Villamos és hibrid kishaszonjárművek hajtás problémái

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TOYOTA HIBRIDEK – a fenntartható mobilitás alternatívái
Advertisements

Mintacím szerkesztése •Mintaszöveg szerkesztése •Második szint •Harmadik szint •Negyedik szint •Ötödik szint D modelling in the terrestrial.
Hybrid autók A projektünk témája az autók és a környezetvédelem, közelebbről a hibrid autók.
 Hibrid rendszernek azt a megoldást nevezzük, melynek során a meghajtáshoz szükséges energiát két vagy több, különböző elven működő erőforrásból nyerik.
A KONTAKT-Elektro Kft. tüzelőanyag-cellás fejlesztései
Klaszterek gazdasági környezete
Számold meg a fekete pontokat!
Energiaellátás: Tárolás
Hyundai Technology Center Hungary Ltd
Az elektromágneses környezet Bevezetés This slideshow is based on the following books and articles: David A. Weston, Electromagnetic Compatibility Principles.
Elválasztástechnikai Kutató és Oktató Laboratórium
Elválasztástechnika2011Eke Zsuzsanna Elválasztástechnikai Kutató és Oktató Laboratórium Elválasztástechnika kv1n1lv1.
Elválasztástechnika2011Eke Zsuzsanna Elválasztástechnikai Kutató és Oktató Laboratórium Elválasztástechnika kv1n1lv1.
Elválasztástechnika2009Eke Zsuzsanna Elválasztástechnikai Kutató és Oktató Laboratórium Elválasztástechnika kv1n1lv1.
Elválasztástechnikai Kutató és Oktató Laboratórium
Futóművek Segédlet a Járműszerkezetek II. tantárgyhoz
Differenciálmű és tengelyhajtás
Tengelyhajtás Segédlet a Járműszerkezetek I. tantárgyhoz
Sebességváltó Segédlet a Járműszerkezetek I. tantárgyhoz
Elektrotechnika 1. előadás Dr. Hodossy László 2006.
Elektrotechnika 12. előadás Dr. Hodossy László 2006.
Motorteljesítmény mérés
Krizsán Zoltán.  Ha az algoritmus sokáig dolgozik,  de el akarjuk kerülni a „fagyást”.  Kisebb a költsége, mint az új folyamatnak.  Programozás szempontjából.
Világunk egyik globális környezeti problémája a levegőszennyezésből adódó üvegházhatás és felmelegedés. A személygépkocsikból áradó gázok is felelősek.
Majdnem a teljes tér leképezése körlemezekre
EURÓPAI TÖRTÉNELEM és KULTÚRA Vándor János
Ptol-1 Ptolemy Claudius, the great Greek mathematician lived and worked in the 2 nd century B.C. An important theorem about inscribed quadrilaterals.
Sims-1 This chapter is about Simson line. The question arises in connection with orthic triangles: from which points should we draw perpendicular lines.
Elválasztástechnika2011Eke Zsuzsanna Elválasztástechnikai Kutató és Oktató Laboratórium Elválasztástechnika kv1n1lv1.
ELÉG MAGYAR MÉRNÖKÜNK VAN A GAZDASÁGI ÉS INNOVÁCIÓS KITÖRÉSHEZ? TAMÁS PÁL [MTA Szociológiai Kutatóintézet, Budapest]
Félvezető napelemek elmélete és gyakorlati megvalósítása (Bevezetés) Habilitációs előadás dr. Mizsei János, 2003.
CSÚSZÁSGÁTLÓ DEKORÁCIÓ Egy kopásálló, a legkülönbözőbb üveg, kerámia, porcelán, tűzzománc tárgyakra, burkoló lapokra, és szaniter árukra magas hőmérsékleten.
Készült az ERFP – DD2002 – HU – B – 01 szerzősésszámú projekt támogatásával Chapter 3 / 1 C h a p t e r 3 Stability Functions.
Készült az ERFP – DD2002 – HU – B – 01 szerzősésszámú projekt támogatásával Chapter 6 / 1 C h a p t e r 6 Elastic Critical Plate Buckling Loads.
Van rá energiánk? Do we have enough energy? 1.School trip 2.Light pollution 3.In our school.
Natura 2000 területek fenntartási tervei
2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –
A hibrid autók jelene és jövője Magyar Tudomány Ünnepe, 2014
A fenntartható városi és városon kívüli közúti közlekedés
Optikai koncentráció félvezető napelemekhez Fogalma A hatásfok javulásának eredete A koncentrátorok gyakorlati megvalósítási lehetőségei Példák.
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Topological phase transitions in equilibrium network ensembles Collegium Budapest, June 2004 Networks and Risks Thematic Institute How do the properties.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
Katalitikus légszennyezés csökkentési eljárások
Charon Institute - Technologies
MRP calculation.
Milyen innovatív fejlesztéseket, ötleteket ad a Nyugat-dunántúli Régió 2020-as klímacélok eléréséhez a közlekedés terén? Milyen kapcsolódó.
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
1 From building roads to building society Federation for the Development of Community Participation 2012.
A kétütemű dízelmotor felépítése, működése, modern alkalmazásai.
1 Dr. Emőd István, BME Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék Alternatív hajtóanyagok Alternatív járműhajtások Magyar CIVINET, szeptember 28, Zalaegerszeg.
E3G Energiahatékonyság, mint infrastruktúrális prioritás Ámon Ada október
Járművillamosság-elektronika
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
XDSL hálózatok tervezése 9. Előadás
Agyi elektródák felületmódosítása
Inverter applications
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Ruletták a Minkowski síkon
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Pairwise object comparison based on Likert-scales and time series – the idea of human-oriented science in light of artificial intelligence and value.
Vasas Lívia, PhD 2017 DART-Europe E-theses Portal European Portal for the discovery.
Túlfeszültség védelem a hálózaton
ALSONANA INTERNATIONAL FORUM
„Networking and participation – for the more effective representation of the interest of people experiencing poverty Getting funding from the European.
Public relation at our school
Social Renewal Operational Programme
Vasas Lívia Dart Europe European Portal for the discovery of Electronic Theses and Dissertations (ETDs), and they participate in advocacy.
Előadás másolata:

Villamos és hibrid kishaszonjárművek hajtás problémái Varga Zoltán PhD, okleveles gépészmérnök, Széchenyi István Egyetem Közúti és Vasúti Járművek Tanszék, vargaz@sze.hu

Mi a hibrid? Természetesen e hibrid járművekről lesz szó a kerékpártól a tgk-ig

Miért kell hibrid? Átmenet a villamos hajtás felé A belsőégésű motor használatát időben kiterjeszti Időt és pénzt ad a tisztán villamos hajtás fejlesztésre

Miért nem kell hibrid? Gazdaságossága kérdéses A ráfordítás nagyon magas A közlekedést terheli Nagy tömegben nem terjed A belsőégésű motor használatát időben kiterjeszti

Kell-e ekkora autó…teljesítmény?

Megéri-e egyáltalán a hibrid autó?

Villamos és belsőégésű motor

Megéri-e egyáltalán a hibrid autó?

Energiaköltségek születéstől a halálig

Dust to dust costs The Fuel Economy Component Lifetime Repair and Maintenance Accident RepairDesign and Development Manufacturing Administrative Support Transportation to Retail Dealership Expenses Recyclables Non-Recyclables Reusable Social Energy Expenditures

Szimuláció alapján

Hibridek Mikro- start stop Mild-fékezési energia visszanyerés Soros - villamos sebességváltó Párhuzamos-hagyományos és villamoshajtás Full – nagy teljesítményű villamos hajtás Range extender- alárendelt (?) belsőégésű motor Kétfokozatú - (?) hibrid-soros és párhuzamos Háromfokozatú hibrid: three mode h

Hibrid hajtások létjogosultsága A belsőégésű motort az optimum közelében járathatjuk Egyes helyeken nem kell a belsőégésű motort használni

Ha a motorral akkut töltünk

Mekkora teljesítményű legyen a range extender? 20-40 kW az eddigieknél A járműmotorok teljesítménye szgk-nál 40…150 kW/t A hibridek tömege nagyobb, mit kezdjünk 15 kW/t teljesítménnyel egy kb. 2x annyiba kerülő autóval? Várunk 2 órát, hogy mehessünk negyed órát?

The three-cylinder 1.2 litre Range Extender engine is optimised between two power generation points, giving 15 kW of electrical power at 1,500 rpm and 35 kW at 3,500 rpm via the integrated electrical generator. Its low mass of 56 kg makes it ideal for the series hybrid drivetrain configurations for which it is designed. The engine uses an optimised two-valve port-fuel injection combustion system to reduce cost and mass and, in line with Lotus Engineering’s extensive research into renewable fuels, can be operated on alcohol-based fuels or gasoline

FiatEV re

Tüzelőanyagcella hibrid

FEV

FEV

Two mode hybrid

Two mode hybrid

Two mode hybrid

Two mode hybrid

Three mode hybrid

Three mode hybrid

Three mode hybrid

Three mode hybrid

Three mode hybrid

Villamos hajtás lehetőség

Villamos hajtás lehetőség

This chart, and the ones that follow, show the efficiency of six kinds of power trains—conventional and hybrid spark ignition, conventional and hybrid diesel, fuel cell, and battery-electric—and six fuels—natural gas, Fisher-Tropsch diesel, an F-T diesel-gas mix, methanol, and both steam-reformed and electrolized hydrogen—in a dozen different combinations.