A frontvonal menedzsment A panaszszituáció-menedzsment

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Friss diplomások a versenyszektorban
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Csoport munka.
Egy kisvállakozás dinamikus weboldalának fejlesztése: tervezés, problémák, megoldások Szilágyi Gábor.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Frontvonal menedzsment
Váltóállítás egyedi inverterrel
ENVIROMENTAL MANAGEMENT KÖRNYEZETKEZELÉS (KÖRNYEZETIMENEDZSMENT)  Felelős vállalati magatartás  Ökoaudit  Önszabályozás =környezeti szempontú önkéntes.
Szavatosság, jótállás, termékfelelősség
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
A szolgáltatásmarketing sajátosságai
Szolgáltatás marketing
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Kommunikációs stratégiák
Humánkineziológia szak
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
A fogyasztói magatartás
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Virtuális méréstechnika 12. Óra Karakterisztikák mérése November 21. Mingesz Róbert v
Hogyan válhatnak a cégértékek a teljesítmény katalizátorává? A Cegos üzleti reggelije március 3.
1 Turisztikai vállalkozások szervezése. 2 Mi a szervezés? Az emberi munkának és a vállalkozási eszközöknek a szolgáltatások előállításához való tervszerű.
CRM Customer Relationship Management –
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Számítógépes képelemzés 2007/08 I. félév Előadó:Dr. Gácsi Zoltán Gyakorlatvezető:Póliska Csaba Koncz-Horváth Dániel.
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Vezetés – Vezetési Stílusok
1 Szoftverfejlesztési folyamat a gyakorlatban Tamás Árpád – QualSoft Kft
Reklámozás, Public Relations
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Titokzatos vásárlók.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
szakmérnök hallgatók számára
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Az ELMŰ Nyrt. fogyasztói panaszkezeléssel és fogyasztói kifogással kapcsolatos tapasztalatai márc. 27.
Sponsorare necesse est
7. hét: Az EN ISO 14001:2005 KIR szabvány
Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
ISO GONDOLKODÁS ELÉGEDETT-E A BETEG?  DR.TAKÁCS EMERENCIA.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Házi dolgozat szolgáltatásmarketing mystery shopping máv
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Konkrét ügyfélkezelési technikák, gyakorlatok egy cég életében
A vezetésről.
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Érzelmi intelligencia
Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék Szolgáltatásmarketing.
Az üzletek operatív működtetése
Szolgáltatások folyamattervezése, kockázatcsökkentés
Szolgáltatásmarketing előadás
Az üzletek operatív működtetése
Adatvédelem – közérdekűség, átláthatóság, nyilvánosság
Munka és álláskeresési tanácsadás minőségi szempontjai
Erősségek gyengeségek.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

A frontvonal menedzsment A panaszszituáció-menedzsment Rudolfné dr. Katona Mária

Szolgáltatásmarketing alapmodellje Szolgáltató vállalat Nem látható Látható Back office Háttér-szervezet A igénybevevő A szolgáltatás B igénybevevő B szolgáltatás A kapcsolatai; B kapcsolatai; A és B egyidejű jelenlétéből adódó kapcsolatok Front vonal Szolgáltató személyzet Fizikai elemek 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

Frontvonal - panaszszituáció Alapmodell A szolgáltatásmarketing alapmodellje szerint a szolgáltató: látható (frontvonal) és nem látható (backoffice) részekből áll. A látható rész problémáit a frontvonal menedzsmenttel lehet kézben tartani. 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

A frontvonal menedzsment feladata „az igénybevevők és a szolgáltató közötti interakciók színhelyeinek irányítása, ideértve a találkozások személyi és tárgyi elemeit”. A szolgáltatás elválaszthatatlanságának következtében nincs lehetőség a hiba javítására 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

Az interakciók típusai személyes találkozás telefonos találkozás távtalálkozás: az igénybevevő aktív, a szolgáltató-személyzet passzív A színhelyek irányítása alapján szabályozni kell: az igénybevevővel kapcsolatba kerülő frontszemélyzetet, a szolgáltatásügylet látható tárgyi elemeit és a frontvonalban lezajló folyamatokat. 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

A frontszemélyzet szabályozása legyenek világos műveleti szabályok – sztenderdek állandó monitoring rendszeres tréning a frontszemélyzet teljesítményének mérése és folyamatos fejlesztése megjelenés, magatartás, verbális kommunikáció 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

A frontszemélyzettel szembeni követelmények 1. interaktív kommunikációs képesség / szóbeli és írásbeli / empátiakészség döntésképesség koncentrációs energia rugalmasság, alkalmazkodóképesség az egyes szituációkhoz ill. a vevők személyiségéhez 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

A frontszemélyzettel szembeni követelmények 2. megbízhatóság pozitív külső benyomás kezdeményezőkészség erkölcsi stabilitás szaktudás ítélőképesség motiváltság a vevő kiszolgálására eladói meggyőzőképesség 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

A frontszemélyzettel szembeni követelmények 3. tervezési képesség terhelhetőség helyzetelemző képesség Igényesség Langlois szerint a frontszemélyzet személyiség jegyei  a fontosság szerinti sorrendben:   Empátiakészség  24,5% Feladatorientáltság 11,5% Szellemi nyitottság 8,0 % Kereskedői érzék  6,7 % Extrovertáltság  6,5 % Önbizalom   5,7 % 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

Frontvonal - panaszszituáció Magatartásprofil Zeithaml és Bitner szerint 4 dimenzióban kell vizsgálni a frontszemélyzet magatartásprofilját:  1.Panaszkezelési készség 2.Adaptációs készség /fogyasztói kérések esetén/ 3.Rögtönzési képesség 4.Megoldó képesség /nehéz ügyfelek esetén/ A frontszemélyek magatartására vonatkozó szabályok  A szabályokat egyszerű, érthető módon kell megfogalmazni A leglényegesebbeket írásos formában a frontvonalba is ki kell helyezni A kihelyezés a cég iránti bizalomkeltés eszköze is     2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

A vendéglátás alapelvei Mosolyogj és köszönj minden vendégnek!” „A vendéghez meleg, barátságos és udvarias tónusban beszélj!” „Mutass őszinte és lelkes érdeklődést a vendég iránt, teljes mértékben figyelj rá!” „A munkádban légy felkészült!” „Tanuld meg a vendég problémáit sajátodként kezelni és megoldani!” 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

Frontvonal - panaszszituáció 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

Frontvonal - panaszszituáció 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

Az időtényező kezelése A szolgáltatás és az igénybe vétel egyidejűsége miatt az időtényező kezelése a frontvonal-szabályozás kritikus eleme – a vendég „megveszi az időt”. Az időtartam a szolgáltatás értéke szempontjából lehet: hasznos, semleges, szükségszerű és holtidő 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

A sorbanállás szabályozása a sorbanállás technológiájának fejlesztése (sorszám) prioritások kijelölése (VIP ügyfelek) a várakozás kellemesebbé tétele (zene a telefonban) 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

Frontvonal - panaszszituáció A rendelkezésre állás időpontja (a szolgáltatás pozicionálásától függően) rögzített nyitvatartási idő az igénybevevő és a szolgáltató megállapodásának időpontja 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

A frontvonalban végrehajtott akciótípusok információkérés, rendelésfeladás, rutinügyletek, kivételes, egyedi problémák, panaszkezelés 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

Panaszszituáció-menedzsment „Panaszhelyzet akkor keletkezik, amikor egy igénybevevő elégedetlen a szolgáltatóval függetlenül attól, hogy elégedetlenségét kinyilvánítja vagy sem.” Nem szabad a panaszhelyzet és a reklamáció szavakat szinonimaként kezelni! (A reklamáció szűkebb fogalom!) 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

A panaszszituáció-kezelés Az elégedett ügyfél nem jelent egyben hálás ügyfelet is, mert a hibátlan teljesítés magától értetődő. A negatív szájreklám gyorsabban terjed, mint a pozitív. 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

A panaszszituáció-menedzsment öt aranyszabálya 1. A megelőzés elve: Könnyebb elkerülni egy panaszszituációt, mint jól megoldani! A tipikus panaszszituációkat gyűjteni és elemezni kell! Kutatni kell az ügyfélkör elégedettségét! 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

A panaszszituáció-menedzsment öt aranyszabálya 2. 2. Az észlelés elve Panaszszituáció akkor keletkezik, amikor egy vevő elégedetlen, függetlenül attól, hogy panaszkodik-e vagy sem. 27 elégedetlen fogyasztóból 26 nem panaszkodik, ezért ösztönözni kell a panasztételt 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

Frontvonal - panaszszituáció Reakció-típusok 1. szint: szolgáltatónak közvetlenül kinyilvánítja az elégedetlenségét 2. szint: negatív szájreklámként másnak panaszkodik 3. szint: harmadik félnek adja át negatív tapasztalatait (sajtó, jogi képviselő) A fogyasztók négy csoportba sorolhatók: szókimondók 37%, lapítók 14%, nyavalygók 21%, túlbuzgók 28%. 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

A panaszszituáció-menedzsment öt aranyszabálya 3. 3. A felkészültség elve A megoldásban sztenderdeket alkalmazzunk és kerüljük az improvizációt! A panaszszituáció-kezelés sztenderdjének 8 lépése: Köszönd meg a panaszt! Magyarázd meg, miért tartod fontosnak a panasz megismerését! Kérj elnézést Ígérd meg, hogy azonnal lépéseket teszel! Kérdezz! Azonnal javítsd ki a hibát! Ellenőrizd az ügyfél elégedettségi állapotát! Előzd meg a hiba megismétlődését! 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

A panaszszituáció-menedzsment öt aranyszabálya 4-5. 4. A kompetencia elve A panaszkezelésben a legjobb alkalmazottaknak kell résztvenniük! 5. A kompenzáció elve A szolgáltatás nem javítható, ezért kismértékű túlkompenzációt alkalmazzunk! Inkább tűnjön fájdalomdíj-ajándéknak, mint megvesztegetésnek. Célja a pozitív szájreklám kiváltása. 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció

Frontvonal - panaszszituáció Köszönöm a figyelmet! 2017.04.04. Frontvonal - panaszszituáció