Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Advertisements

HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
TÁMOP – PROJEKTZÁRÁS KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSSAL AZ OKTATÁS JÖVŐJÉÉRT ( TÁMOP – 08/2 – 2009 – 0019) Kern Zoltán közoktatási szakértő Támop.
Benedek András – BME GTK APPI Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében V. Országos Távmunka Konferencia Budapest, december 7.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Pedagógusok korszerű internetes kompetenciáinak fejlesztése Bedő Ferenc - közoktatási szakértő
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Paradigmaváltás az oktatásban
Fontosabb fogalmak Képesség :
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
E-learning és a multimédia
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
Tanulás és tanítás a kulturális evolúció rendszerében
A képernyő-interfész feltételezett hatásrendszere.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Információs Társadalom Oktató- és Kutatócsoport Budapest 2009.
Hunya Márta módszertani szakértő
Tanulás az információs társadalomban
Tanulási környezetek - Pedagógiai szükségletek - Hallgatói igények
Hipermédia tanulási források az interneten
Eger április Komenczi Bertalan
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
A történelemtanítás, történelemdidaktika általános kérdései
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
e-Learning a tanárképzésben
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Metaverzum A jövő virtuális univerzuma. Videójátékok, virtuális világok, web 2.0, Földet ábrázoló online térképek kereszteződése Szimuláció és realitás.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
AZ EGÉSZ ÉLETEN ÁT TARTÓ TANULÁSBAN VALÓ RÉSZVÉTEL TÁMOGATÁSA
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
IKT az oktatásban március 18. Körmendy Zsolt
A digitális állampolgárság neveléstudományi kontextusban Perjés István ELTE, PPK.
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Oktatás- és Kommunikációtechnológia.
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Oktatás- és Kommunikációtechnológia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Oktatás- és Kommunikációtechnológia.
Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ Új utak a tanárképzésben – a MOTIVATE projekt tapasztalatai Dr. Tóth Péter
Web 2.0 Tanárok a Web 2.0 idején Csoma Katalin ELTE PPK Neveléstudomány Doktori Iskola.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Az online tanulás virtuális tanulási környezete. 1. Az elektronikus tanulási környezet fogalom olyan tanulási környezeteket jelent, ahol a tanítás és.
- Pedagógiai szükségletek - Technológiai fejlesztések - Hallgatói igények - Pénzügyi források Tanulási környezetek.
Belépés a hálózati/virtuális információs világba
Eger /17. második félév Komenczi Bertalan
EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
A digitális kompetencia fejlesztése
A Tudásrégió közösségi színterei
Előadás másolata:

Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai

Az elektronikus tanulási környezet fogalma Az e-learning fogalom értelmezése Elektronikus tanulási környezetek rendszermodelljei

Az elektronikus tanulási környezet fogalma 1. Az elektronikus tanulási környezet fogalom olyan tanulási környezeteket jelent, ahol a tanítás és tanulás feltételrendszerének kialakításánál meghatározó szerepe van az elektronikus információ- és kommunikációtechnikai eszközöknek.

Az elektronikus tanulási környezet fogalma 2. Az elektronikus tanulási környezeteknek mindig van virtuális dimenziója is, amely többféleképpen értelmezhető. A virtuális tanulási környezet fogalmat gyakran az elektronikus tanulási környezet szinonimájaként használják.

Az elektronikus tanulási környezet fogalma 3. Az elektronikus tanulási környezet erőforrásai – virtuális dimenziója következtében – részben delokalizáltak. Ezek a szétosztott erőforrások azonban a hiperlinkek aktiválásával elvileg bármikor, bárhonnan elérhetők.

Az elektronikus tanulási környezet fogalma 4. Az elektronikus tanulási környezet közvetlen és azonnali kommunikációs csatornákat biztosít közös tudáskonstrukcióhoz, illetve a tanulás során felmerült problémák megoldásához segítségül hívható tanulótársakhoz, szakértőkhöz, tutorokhoz, tanárokhoz.

Az elektronikus tanulási környezet fogalma 5. Az elektronikus tanulási környezeteket nem a hagyományos tanulási környezetek alternatívájának, hanem azok új fejlődési fázisának tekintjük, amelynek eredményeképpen eszköztáruk az új infokommunikációs technikával bővül.

Az elektronikus tanulási környezet fogalma Az e-learning fogalom értelmezése Elektronikus tanulási környezetek rendszermodelljei

Számítógéppel segített tanulás Online, webalapú tanulás Számítógéppel segített tanulás nyitott információforrások adattárolás hálózati kommunikáció adatfeldolgozás e-learning kiterjesztett valóság interaktivitás didaktikai design hipertext modularitás multimédia rendszerszemlélet animáció szimuláció Távoktatás virtuális valóság idő- és térbeli függetlenség tanulás- és tanulóközpontúság önirányításos tanulás Az e-learning fogalom értelmezése 9

Számítógéppel segített tanulás Elektronikus tanulási környezet Számítógéppel segített tanulás adattárolás black box adatfeldolgozás interaktivitás érett technológiák hipertext multimédia toolkit animáció szimuláció formálódó technológiák virtuális valóság Az e-learning fogalom értelmezése

Online, webalapú tanulás Elektronikus tanulási környezet Online, webalapú tanulás mail, fórum, diszkusszió, videokonferencia, IP telefon, stb. hálózati kommunikáció „The computer as a communication device” nyitott információforrások kiterjesztett valóság hipertextes információszervezés, dinamikus textualitás virtuális információk valós helyekhez, helyzetekhez és objektumokhoz kapcsolása Az e-learning fogalom értelmezése

A kiegészített valóság új reláció ember és környezete kapcsolatában: a valóságra vonatkozó tudás nem biológiai, belső mentális reprezentációban vagy külső szimbolikus tárban van jelen, hanem kívülről érkezve közvetlenül a környezetre szuperponálódik, új dimenziót adva ember és környezete interakciójának. valóság módosítás ...virtuális objektumoknak a valós környezetbe helyezése, a valóság és a virtuális realitás kombinációja, egységes cselekvésirányító rendszerré történő integrációja.

Számítógéppel segített tanulás Online, webalapú tanulás nyitott információforrások interaktivitás hálózati kommunikáció hipertext kiterjesztett valóság multimédia animáció Magas belépési küszöb szimuláció Magas szintű digitális írástudás Alacsony belépési küszöb Alapfokú digitális írástudás + motiváció + műveltség Probléma: + motiváció kognitív hozzáférés Probléma: technikai hozzáférés TANULÓ

Az e-learning különböző értelmezései E-learning értelmezések Az e-learning különböző értelmezései 1. A hagyományos, jelenléti oktatás alternatívája 2. Additív módon kibővíti a hagyományos oktatást 3. Kapcsolata a hagyományos oktatással komplementer 4. Az oktatási intézmény átalakításának eszköze 5. Az oktatási rendszer átalakításának eszköze Transzformatív e-learning ? Médium vagy módszer? E-learning trendek Amerikában. Iskolakultúra, 2004/12

Az elektronikus tanulási környezet fogalma Az e-learning fogalom értelmezése Elektronikus tanulási környezetek rendszermodelljei

Elektronikus tanulási környezetek rendszermodelljei INPUT HATÁSRENDSZER OUTPUT tabula rasa

World Wide Web HIPERVILÁG Globális reprezentáció Médiaszféra MIKROVILÁGOK HIPERVILÁG Lokális reprezentációk Globális reprezentáció MEZOVILÁG Médiaszféra ISKOLA zárt tanulási környezet Gutenberg - galaxis A tanulási környezet mezovilág modellje Marconi - konstelláció Egyedi tudástartalmak Neumann - univerzum Megelőző tapasztalatok Különböző kognitív kompetenciák Eltérő kulturális hátterek World Wide Web Különböző világszemléletek Személyes célok és programok

World Wide Web HIPERVILÁG Globális reprezentáció Médiaszféra MIKROVILÁGOK HIPERVILÁG Lokális reprezentációk Globális reprezentáció MEZOVILÁG ISKOLA Médiaszféra Nyitott tanulási környezet Gutenberg - galaxis Marconi - konstelláció Egyedi tudástartalmak Megelőző tapasztalatok Neumann - univerzum Különböző kognitív kompetenciák Eltérő kulturális hátterek World Wide Web Különböző világszemléletek Személyes célok és programok

Médiaszféra World Wide Web Neumann - univerzum HIPERVILÁG MIKROVILÁGOK HIPERVILÁG Lokális reprezentációk Globális reprezentációk Médiaszféra MEZOVILÁG KORTÁRSCSOPORT ISKOLA Gutenberg - galaxis CSALÁD Marconi - konstelláció Egyedi tudástartalmak Neumann - univerzum Megelőző tapasztalatok Különböző kognitív kompetenciák Eltérő kulturális hátterek World Wide Web Különböző világszemléletek Személyes célok és programok

Tanuló Tanár Könyv Társ Interaktív elektronikus médium 8. A tanulási környezet kommunikáció-középpontú modellje Tanár Könyv Társ Tanuló Interaktív elektronikus médium Nem interaktív elektronikus médium konvergencia Médiumpluralizmus

A tanár tanulásirányító támogató szerepe A tanulási környezet kommunikációs kapcsolatrendszerének újraszabályozása Társ Könyv Tanuló Interaktív elektronikus médium Nem interaktív elektronikus médium konvergencia