SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
katasztrófa-veszélyeztetettsége Dr. Tóth Ferenc tű. dandártábornok
Dr. Göndöcs Zsigmond OMSZ Budapesti Mentőszervezete
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
A turizmus rendszer környezete
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Munkaszervezési ismeretek
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
A hazánkat fenyegető biztonságpolitikai tényezők és kockázatok Készítette: Faludi Miklós.
A Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program – JINKA 1.3 Dr. Sallai Gyula Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Globális problémák Kialakulásuk okai:
Közönségkapcsolatok (PR)
Dr. Kónya József A VÁLSÁGMENEDZSMENT. Stratégiai válsághelyzetek 2)a szervezet belső jellemzői nem teszik lehetővé a stratégia megvalósulását.
Motivációs kérdezés technikája
Katasztrófa alatt a különböző, károsító tényezők által váratlanul kiváltott, a lakosság jelentős hányada sérülésével, egészségi állapotának és életfeltételeinek.
Közönségkapcsolat (public relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Válságkezelés. Mi a célja? A válság negatív hatásainak csökkentése vagy kiküszöbölése A szervezet (imázsa) és az érintettek védelme.
A válság definíciója, jellemzői lezajlása
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
A válság megelőzése és kezelése Készítette: Balázs Anna Dénes Gábor Kopasz Márta Romvári Frigyes.
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Katasztrófavédelem válaszai a globális klímaváltozás
Krízisintervenciós feladatok ellátása katasztrófahelyzetek esetén
A HATÓSÁG SZEREPE AZ ÉLELMISZERLÁNC-BIZTONSÁG MEGTEREMTÉSÉBEN Biztonságos élelmiszerlánc - GeoExpo Dr. Búza László Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal.
Humánerő krízis az egészségügyben „Zavar nincs, csak zavarkeltés”
Válságkezelő rendszere
Dr. Farkas Klára r. őrnagy
1 A krízislélektan oktatásának jelentősége a tűzoltóképzésben Szarvas, április 28. Tusori Szabolcs tű. hadnagy.
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Vállalati környezeti jelentések Zsugyel János PhD Heller Farkas Főiskola.
Válságkommunikáció Dr. Piskóti István.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
Köszöntöm a települési önmentő képesség fejlesztő felkészítésen résztvevőket Előadó: Lóki Richárd okl. tű. őrgy.
A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.
Az ivóvíz ellátás hatása a világ migrációs folyamataira
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Hogyan biztosítsuk vállalkozásunkat? Vagyonbiztosítások Győr, október 12. Németh Attila.
Márkaépítés 2015 konferencia Bőhm Kornél, Spindoc alapító Kommunikációs Hálózat.
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. első foglalkozás.
Red Alert Összehangolt külső-belső kommunikáció krízishelyzetben Kreatív Pr Nap,
A demográfiai robbanás, a migráció és a terrorizmus
Energia és környezet Szennyezőanyagok légköri terjedése Bevezető Dr. Gács Iván BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Tanácsadás / Szakterületi tanácsadás
Előadás másolata:

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!” Konczosné dr. Szombathelyi Márta

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 1 Tananyagbeosztás ^1.Public Relations, a szervezeti kommunikáció része ^2.PR-elméletek ^3.A PR szakma története ^4.A PR tevékenység tervezése, folyamata, értékelése ^5.A PR tevékenység eszközei ^6. A PR tevékenység részterületei ^7.Belső kommunikáció (Internal PR) és külső PR tevékenység (CSR) ^8.Hírnév, imázs ^9.Sajtókapcsolatok (Media Relations) ^10.Public Affairs, Goverment affairs és a lobbi ^11.A PR szerepe a válságkezelésben (kríziskommunikáció) ^12. Eseményszervezés, támogatás (szponzoráció,adományozás) ^13.A PR szakma etikai előírásai és jogi szabályozása ^14. A házi dolgozatok értékelése

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 2 11.A PR szerepe a válságkezelésben (kríziskommunikáció) ^Fogalomértelmezések ^A válságok csoportosítása vA válság súlyossága, jellege, kontrollálhatóság szerint vKemény és puha válságok ^Válsággörbe és a válság szakaszai ^Válságkezelés vVálságterv vVálságkommunikáció vA médiával való kapcsolattartás válság esetén ^Katasztrófakommunikáció

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 3 Fogalomértelmezések/1. ^Rokon fogalmak vGond, probléma, veszély, konfliktus, krízis, katasztrófa, ^Válság vAz egyén, a csoport, a szervezte életében megnyilvánuló súlyos zavar, nehéz helyzet, amelynek kimenetele jó vagy rossz egyaránt lehet ^Kapcsolódó fogalmak vVálságtünet, válsággóc, válsághelyzet, válságmenedzsment, kockázatmenedzsment, válságkommunikáció stb. ^A válság veszélyeztethet vEmberi életet vSzociális jólétet vGazdasági stabilitást vA környezet egyensúlyát vKulturális integritást

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 4 Fogalomértelmezések/2. ^A válságot lehet kezelni, ha elfogadunk 3 szabályt: vA válság elkerülhetetlen vA válságra fel lehet készülni vA válságmenedzselés minden vezető tevékenységének szerves része ^Katasztrófa vHirtelen alakul ki vVégzetes vTömegesen érinti a lakosságot (tulajdon, egészség, élet) vTetemes anyagi kárral párosul, vagy következményeik helyreállítása igényel jelentős anyagi áldozatot vKülönleges intézkedések szükségesek vA legnagyobb média publicitást kapja

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 5 A katasztrófa típusai ^Természeti vFöldrengés, árvíz, járvány, viharkár, jégeső, földcsuszamlás, tömeges étel-, levegő-, víz-, termőföldszennyezés ^Technikai/technológiai vIpari vagy közlekedési baleset, tűzeset, robbanás, radioaktív sugárzás ^Társadalmi vTerrorizmus, háború ^Totális vValamennyi együtt

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 6 A válságok típusai ^A válság súlyossága szerint vProblematikus, kritikus, válságos, katasztrofális ^A válság érintettjei szerint vEgyéni, közösséget érintő, országos, regionális, globális ^A válság eredete szerint vTechnológiai, rosszindulat okozta, konfrontációból adódó, vállalatvezetési hiba okozta, előre nem látható esemény ^A válságot elszenvedő szervezet szempontjából vBelső és külső válság ^A válság menedzselhetősége szerint vKemény és puha válság ^A válság időtartama szerint vGyors, elhúzódó, ciklikus

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 7 A válságok típusai Kemény válságok ^Természeti katasztrófák ^Bankcsődök ^Közúti szerencsétlenségek ^Emberrablások ^Termékhamisítások ^Vegyi szennyeződések ^Tüzek, robbanások, épületek összeomlása (erős hatású, hirtelen kialakuló, komoly veszély) Puha válságok ^Munkabeszüntetések ^Sikkasztások ^Zsarolási kísérletek ^Megvesztegetések ^Pereskedések (lassan, hosszú időn keresztül, nem haláleset, nehéz kezelni)

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 8 Reagálás a válságra ^A PR iroda irányít ^„Jobb a nyilvános temetés, mint szekrényben rejtegetni a csontvázakat” ^Egyeztetett nyilatkozat ^A válságkezelés alapelvei (Grunig) vKapcsolattartás elve vFelelősség elve vKözzététel elve vSzimmetrikus kommunikáció elve ^A sajtó kezelése vIrányított forma w Saját médiaeszközök, tömegkommunikáció vNem irányított forma w A sajtó érdeklődése