Földalatti műtárgyak alagútépítés I.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Advertisements

2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
NOSZTALGIA BUDAPESTIEKNEK
Fotó: Fenyősi László. Fotó: Fenyősi László Fotó: Fenyősi László.
MHT Országos Vándorgyűlés
5. számú főút és a jelű összekötő út közötti szakasz, lekötéssel a 43
műszaki osztályvezető
NOSZTALGIA BUDAPESTIEKNEK
A Budapest-Kelenföld (bez. ) – Tárnok (bez
Pilisvörösvár (kiz. ) – Piliscsaba (bez
EGYÉB FASZERKEZETEK Egyéb faszerkezetek: Provizóriumok
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Dulácska völgyhíd építésének organizációs terve
Algoritmus és adatszerkezet Tavaszi félév Tóth Norbert1.
Készítette: Mikes Balázs
Földalatti műtárgyak, alagútépítés II.
Támszerkezetek I..
Támszerkezetek II..
Földművek, földmunkák I.
Támszerkezetek funkciója
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Városi tömegközlekedés
A Gotthard-projekt. Az európai vasúthálózat terve.
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Budapest turisztikai marketingje
Magyarország hídjai szerző: Zs. Baja Türr István híd.
KÖNYVTÁR ÉPÜLETE ÉS BERENDEZÉSEI. Az épület feladatai ÁLLOMÁNY –MEGŐRZÉSE –VÉDELME –HASZNÁLATA REPREZENTÁCIÓ SZELLEM TISZTELETE.
KÖNYVTÁR ÉPÜLETE ÉS BERENDEZÉSEI. Az épület feladatai ÁLLOMÁNY –MEGŐRZÉSE –VÉDELME –HASZNÁLATA REPREZENTÁCIÓ SZELLEM TISZTELETE.
Magyarország Kisalföld - Alpokalja.
2010.februr.13. Szombat Budapest és környéke természeti értékei III. Természetismereti és létesítményellenőrző túra MEGHÍVÓ.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Logisztikai hálózat és folyosók
HIDAK ÜZEMELTETÉSE, FENNTARTÁSA Kolozsi Gyula okl. építőmérnök,
Csomóponti elemek I.:.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
61. számú főút Nagykanizsa elkerülő szakasz építése a km szelvények között Lakossági fórum március 11.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Lakossági fórum 41. sz. főút km szelvényében lévő, Vásárosnamény II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítása 2009.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Vasúti és közúti hidak összehasonlítása
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
RADIX bináris számokra ___A___ ___B___ Berakjuk két edénybe, a 0- kat felülről lefelé, az 1- eket alulról felfelé.
Kihívások és válaszok az alagútépítésben
Villamos energia hálózatok
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
„A metrók biztonsági kockázatai és terrorfenyegetettsége” Horváth Attila CSc A kutatás az MTA Bolyai János Kutatási Ösztöndíj támogatásával készült.
Széchenyi István Egyetem Közlekedésépítési és Településmérnöki Tanszék Közlekedési Infrastruktúra Változások és kihívások a XXI. században Jubileum Konferencia.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
Számítástechnika az UVATERV-ben
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
KÁL-KÁPOLNA vasútállomás és környezetének fejlesztése
Biztosítóberendezések
A közlekedés építésföldtana Építés- és környezetföldtan 4.
Modern. építészet Budapest Moszkva.
VASÚTI PÁLYÁK Műtárgyak Budapest Összeállította: Gyimesi András
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Különböző csomópont-típusok
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Előadás másolata:

Földalatti műtárgyak alagútépítés I.

Bevezető: funkció, keresztmetszeti kialakítás, vonalvezetés, építési módszerek

Vonalvezetés Külső kapcsolatok, állomások Forgalmi-üzemi szempontok Akadályok, kötöttségek, beépítettség Földtani adottságok Technológia és konstrukció

Keresztmetszeti kialakítás Kör Boltíves Négyszög Összetett Szempontok Funkcionális igények Űrszelvény alakja, mérete Installációs berendezések Biztonsági követelmények Mérnöki szerkezetek Szigetelési igények Csatlakozó szerkezetek Esztétika, építészet Takarás Mélyvezetés Kéreg alatt

Földalatti műtárgyak építési eljárásai Zárt építési módszerek Bányászati módszerek Hagyományos eljárások Új osztrák módszer Gépesített módszer Pajzsos építés Fúrógépes építés Csősajtolás Nyílt építési eljárások Rézsű munkatérben „cut and cover” Megtámasztott munkatérben alulról felfelé felülről lefelé szekrénysüllyesztés

Közúti alagút

Közúti alagút sávalappal és ellenboltozattal

Közúti alagút bejárata

Cut and cover

Építés bányászati módszerekkel

Földmozgatás szállítóalagutakkal

M6 autópálya Szekszárd – Bóly Geresdi-dombság Bátaszék Sárrét 85 – 90 m Bf 145 – 215 m Bf ártéri holocén fedőréteg dunai – ős-sárvízi hordalék felső-pannon agyag lösz (átmozgatott, szélhordta, mocsári) lösz meszes kiválásokkal tengelici vörösagyag felső-pannon agyag S á r r é t M6 autópálya Szekszárd – Bóly 3 alagút – 6 völgyhíd magas (hát)töltések 2 év alatt G e r e s d i - d o m b s á g

Közúti és gyalogos aluljáró

Közúti aluljáró Győrben

Gyalogos aluljárócsarnok

Gyalogos aluljáró folyosó

Vasúti alagút

A Gotthard-bázisalagút vonalvezetése

A Gotthard-alagút geológiája

Alagútkiépítés

Alagútépítési technológiák alagútfúró géppel – robbantásos módszerrel

Biztonsági rendszer

Ballahegyi alagút a Magyar-Szlovén Vasútvonalon

Ballahegyi alagút a Magyar-Szlovén Vasútvonalon

Ballahegyi alagút a Magyar-Szlovén Vasútvonalon

Budapest metróhálózata 2010

Budapest metró-hálózatának terve 1980-ban

A budapesti keleti-nyugati metró hossz-szelvénye 120 110 100 90 80

A budapesti észak-déli metró déli szakaszának hossz-szelvénye

A bochumi metró hossz-szelvénye

Pajzsos alagútépítés

Metróalagút építése bányászati módszerekkel segédtechnológiákkal

Metróépítés a kéreg alatt résfalas szerkezettel

A párizsi metró egyik régi állomása

Egyterű metróállomás

Háromcsöves állomás vonalalagútból bővítve

Háromcsöves állomás középső alagútja a mozgólépcsők fogadására

Budapest-típusú ötcsöves állomás

Ötcsöves állomás a Kossuth téren

A Kálvin-téri állomás

Budapest, Kálvin téri állomás építése

A budapesti 4-es metró állomástervei

Kéreg alatti állomás

Közmű-alagút

Közműalagút

Vízszállító alagút Vasbetoncső 230 mm Acéllemez szigetelés 7 mm Külső átmérő 2600 mm Vízszállító alagút

Mélygarázs

Mélygarázs résfalas határolású munkatérben rámpás lejárókkal