

Jelenleg dolgozik-e

Vizsgált populáció: a 2007-ben, 2009-ben és 2011-ben végzett hallgatók

Válaszadók megoszlása

Milyen eredménnyel végezte el a szakját?

A szakja megkezdése után hány félév alatt jutott el az abszolutóriumig?

Az abszolutórium után hány hónappal szerezte meg a diplomát?

Mi volt az oka, hogy nem kapta meg a diplomáját?

Idegen nyelv ismerete

Angol nyelv

Idegen nyelv ismerete Német nyelv

Az abszolutórium megszerzése után talált-e munkát?

Az abszolutórium megszerzése utáni első munkát hogyan szerezte?

Hogyan látja, mekkora szakmájának társadalmi presztízse ma Magyarországon?

Hogyan látja, mekkora szakmájának anyagi megbecsültsége ma Magyarországon?

A választott szak azokhoz az ismeretekhez juttatta hozzá, amelyekre számított?