NYME DPR Projekt Szakmai beszámoló a évi tavaszi felmérésről A projekt támogatója: Készítette: Dr. Prof. Kulcsár László DPR szakmai vezető Dr. Obádovics Csilla, és Dr. Hoschek Mónika
Motivációs vizsgálat, aktív hallgatók statisztikája KARÖsszlétszám,fő Kérdőívet kitöltöttek, fő Kitöltési arányok Apáczai Csere János Kar ,6% Benedek Elek Kar809253,1% Bölcsészettudományi Kar812273,3% Erdőmérnöki Kar731192,6% Faipari Mérnöki Kar783273,4% Geoinformatikai Kar41681,9% Közgazdaságtudományi Kar767526,8% Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar541163,0% Művészeti, Nevelési- és Sporttudományi Kar858242,8% Természettudományi és Műszaki Kar917252,7% NyME összesen ,4%
Motivációs vizsgálat, aktív hallgatók statisztikája
Az NYME aktív hallgatói létszámának eloszlása karonként, valamint tagozatonként (fő) KARNappali tagozat Levelező tagozat és távoktatás Összesen Apáczai Csere János Kar Benedek Elek Kar Bölcsészettudományi Kar Erdőmérnöki Kar Faipari Mérnöki Kar Geoinformatikai Kar Közgazdaságtudományi Kar Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar Művészeti, Nevelési- és Sporttudományi Kar Természettudományi és Műszaki Kar NyME összesen
A kérdőíves felmérésben részt vett aktív hallgatók eloszlása karonként, valamint tagozatonként (fő) KARNappali tagozat Levelező tagozat és távoktatás Összesen Apáczai Csere János Kar Benedek Elek Kar Bölcsészettudományi Kar Erdőmérnöki Kar Faipari Mérnöki Kar Geoinformatikai Kar 808 Közgazdaságtudományi Kar Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar Művészeti, Nevelési- és Sporttudományi Kar Természettudományi és Műszaki Kar NyME összesen
Kitöltési arányok alakulása karonként, valamint tagozatonként aktív hallgatók esetében (%)
Kar nappali levelező, esti és távoktatásnappali levelező, esti és távoktatásnappali levelező, esti és távoktatás Apáczai Csere János Kar Benedek Elek Kar Bölcsészett udományi Kar vagy jogelődje (BDF) Erdőmérnök i Kar Faipari Mérnöki Kar Geoinforma tikai Kar Közgazdasá gtudományi Kar Mezőgazdas ág- és Élelmiszertu dományi Kar Művészeti, Nevelési- és Sporttudom ányi Kar Természett udományi Kar NyME összes en Kar nappali levelező, esti és távoktatásnappali levelező, esti és távoktatásnappali levelező, esti és távoktatás Apáczai Csere János Kar Benedek Elek Kar Bölcsészettudományi Kar Erdőmérnöki Kar Faipari Mérnöki Kar Geoinformatikai Kar Közgazdaságtudomán yi Kar Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar Művészeti, Nevelési- és Sporttudományi Kar Természettudományi Kar NyME összesen Az NYME végzett hallgatói létszámának eloszlása karonként, valamint tagozatonként (fő)
Kitöltési arányok alakulása karonként, valamint végzés éve szerint (%)
Kar neve Nappali tagozat Levelező tagozat és távoktatás Összesen Apáczai Csere János Kar Benedek Elek Kar Bölcsészettudományi Kar Erdőmérnöki Kar Faipari Mérnöki Kar Geoinformatikai Kar Közgazdaságtudományi Kar Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar Művészeti, Nevelési- és Sporttudományi Kar Természettudományi és Műszaki Kar NyME összesen Az NYME végzett hallgatói létszámának eloszlása karonként, valamint tagozatonként (fő)
Kar neve Nappali tagozat Levelező tagozat és távoktatás Összesen Apáczai Csere János Kar Benedek Elek Kar Bölcsészettudományi Kar Erdőmérnöki Kar Faipari Mérnöki Kar Geoinformatikai Kar Közgazdaságtudományi Kar Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar Művészeti, Nevelési- és Sporttudományi Kar Természettudományi és Műszaki Kar NyME összesen A kérdőíves felmérésben részt vett végzett hallgatók eloszlása karonként, valamint tagozatonként (fő)
Kitöltési arányok alakulása karonként, valamint tagozatonként végzett hallgatók esetében (%)
A tavaszi felmérés során nyert adatok előzetes értékelése (intézményspecifikus rész)
Vizsgált populáció: jelenlegi hallgatók
Válaszadók megoszlása
Mekkora szerepet játszottak az alábbi szempontok abban, hogy ide jött tanulni, hogy ezt a szakot választotta?
Közel van a lakóhelyéhez Mekkora szerepet játszottak az alábbi szempontok abban, hogy ide jött tanulni, hogy ezt a szakot választotta?
Viszonylag könnyű diplomát szerezni Mekkora szerepet játszottak az alábbi szempontok abban, hogy ide jött tanulni, hogy ezt a szakot választotta?
Érdekli a szak
Mekkora szerepet játszottak az alábbi szempontok abban, hogy ide jött tanulni, hogy ezt a szakot választotta? Ezen a területen szeretne dolgozni
A Kar, a képzés jó hírneve Mekkora szerepet játszottak az alábbi szempontok abban, hogy ide jött tanulni, hogy ezt a szakot választotta?
A felvételi pontszámom alapján ide került be Mekkora szerepet játszottak az alábbi szempontok abban, hogy ide jött tanulni, hogy ezt a szakot választotta?
Kapott-e többletpontot? A felvételivel kapcsolatos kérdések
Mire kapott többletpontot? A felvételivel kapcsolatos kérdések
Mire kapott többletpontot? Nyelvvizsgára:
Milyen nyelvet ismer Idegen nyelv ismerete
Angol nyelv Idegen nyelv ismerete
Német nyelv Idegen nyelv ismerete
Felsőfokú tanulmányai alatt tanult-e külföldön? Idegen nyelv ismerete
Dolgozott-e külföldön? Idegen nyelv ismerete
Hogyan látja, mekkora szakmájának társadalmi presztízse ma Magyarországon?
Hogyan látja, mekkora szakmájának anyagi megbecsültsége ma Magyarországon?
Mennyire becsüli és mennyit vár frissdiplomásként havi nettó átlagkeresetnek?
A választott szak azokhoz az ismeretekhez juttatja hozzá, amelyekre számított?
Egyetemi, főiskolai tanulmányai alatt igénybe vett- e diákhitelt?
Egyetemi, főiskolai tanulmányai alatt vállalt munkát, pénzkereseti lehetőséget?
Jelenleg dolgozik-e
Vizsgált populáció: a 2007-ben, 2009-ben és 2011-ben végzett hallgatók
Válaszadók megoszlása
Milyen eredménnyel végezte el a szakját?
A szakja megkezdése után hány félév alatt jutott el az abszolutóriumig?
Az abszolutórium után hány hónappal szerezte meg a diplomát?
Mi volt az oka, hogy nem kapta meg a diplomáját?
Idegen nyelv ismerete
Angol nyelv
Idegen nyelv ismerete Német nyelv
Az abszolutórium megszerzése után talált-e munkát?
Az abszolutórium megszerzése utáni első munkát hogyan szerezte?
Hogyan látja, mekkora szakmájának társadalmi presztízse ma Magyarországon?
Hogyan látja, mekkora szakmájának anyagi megbecsültsége ma Magyarországon?
A választott szak azokhoz az ismeretekhez juttatta hozzá, amelyekre számított?