Földalatti műtárgyak alagútépítés I.
Bevezető: funkció, keresztmetszeti kialakítás, vonalvezetés, építési módszerek
Vonalvezetés Külső kapcsolatok, állomások Forgalmi-üzemi szempontok Akadályok, kötöttségek, beépítettség Földtani adottságok Technológia és konstrukció
Keresztmetszeti kialakítás Kör Boltíves Négyszög Összetett Szempontok Funkcionális igények Űrszelvény alakja, mérete Installációs berendezések Biztonsági követelmények Mérnöki szerkezetek Szigetelési igények Csatlakozó szerkezetek Esztétika, építészet Takarás Mélyvezetés Kéreg alatt
Földalatti műtárgyak építési eljárásai Zárt építési módszerek Bányászati módszerek Hagyományos eljárások Új osztrák módszer Gépesített módszer Pajzsos építés Fúrógépes építés Csősajtolás Nyílt építési eljárások Rézsű munkatérben „cut and cover” Megtámasztott munkatérben alulról felfelé felülről lefelé szekrénysüllyesztés
Közúti alagút
Közúti alagút sávalappal és ellenboltozattal
Közúti alagút bejárata
Cut and cover
Építés bányászati módszerekkel
Földmozgatás szállítóalagutakkal
M6 autópálya Szekszárd – Bóly Geresdi-dombság Bátaszék Sárrét 85 – 90 m Bf 145 – 215 m Bf ártéri holocén fedőréteg dunai – ős-sárvízi hordalék felső-pannon agyag lösz (átmozgatott, szélhordta, mocsári) lösz meszes kiválásokkal tengelici vörösagyag felső-pannon agyag S á r r é t M6 autópálya Szekszárd – Bóly 3 alagút – 6 völgyhíd magas (hát)töltések 2 év alatt G e r e s d i - d o m b s á g
Közúti és gyalogos aluljáró
Közúti aluljáró Győrben
Gyalogos aluljárócsarnok
Gyalogos aluljáró folyosó
Vasúti alagút
A Gotthard-bázisalagút vonalvezetése
A Gotthard-alagút geológiája
Alagútkiépítés
Alagútépítési technológiák alagútfúró géppel – robbantásos módszerrel
Biztonsági rendszer
Ballahegyi alagút a Magyar-Szlovén Vasútvonalon
Ballahegyi alagút a Magyar-Szlovén Vasútvonalon
Ballahegyi alagút a Magyar-Szlovén Vasútvonalon
Budapest metróhálózata 2010
Budapest metró-hálózatának terve 1980-ban
A budapesti keleti-nyugati metró hossz-szelvénye 120 110 100 90 80
A budapesti észak-déli metró déli szakaszának hossz-szelvénye
A bochumi metró hossz-szelvénye
Pajzsos alagútépítés
Metróalagút építése bányászati módszerekkel segédtechnológiákkal
Metróépítés a kéreg alatt résfalas szerkezettel
A párizsi metró egyik régi állomása
Egyterű metróállomás
Háromcsöves állomás vonalalagútból bővítve
Háromcsöves állomás középső alagútja a mozgólépcsők fogadására
Budapest-típusú ötcsöves állomás
Ötcsöves állomás a Kossuth téren
A Kálvin-téri állomás
Budapest, Kálvin téri állomás építése
A budapesti 4-es metró állomástervei
Kéreg alatti állomás
Közmű-alagút
Közműalagút
Vízszállító alagút Vasbetoncső 230 mm Acéllemez szigetelés 7 mm Külső átmérő 2600 mm Vízszállító alagút
Mélygarázs
Mélygarázs résfalas határolású munkatérben rámpás lejárókkal