Szabványosítás: Meghatározások 4.1 A 42 V-os fedélzeti hálózatban megengedett legnagyobb feszültségek meghatározása A 42 V-os fedélzeti hálózatban fellépő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

Lendkerekes energiatárolás szupravezetős csapággyal
Nagyépületek nagy megbízhatóságú villamos energiaellátása
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
Váltóállítás egyedi inverterrel
MMK tanfolyam őszi félév Villamos hálózatok Dr. Dán András
SHAPE PREMIUM „A SZÖGLETES GÉNIUSZ”
Védelmi Alapkapcsolások
A MÉRŐESZKÖZÖK CSOPORTOSÍTÁSA
Mobil eszközök vezeték nélküli tápellátása
Energiaellátás: Tárolás
Energiaellátás: Előállítás
Az elektromágneses indukció. A váltakozó áram.
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Streaming Algorithms for k-core Decomposition. K-mag dekompozíció Maximális részgráf, amiben minden csúcshoz legalább k részgráfbeli csúcs csatlakozik.
- Alternatív energiaforrások -
Elektrotechnika 3. előadás Dr. Hodossy László 2006.
Elektrotechnika előadás Dr. Hodossy László 2006.
Villamos fékezés Kompakt építésmód Programmozható (ABS, ESP, stb.) Kieg. funkciók lehetségesek Egyszerű szerelés Áramfelvétel 2 A (tartás) 50 A-ig (ABS)
Elektromágneses kompatibilitás EMC
Készítette: Magyar Orsolya
Csík Zoltán Elektrikus T
Elektromágneses indukció, váltakozó áram
KISFESZÜLTSÉGŰ HÁLÓZATTERVEZŐ SZOFTVER
Világunk egyik globális környezeti problémája a levegőszennyezésből adódó üvegházhatás és felmelegedés. A személygépkocsikból áradó gázok is felelősek.
Induktív típusú zárlati áramkorlátozók elmélete és alkalmazása
Minőségbiztosítás a szerelésben
CSAVARORSÓS EMELŐ TERVEZÉSE
Worst case scenario: Kiderül, hogy mi voltunk a felelősek Sajtótájékoztatót kell tartanunk a hiba okáról és a következményeinek kezeléséről Biztonságtechnikai.
R&R vizsgálatok fejlesztése trendes jellemző mérési rendszerére
Az LPQI rész a Partner Az LPQI-VES társfinanszírozója: Dr. Dán András Az MTA doktora, BME VET Meddőenergia kompenzálás elmélete és alkalmazása.
EMC - Elektromágneses összeférhetőség
MUNKAESZKÖZÖK IDŐSZAKOS ELLENŐRZŐ FELÜLVIZSGÁLATAINAK ELJÁRÁSI RENDJE
Villamos hálózatok védelmei Lapsánszky Balázs 2/14.E.
Üzemzavarok fajtái (Zárlatok és a Túlterhelés)
A védelmek összefüggő rendszerének kialakítása
Aszinkron gépek.
Aktív villamos hálózatok
Villamos energetika I. Dr
PowerQuattro Rt Budapest, János utca175.
BEVEZETŐ Dr. Turóczi Antal
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
1 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kar VET Villamos Művek és Környezet Csoport Budapest Egry József.
Magyar Autóbuszgyártó Kft.
Teljesítményelektronika
Mérés és adatgyűjtés Mingesz Róbert 10. Óra Tápegység vizsgálata November 14., 16.
Megbízhatóság és biztonság tervezése
Az egyhurkos szabályozási kör statikus jellemzői
Szerettel köszöntöm a műszaki ellenőr képzés résztvetőit! Kassai József.
VILLAMOS TELJESÍTMÉNY MÉRÉS
MEEI Kft. member of TÜV Rheinland Group 1 Megújuló energiaforrással működő készülékek vizsgálata A hőszivattyútól a tüzelőanyag-celláig. A megbízható napkollektor.
ALAPOK TISZTÁZÁSA ROBOT LLA A robotcellák a gépdirektíva (2006/42/EC) értelmében „gép”-nek minősülnek, így CE jelölésre kötelezettek. Az egyes részegységek.
Interoperabilitási megoldások az e-közigazgatási keretrendszerben Hirling László
Az informatikai biztonság irányításának követelményrendszere (IBIK)
Készítette Ács Viktor Villamosmérnök hallgató
Filep Ádám, Dr. Mertinger Valéria
Hatékony és pontos munkavégzés
Épületek energiaellátása
TÚLFESZÜLTSÉGVÉDELEM
Horváth Sándor Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
ÉMI Kht. Mechanikai Tudományos Osztály
Rendszerek energiaellátása 8. előadás
2. Világítási hálózatok méretezése
Hatékony és pontos munkavégzés
TŰZÁLLÓ KÁBELRENDSZEREK TANÚSÍTÁSA
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Az SZMBK Intézményi Modell
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Előadás másolata:

Szabványosítás: Meghatározások 4.1 A 42 V-os fedélzeti hálózatban megengedett legnagyobb feszültségek meghatározása A 42 V-os fedélzeti hálózatban fellépő üzemi- és vizsgáló-feszültségeknek az 1. Táblázatnak kell megfelelni A feszültségeket a villamos / elektromos rendszerek/komponensek csatlakozásaira kell kapcsolni.

Szabványosítás: Meghatározások 1. Táblázat: Feszültségek a 42 V-os fedélzeti hálózatban üzemi feszültség Betű- jel Munka- Fesz. U PN (V) Maximális üzemi fesz. U B,max (V) A max. üzemi Fesz. eff. értéke U eff-Bmax (V) Minimális üzemi fesz. U Bminx (V) Felszerelések/ komponensek üzemi feltételei Műk.-képesség indításkor Műk.-képesség álló motor esetén Műk.-képesség járó motornál

Szabványosítás: Meghatározások Legnagyobb sztatikus túlfeszültség Legnagyobb dinamikus túlfeszültség Bevezetés Még külső indítási segítség esetén sem megengedett a ben meghatározott legnagyobb üzemi feszültség U eff-B,max túllépése. A 42 V-os fedélzeti hálózatban a legnagyobb megengedett dinamikus túlfeszültség nagy energiatartalmú impulzusokra (terhelés ledobás). A terhelés ledobás-védőberendezésének határfeszültsége a generátoron. A terhelés ledobás-védőberendezést úgy kell kialakítani, hogy az U B,max és U max, dyn betartható legyen. A védőberendezés műszaki kialakításában a járműgyártónak és a szállítónak kell megegyeznie.

Szabványosítás: Meghatározások Vizsgálat Értékek Az U max,dyn alábbi értékeit feltétlenül be kell tartani: A vizsgálandó egység összes releváns bemenetét ki kell tenni egy vizsgálóimpulzusnak.

Szabványosítás: Meghatározások Nagy energiájú impulzusok Kis energiájú impulzusok Rendszerek és komponensek által előidézett olyan túlfeszültségeket, melyek a szerinti U B,max –ot túllépik, kerülni kell. A 42 V-os fedélzeti hálózat villamos/elektronikus rendszerei és komponensei által kibocsátott zavarok az új, még kidolgozandó szabványnak kell megfeleljenek.

Szabványosítás: Meghatározások Az elektromágneses kompatibilitásra vonatkozó alábbi referenciák kereszthivatkozásként kerültek felsorolásra. Ha a szállító és a gyártó másképen nem egyezett meg, akkor az ezekre a specifikációkra épülő vizsgálatok ennek az ajánlásnak nem részei. Ezeknek a szabványoknak a 42 V-os fedélzeti hálózatra történő felhasználhatóságát még vizsgálják.

Szabványosítás: Meghatározások Egyéb meghatározások Indítási impulzus Rövid és lassú feszültségletörések Átütési feszültség Rövidzárvédelem Átpolarizálási biztonság

Összefoglalás A 42 V-os fedélzeti hálózat a jövő gépjárművének alapja Nagy kihívás, de nagy lehetőség is Új működtetések lehetőségét teremti meg A villamos energiaellátás primer energiájának fogyasztását csökkenti A 42 V-os fedélzeti hálózat szabvány kidolgozása a bevezetést gyorsítani fogja Az EMV- specifikációknak a legrövidebb időn belül rendelkezésre kell állnia