Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest, május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban.
Advertisements

Értékel- várá- saik azono- sítása Vevők kijelö- lése Termék szolg. meghat. Kinek?Mit? Hogyan? BELSŐ TÉNYEZŐK.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Lobbizás az egészségügyben
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Az üzleti terv.
Public Affairs – Issues management
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
DPR kommunikáció alapelvei
A stratégiai tervezés módszertana
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Minőségmenedzsment alapelvek
Közönségkapcsolatok (PR)
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
A projektmenedzsment fogalma
Marketingkommunikáció
Stratégiai tervezés.
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Az ápolók etikai kódexének helye és szerepe a gyakorlatban
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Szeretettel köszöntöm az Etikus cégek üzleti fórumán megjelenteket!
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Public relations/ learning community relations tevékenység az iskolai könyvtárban.
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Kérdések a második zh-hoz
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
A évi Integritás Felmérés eredményei a belső kontrollok és a korrupciós kockázatelemzés tükrében Budapest, január 19. Dr. Benkő János, ÁSZ.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
Politika, képviselő, információ Kerekes Pál jún. 6. MIBE Konferencia.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Foglalkoztatás-politika
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
KKV Klinika – Az Első- Segély vállalkozásának Széchenyi István Egyetem Előadó: Prof. Dr. Józsa László.
Okos városok – buta márkák?!
A külső környezet elemzése
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
beruházás-tervezési ABCD
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

PR, a bizalomépítés művészete „Dolgozz jól és beszélj róla!” Konczosné dr. Szombathelyi Márta

Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations) 10.Public Affairs, Goverment affairs és a lobbi 11.A PR szerepe a válságkezelésben (kríziskommunikáció) 12. Eseményszervezés, támogatás (szponzoráció,adományozás) 13.A PR szakma etikai előírásai és jogi szabályozása 14. A házi dolgozatok értékelése 1.Public Relations, a szervezeti kommunikáció része 2.PR-elméletek 3.A PR szakma története 4.A PR tevékenység tervezése, folyamata, értékelése 5.A PR tevékenység eszközei 6. A PR tevékenység részterületei 7.Belső kommunikáció (Internal PR) és külső PR (CSR)

4.A PR tevékenység folyamata, tervezése, értékelése, PR-ügynökségek A PR tevékenység munkafolyamata A RACE-modell A SMART-modell Az ötlépcsős modell Az ügynökségi munka Szeles-féle folyamatmodellje Tervek a PR tevékenységben A tervezés szakmai folyamata Tervezési szempontok A tervek megvalósításával kapcsolatos minimális követelmények A PR tevékenység értékelése Jelentősége, értelmezése, alapelvei, szabályai, módszerei

A PR tevékenység munkafolyamata/1. A RACE-modell (4 szakaszú) A PR tevékenység nemzetközileg legismertebb konstrukciója Research (kutatás, a probléma meghatározása) Action (akciótervezés) Communication (megvalósítás – kommunikáció) Evaluation (ellenőrzés - kiértékelés) A SMART-modell (5 szakaszú) Ledingham 5 lépcsős modellje Scan (környezetfigyelés) Map (feltérképezés – helyzet-meghatározás) Roll-out (megvalósítás) Track (ellenőrzés) SMART-RACE A két modell alapjában megegyezik, a kutatási munkafázis kettéosztását kivéve

A PR tevékenység munkafolyamata/2. Az ötlépcsős modell Az amerikai PR szövetség (PRSA) modellje Kutatás (probléma-meghatározás, célkitűzés, stratégia) A célközönség meghatározása A program tartalma A program irányítása Kutatás (a program sikerének értékelése) Közös vonások a 3 modellben Ciklikusság A kutatás jelentősége, a program kutatás általi megalapozottsága

Az ügynökségi munka Szeles-féle folyamatmodellje és a nemzetközi előírások Szakmai szolgáltatás (az ügyfél és a PR szolgáltató közti kapcsolat folyamata) Elemei (döntési pontok, csal az ügyfél pozitív válasza esetén folytatódik): Ajánlat A PR program végső tervezete A PR program megvalósítási folyamata A PR program megvalósítása során jelentkező változtatási igények A PR program teljesítettségének értékelése Nemzetközi előírások Briefing (eligazítás, a munkához szükséges információk) Kutatás és tervezés Dokumentálás Megvalósítás Értékelés „Az ügynökségek akkor szolgálják az ügyfeleiket, ha teljes erőbedobással igyekeznek elérni ügyfeleik üzleti céljait, és ezért tisztességes árat számolnak fel”

Tervek a PR tevékenységben Többszörösen korlátozott „játéktér” Egyedi tervek Általános írott és íratlan szabályok (rendeletek, törvények, szokások, nemzetközi és hazai etikai normatívák) 3 féle terv (hierarchikus viszonyban) Stratégiai terv Nem konkrét akciók, hosszú távon érvényes célkitűzések Ált. 3-5 év, de lehet 5-10-15 év is Taktikai terv Ált. éves szinten készül, de rövidebb is lehet Akcióterv (kampány) A kampányok sokféle típusa (tudatosság növelése, tájékoztatás, köznevelés, attitűd és magatartás megváltoztatása vagy megerősítése) előnyben a direkt kommunikáció (tárgyalás, találkozó, fogadás, bál, termékbemutató)

A tervezés szakmai folyamata (SWOT-analízis) ERŐSSÉGEK (Strengths) GYENGESÉGEK (Weaknesses) LEHETŐSÉGEK (Opportunities) VESZÉLYEK (Threats)

A tervezés szakmai folyamata (háttéranalízis)

Célcsoportok képzése Célközönség meghatározása A program tartalma A közönség kisebb, homogénebb csoportokra osztása növeli a kommunikáció hatékonyságát Közön-ség Szeg-mensek Jellem-zőik Fontos-sági sorrendjük Közönségszegmens Célkitű-zés Módsze-rek Eszközök

A tervezés folyamata Az üzenetek meghatározása Fő- és kiegészítő üzenetek Kommunikációs eszközök tervezése Költségtervezés (Cost – dologi kiadás, Fee - munkadíj) Eszköz Összeg Ütemezés Üzenet

A hatékony kommunikáció 10 szabály Sam Black professzor szerint 1.Mindig ragaszkodj az igazsághoz és a teljes körű információhoz! 2.Üzeneted legyen egyszerű és lényegre törő! 3.Ne igyekezz túl erőszakosan eladni az árud, kerüld a túlzást! 4.Ne felejtsd el, higy a közönséged fele nő! 5. Keresd a drámait, ne tedd a kommunikációt unalmassá! 6. Csomagold a üzenetet megfelelően (ne túl díszes, ne túl extravagáns)! 7.Mindig fordíts időt a közvélemény meghallgatására! 8.Ne felejtsd el, hogy a folyamatosság létfontosságú! 9.Próbálj pozitív és építő lenni a kommunikáció minden vonatkozásában! 10.Cselekedj, ne csak reagálj!

A PR tevékenység komplex értékelése/1. USA: 1960-as évektől fokozódó érdeklődés a nagy kutatási programok megrendelői az amerikai elnökök: Kennedy, Johnson, Nixon Európa: 1980-as, 90-es évektől kap fokozott szakmai jelentőséget „Achilles-sarok”: Hogyan lehet, sőt lehet-e mérni a PR tevékenység eredményességét? Disztribúciós statisztika (megszámolni az interjúkat, a sajtókiadványokat, a beszédeket stb.) Médiatartalom elemzése Célcsoport-elemzés (célcsoportra gyakorolt hatás) Statisztikai elemzés (fizikai reakciók: látogatók száma, kiadványt megvásárlók száma) Kommunikációs audit (a szervezet kommunikációs csatornáinak elemzése) Panaszok elemzése

A PR tevékenység komplex értékelése/2. Fókuszcsoportos megkérdezés Mélyinterjúk Felmérések Elő- és utótesztek Diszkrét adatgyűjtés Kísérleti tanulmány A tevékenység eredménye

A public relations szakember