7.29. Kontroling gyakorlata a szállodában „Kontrolling”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Advertisements

Házi dolgozat fejezetei
Készítették: Kerényi Éva Mogyorósi Mária Péterffy Réka
Megvalósíthatósági Terv ellenőrző kérdései
Humán rendszerek, közszféra
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
2.7. Piaci gazdálkodás tevékenységei a szálláshely szolgáltatásban
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
Business Process Outsourcing © Andersen 2001 Management és controlling információk külső szolgáltatótól Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
„Piacgazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban” – Értékesítés -
Vezetői információk outsourcingban
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
2. Piaci gazdálkodás a szálláshely szolgáltatásban
A hazai mérnöki tudás piacképes termékké formálásának eszközei Kovács Lajos ügyvezető igazgató INFOPLAN Mérnökiroda Kft.
12. Vagyongazdálkodás „Vagyon”
munkakör a tanirodai gyakorlatban
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Műszaki ellenőrképzés
DOKUMENTUMKEZELÉS.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
6.25. Szállodák eredménygazdálkodása „Jövedelmezőség”
1. Szállodavezetés és üzemeltetés alapjai 1. 2
A számviteli információs rendszer Jellemzők Modellje
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Szállodavezetés és gazdálkodás II. „Minőség a szállodákban”
Szállodák eredmény kimutatásának mutatószámai
Szállodavezetés és gazdálkodás II. „Fejlesztések a szállodaiparban”
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Szervezetfejlesztési Program
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Pénzügyi intézmények kontrollingja
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
Kontrolling a pénzügyekben, pénzügyek a kontrollingban
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Ellenőrzés, visszacsatolás
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
6.21. Szállodai vendéglátás „Hotel F&B gazdálkodás”
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A évi Integritás Felmérés eredményei a belső kontrollok és a korrupciós kockázatelemzés tükrében Budapest, január 19. Dr. Benkő János, ÁSZ.
Munkavédelem és controlling
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
Pannónia Kincse LEADER Egyesület EMVA VIDÉKFEJLESZTÉSI JOGCÍMEK HELYSZÍNI ELLENŐRZÉSSEL KAPCSOLATOS FONTOSABB TUDNIVALÓK.
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.

1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
Könyvvezetési feladatok
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Nagy Anikó / Hegedűs Iván
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
A lényeges hibás állítás kockázatának azonosítása, és felmérése 315. témaszámú könyvvizsgálati standard A lényeges hibás állítás kockázatának azonosítása,
Beszerzések hatékonyság növelése
Gazdasági környezet vizsgálata
Szállodák eredmény kimutatásai és mutatószámai
Vállalkozások pénz és költséggazdálkodása
Mezőgazdasági munkafolyamatok rendszerszemléletű tervezése
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

7.29. Kontroling gyakorlata a szállodában „Kontrolling”   Kontroling elmélet „Elméleti kontrolling” 2. Szállodai kontroling elmélete „Kontroling relevancia” 3. Kontroling a gyakorlatban „Üzemeltetési kontroling” 4. Kontrolling a speciális területei „Kontroling normatívák” 5. Kontrolling speciális területeken „Minőség” 6. Inspiráció „CBL” 7. Gyakorlati foglalkozás témaköre „Kimutatások” 8. Ellenőrző kérdések „Önértékelés”

Kontroling elmélet „Elméleti kontrolling” 1.1.Kontroling célja Vezetés koordináló, reagáló, adaptációs készségét fenntartani a célok elérése érdekében Szervezet gazdálkodási kockázatát csökkenteni 1.2. A szállodai kontrolling feladata Koordinálja információkat, ellenőrzést, tervezést a környezet változásainak figyelembe vételével

2. Szállodai kontroling elmélete „Kontroling relevancia” 2.1. A kontrolling tevékenység síkjai 2.1.1. Tulajdonosi sík 2.1.2. Vezető sík 2.1.3. Dolgozói sík 2.2. Szállodai kontrolling tevékenységei 2.2.1. Normatívák kialakítása 2.2.2. Mérések 2.2.3. Elemzés   2.3. Kontrolling helye a szervezetben Irányító és irányított alrendszerek Irányító, de információ összegző és döntés előkészítő

3. Kontroling a gyakorlatban „Üzemeltetési kontroling”   3.1. Szállodai kontrolling relevancia 3.1.1. Alaptevékenységek 3.1.2. Általános tevékenységek 3.1.3. Kiemelt területek Minőség Biztonságvédelem Tervezés 3.1.4. Kiemelt munkafolyamatok A tevékenységek közvetlen költségei, az összes üzemeltetési költség 60%-át elérik. A stratégiai tervezés középtávú célkitűzéseket jelenti. A jövőkép alkotás szabadság foka magasabb, mint az éves tervekké. A futurisztikus jövőképalkotás bátrabban határozza meg a pozíciókat, mint az előrevetítés a trendalkotás.

3. Kontroling a gyakorlatban „Üzemeltetési kontroling”   3.2. Szobakiadási tevékenység kiemelt kontroling területei 3.2.1. Bevétel 3.2.1.1. Fizetési garancia Bevételgazdálkodás, Fizetési garancia, Fizetőképesség  3.2.1.2. Kedvezmények, grátiszok Egyedi kedvezmények 3.2.1.3. Levonások, sztornók, javítások 3.2.2. Vendéganyagok Vendéganyagok, No-show politika , Szobatakarítási jelentések 3.3.3. Reggeli Reggeli , Napi vezetői jelentések

3. Kontroling a gyakorlatban „Üzemeltetési kontroling”   3.4. Kontrolling a vendéglátásban 3.4.1. Bevételek Számlázás, Levonások, Reprezentáció 3.4.2. Árukezelés Megrendelés, Könyvelés 3.4.3. Leltár Készletek , Leltározási sajátosság 3.4.4. Anyagfelhasználás 3.4.5. Napi vezetői jelentések 3.5. Szállodai kontrolling a specializáció területén Hasonló mint vendéglátás

4. Kontrolling a speciális területei „Kontroling normatívák”   4.1. Pénzgazdálkodás 4.1.1.Bank Banki beszolgáltatás , Banki tételek a jóváírások és terhelések 4.1.2. Szállítók Szállítói utalások, Hitelkártyák kezelésének szabályai Valutaváltás 4.1.3. Vevők Hitelezési politika 4.2. Szállodai kontrolling tevékenység a munkaügyi területen 4.2.1. Létszám 4.2.2. Bér 4.2.3. Alvállalkozók

5. Kontrolling speciális területeken „Minőség”   5.1.Számítástechnika 5.2. Biztosítás 5.3. Beruházás 5.4. Szállodai kontrolling tevékenység a minőségbiztosítás területen 5.4.1. Minőség 5.4.2. Vendégpanaszok kezelése 5.4.3. Vendégkérdőív

6. Inspiráció „CBL”   6.1. Formalizált kontroling előnyei Rendszeres, rögzített eljárások, rendszeresség, kötelezettség Kötelességtudat 6.2. Monetáris és naturális normatívák Eltérő normatívák előnyei és hátrányai a gyakorlatban

7. Gyakorlati foglalkozás témaköre „Kimutatások”   7.1. Gazdálkodás esszenciája és kimutatások Virtuális szállodák összevetései

8. Ellenőrző kérdések „Önértékelés” 1.Ismertesse a szállodai kontroling általános célját, feladatait és helyét a szervezetben 2.Ismertesse a szállodai kontroling síkjait és tevékenységeit 3.Indokolja a kontroling gyakorlati alkalmazásának területeit relevancia alapján 4.Mutassa be a szállodai kontroling gyakorlati tevékenységeit a szállás területén 5.Mutassa be a szállodai kontroling gyakorlati tevékenységeit a vendéglátásban 6.Mutassa be a szállodai kontroling gyakorlati tevékenységeit a pénzügy területén 7.Mutassa be a szállodai kontroling gyakorlati tevékenységeit a munkaügy és kockázat kezelés területén 8.Mutassa be a szállodai kontroling gyakorlati tevékenységeit a minőség, a vendégpanasz és vendég kérdőívek területén

„szállás tevékenység kontroling feladatai” (bevétel, vendégadat, reggeli) Bevétel: Fizetési garancia, kedvezmény adása, levonás és sztornó igazolása Vendégadat: számla, aláírás, no-show, HK jelentések eltérései Reggeli: adag és ár egyeztetés, eltérés indoklás, napi vezető jelentések aláírásának ellenőrzése „minőség kontroling feladatai” A feladat releváns tényező a vendéggel érintkező munkafolyamatok és formalizált ellenőrzések miatt. Eszközök megléte, állapota tekintetében lista kerül összeállításra., melynek formalizált ellenőrzése rendszeres. Az ígéretekben és kiajánlásokban és a valóságban meglévő választékok rendszeres összevetése a szálloda minden területén. A vendég elvárások alapján kialakított és munkafolyamat rendszeres felülvizsgálata a minőségbiztosítás egyik alappillére. A feltárt eltérések elemzése és megszüntetésükre irányuló akció tervek elkészítése lehetőséget azonnali beavatkozásokra vagy ha szüksége eszközpótlásokra.

Kérdés Köszönöm

Szállodai kontrolling célja vezetés reagáló koordináló adaptációs készségeit fenntartani célok elérése érdekében Szervezet gazdálkodási kockázatát csökkenteni

Szállodai kontrolling alapjai Belső ellenőrzési alapelvei Eszközök védelme Hatékony működés elősegítése Pontos és megbízható adatnyilvántartás Üzletpolitikai törekvések végrehajtásának segítése

Szállodai kontrolling feladata környezeti változások cél orientáció környezeti változások Koordinálja információt ellenőrzést tervezést

Szállodai kontrolling síkjai tulajdonosok egyszerű érthető éves beszámoló vezetés részletes kidolgozott V I R egyedi és egységre vonatkozó adatok dolgozók

Szállodai kontrolling tevékenységei normatívák kidolgozása mérés elemzés monetáris naturális jövedelmezőség költségszintek megtérülések likviditás kintlévőség fajlagos energia egy szobára jutó mosatás egy vendégre jutó víz használat normatívától + - eltérés egység szintjén rendszeresen eltérés oka egyszeri trend javaslatok szinten tartásra Normatíva releváns és mérhető legyen

Általános tevékenységek Szállodai kontrolling relevanciája munkafolyamat szabályozása mint normatíva Alaptevékenység szállás vendéglátás munkaügy pénzgazdálkodás információs technológia Általános tevékenységek Speciális tevékenység minőség – kockázat - tervezés áru, pénz, vendég rendelés, átvétel, felhasználás, elszámolás kötelezettség vállalás Kiemelt munkafolyamatok

Szállodai kontrolling a szobakiadás területén szállás bevétel Fizetési garancia kp, kártya, utalás Kedvezmények - grátiszok ki, kinek, engedély Levonások – sztornók, javítások aláírás, magyarázat adatok Vendéganyagok vendég aláírás, számla No - show politika, követés Szoba takarítási jelentések HK - FO egyezés reggeli Reggeli elszámolások egyeztetés, indoklás Napi vezetői jelentések rutin, aláírás, elemzés

Szállodai vendéglátás kontroling bevétel Számlázás rendelés, számlázás Bár számlázás rendelés, ellenőrzés Levonások - sztornók aláírás, magyarázat Grátiszok - reprezentációk aláírás, indoklás árú Megrendelés – árú átvétel funkciók szétválása Könyvelés ár, utalási határidő leltár Készlet egyeztetés, indoklás Leltár leltárak elemzése kimutatások, vételezés raktárak zárása selejtezés, veszteség Anyagfelhasználás Napi vezetői jelentések

Szállodai kontrolling a pénzgazdálkodásban Cash Szállodai kontrolling a pénzgazdálkodásban Pénzgazdálkodás bank Bevételek pénztár - ellátmány Banki beszolgáltatás bevétel - bank Banki tételek függő tételek ellenőrzése szállítók Szállítói utalások kp vásárlás - bér kifizetés Hitelkártyák fizetésnél jogosultság Valutaváltás árfolyam kiírás vevők Hitelezési politika Hitelképesség - előleg Átutalásos számlák követése Határidő - felszólítások

Szállodai kontrolling munkaügy és kockázat Létszám szerződés - jog - zárt rendszer Bér pontosság–ellenőrzés-egyezés Alvállalkozók szerződés - jog - bejelentés Kockázat Számítástechnika felelős személy - hibák Felügyelet zártság - tűz - jelszavak - csatlakozások - Fizikai biztonság Mentések jogosultság - rendszer Biztosítás vagyon - felelősségi kötelezettség vállalás - folyamat - kifizetés Beruházás

Szállodai kontrolling minőség (vendég panasz és kérdőív) Minőség ígért színvonal Eszköz lista több száz tétel Választék ellenőrzés Folyamat eltérés – akcióterv Vendégpanasz Válaszolni Évi 1–40, 35% szoba, 25 számla, 20 személyzet, 10 szolgáltatás, 5 egyéb, 5 környezet, EU fogyasztó védelem Értékelni Vendég kérdőív Összegezni Innováció – fejlesztés Valamire sokszor tény Figyelembe venni