Műhelymunka az EKF Matematikai és Informatikai Intézetében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Sisák Zoltán HTTP Alapítvány
Tanulmányok szerepe a karrierben Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Brüsszel milyen messze van
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Mini felderítő repülőgép készítése SolidWorks-szel
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
50 éves a szegedi informatika
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
© Leading Innovation – RSEU KFT. Minden jog fenntartva! Szellemi Vagyon Menedzsement Keresnyei János, ügyvezető Riglersystem Európa Kft. Pécs.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
SZTE TTIK Kari Nyílt Nap december 17. SZTE Bolyai Intézet = Matematika Tanszékcsoport = { Matematika BSc (3 év), Matematikus, Alkalmazott matematikus.
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
BSc a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Tájékoztató a szakmai gyakorlatról
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
WEB-Programozó Felsőfokú Szakképzés kialakítása az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kusper Gábor,
2009 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
Amit a TDK-ról tudni kell…
Műszaki és Közgazdaságtudományi Kar mkk. ejf
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Eszterházy Károly Főiskola Élelmiszerbiztonsági nyomkövető rendszer 1 Az EGERFOOD élelmiszerbiztonsági tudásközpont projekt információs rendszerének kialakítása.
Dr. Kovács Emőd VISZ Díjátadó Ünnepség computer graphics Számítógépi grafika Grafikai irányok, kutatások és egyebek.
Hallgatói létszámok. Jelentkezési arányok (2006) n Nappali tagozat: Keret: 40 fő Jelentkező: 164 fő (45) n Levelező tagozat: Keret: Jelentkező:
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
1 Vállalati együttműködések általános tapasztalatai Gyimóthy Tibor Szoftverfejlesztési Tanszék.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
Mobilitas Illés Zoltán Heizlerné B. Viktória Dr Illés Zoltán Készült az "Országos koordinációval a.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
ELTE informatikus vegyész szak
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
Tanfolyam címe TANÁR NEVE | TANFOLYAM SZÁMA. Tanfolyam leírása  Írja be a tanfolyam anyagának rövid összefoglalását.  Hely  Előadások: hétfőn, szerdán,
KomHálók tehetségápolás tájékoztató
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Darabos Enikő tanársegéd MFK, KGI Név.
A szakmai gyakorlat szervezése?
Műhelymunka az EKF Matematikai és Informatikai Intézetében
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Tanár neve | Kurzus száma
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Nyíregyházi Egyetem, Műszaki és Agrártudományi Intézet 44
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

Műhelymunka az EKF Matematikai és Informatikai Intézetében dr. Kovács Emőd, emod@aries.ektf.hu dr. Kovásznai Gergő, kovasz@aries.ektf.hu dr. Kusper Gábor, gkusper@aries.ektf.hu

Áttekintés „Az Intézet” Projektlabor Projektmunka Projekt szeminárium Intézeti szeminárium Összefoglalás

Eszterházy Károly Főiskola http://www.ektf.hu

Matematikai és Informatikai Intézet http://matinf.ektf.hu

Matematikai és Informatikai Intézet Összefogás Kritikus tömeg Hatékony képviselet Pénzügyi bázis (szp,ij,Abacus) Hatékony dologi erőforrás gazdálkodás Kutatómunka összefogásának az esélye Szemináriumok : TDK, Intézeti

Matematikai és Informatikai Intézet Szép környezet Bojár Gábor :”kutatás-fejlesztéssel foglakozó cég esetben a munkakörnyezet minimum egyenrangú motivációs tényező a versenyképes fizetéssel” könyvtár , projekt szobák, csocsó asztal, kávé- és vízautomata, bútorozás saját bevételből Intézményi rendezvények IT cég részlegének a „beköltöztetése” az intézetbe

Képzéseink programtervező informatikus BSc matematika BSc logisztikai műszaki menedzserasszisztens Fsz Web-programozó Fsz MSc Tanári szakok akkreditációja folyamatban van informatika tanár, matematika tanár Cisco hálózati akadémia Microsoft IT Academy 2008-ban 170 fő nappali képzésre felvett hallgató

Célok „Mindig előrébb járni a többieknél”, nemzetközi tendenciák! „Piac szeretete, a felhasználó valódi igényeinek a megfelelése” Kettős elvárás teljesítése Szoftverpark létrehozása ( IFT)

Projektlabor

Projektlabor óra, Osztrák példa Fachhochschule Hagenberg Minden informatikai BSc-s hallgatónak kötelező tárgy, 2 féléves, 5-5 kredit 3-4 fős csoportok saját projekt laborral Ipari partnernek fejlesztenek szoftver prototípusokat / megvalósíthatósági tanulmányokat. Jó hírnevük miatt sok ipari megkeresés! Általában kérik, a prototípus tovább- fejlesztését, de ezt már spin-off cégek végzik.

Projektlabor óra PTI BSc-ben: Web-Programozó FSZ-ben: Nem kötelező, lelkes hallgatók előtt nyitott Projektek: TDK-t előkészítő munka Innovációs járulékból innovációs projektek Web-Programozó FSZ-ben: 0 óra, 5 kredit, 3. v. 4. félévben Laborvezető vezeti és értékeli a munkát 4-5. fős csoportok Megvalósíthatósági tanulmányok / Prototípus készítés

Projektlaborok Microsoft labor (5 PC, 5 MCP könyv) Robotika labor (2 PC, 2 Lego robot kit) Tehetséggondozó labor (4 PC) Szoftverteszt labor (1 Szerver, 3 PC) Java labor (8 vékonykliens)

Szoftverteszt labor 6*6m-es iroda Hardver: Csapat: 1 tábla, 6 asztal + szék, 1 könyvespolc 1 db. Sun szerver, 3 db. PC Csapat: 6 hallgató + laborvezető

Projektmunka A projektmunka célja: az elméleti ismeretek gyakorlatban történő elmélyítése csapatmunka tapasztalatok szerzése főiskola hírnevének öregbítése

Projektmunka Probléma: Lehetséges megoldások: PTI BSc-ről kikerülő hallgatók zsákjába sok hasznos tudás kerül, de kevés gyakorlati tapasztalat! Lehetséges megoldások: Gyakorlati félév (PTI BSc csak 6 félév ) Kooperatív képzés, gyakornoki program (kevés helyi IT cég ) Projektmunka

Szoftverteszt labor Projekt: Sikerek: .NET köztes kódban holtpont keresés Megbízó: evoSoft Hungary Kft. Forrás: Innovációs járulék Sikerek: 2. hely IBM 48 órás versenyen 1. hely helyi TDK versenyen 1 konferencia előadás (IF 2008) 1 technical report

Tapasztalatok Társas készségek fejlődése Kapcsolattartás megrendelővel Önálló, kritikai gondolkodás fejlődése Megfelelő alternatíva kiválasztása Gyakorlati órákon nehezen gyakorolható, de fontos technológiák mély elsajátítása, pl.: Verzió követés (subversion) Grafikai csomagok (GraphViz, Glee)

Projekt szeminárium

Projekt szeminárium Probléma: Megoldás: Rossz OTDK eredmények Összehangolatlan projektek Szétaprózott kutatói munka Megoldás: OTKA / NKTH pályázatok elnyerése Kutatói munka megismertetése Oktatókkal / Hallgatókkal Projekt szeminárium

Próbálkozások Intézeti szeminárium TDK kurzus Itt mutatják be az oktatók a kollégáknak kutatási témájukat. TDK kurzus Oktatók bemutatják hallgatóknak kutatási témájukat, azon belül azt a részt, amiben hallgatók segítségét várják. TDK szintű témák bemutatása, amiben az előadó oktató segíteni tud.

TDK kurzus 8 kurzus, kurzusonként 1-2 előadás. Első kurzuson 40-45 érdeklődő hallgató. Átlagosan 10-15 érdeklődő hallgató. A kurzus folyamodványaként 3 Matematika BSc hallgató kezdett kutató munkába. Cél: 2-3 sikeres OTDK dolgozat.

Intézeti szeminárium 2 hetente szerda du. Matematika és informatika témában közös szeminárium Közös ötletek, cikkek kutatások lehetősége Kell-e nekünk kutatócsoport? Beszéljünk problémáinkról, pl. agyelszívás

Összefoglalás A hallgatók szívesen vesznek részt projektmunkában. A legsikeresebb laborok ipari megrendelésre készítettek esettanulmányokat. A hallgatóság nem csak pénzzel vagy kredit ponttal motiválható. Sikeres OTDK szereplés érdekében fokozott kommunikáció szükséges a hallgatóság és az oktatók közt. Céljaink megvalósítása, csapatunk megtartása

Kovács Emőd http://aries.ektf.hu/~emod Köszönöm a figyelmet! Kovács Emőd http://aries.ektf.hu/~emod Matematikai és Informatikai Intézet http://matinf.ektf.hu