Szabványosítás: Meghatározások 4.1 A 42 V-os fedélzeti hálózatban megengedett legnagyobb feszültségek meghatározása A 42 V-os fedélzeti hálózatban fellépő üzemi- és vizsgáló-feszültségeknek az 1. Táblázatnak kell megfelelni A feszültségeket a villamos / elektromos rendszerek/komponensek csatlakozásaira kell kapcsolni.
Szabványosítás: Meghatározások 1. Táblázat: Feszültségek a 42 V-os fedélzeti hálózatban üzemi feszültség Betű- jel Munka- Fesz. U PN (V) Maximális üzemi fesz. U B,max (V) A max. üzemi Fesz. eff. értéke U eff-Bmax (V) Minimális üzemi fesz. U Bminx (V) Felszerelések/ komponensek üzemi feltételei Műk.-képesség indításkor Műk.-képesség álló motor esetén Műk.-képesség járó motornál
Szabványosítás: Meghatározások Legnagyobb sztatikus túlfeszültség Legnagyobb dinamikus túlfeszültség Bevezetés Még külső indítási segítség esetén sem megengedett a ben meghatározott legnagyobb üzemi feszültség U eff-B,max túllépése. A 42 V-os fedélzeti hálózatban a legnagyobb megengedett dinamikus túlfeszültség nagy energiatartalmú impulzusokra (terhelés ledobás). A terhelés ledobás-védőberendezésének határfeszültsége a generátoron. A terhelés ledobás-védőberendezést úgy kell kialakítani, hogy az U B,max és U max, dyn betartható legyen. A védőberendezés műszaki kialakításában a járműgyártónak és a szállítónak kell megegyeznie.
Szabványosítás: Meghatározások Vizsgálat Értékek Az U max,dyn alábbi értékeit feltétlenül be kell tartani: A vizsgálandó egység összes releváns bemenetét ki kell tenni egy vizsgálóimpulzusnak.
Szabványosítás: Meghatározások Nagy energiájú impulzusok Kis energiájú impulzusok Rendszerek és komponensek által előidézett olyan túlfeszültségeket, melyek a szerinti U B,max –ot túllépik, kerülni kell. A 42 V-os fedélzeti hálózat villamos/elektronikus rendszerei és komponensei által kibocsátott zavarok az új, még kidolgozandó szabványnak kell megfeleljenek.
Szabványosítás: Meghatározások Az elektromágneses kompatibilitásra vonatkozó alábbi referenciák kereszthivatkozásként kerültek felsorolásra. Ha a szállító és a gyártó másképen nem egyezett meg, akkor az ezekre a specifikációkra épülő vizsgálatok ennek az ajánlásnak nem részei. Ezeknek a szabványoknak a 42 V-os fedélzeti hálózatra történő felhasználhatóságát még vizsgálják.
Szabványosítás: Meghatározások Egyéb meghatározások Indítási impulzus Rövid és lassú feszültségletörések Átütési feszültség Rövidzárvédelem Átpolarizálási biztonság
Összefoglalás A 42 V-os fedélzeti hálózat a jövő gépjárművének alapja Nagy kihívás, de nagy lehetőség is Új működtetések lehetőségét teremti meg A villamos energiaellátás primer energiájának fogyasztását csökkenti A 42 V-os fedélzeti hálózat szabvány kidolgozása a bevezetést gyorsítani fogja Az EMV- specifikációknak a legrövidebb időn belül rendelkezésre kell állnia