Videokártyák.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Manapság a számítógép legfontosabb kiviteli egysége (perifériája) a televíziókhoz hasonló számítógép- képernyő vagy monitor. A monitort egy kábel köti.
Advertisements

A processzorok rövid történelme, áttekintése
A processzorok rövid története, áttekintése, újdonságai
A kereskedelmi gyártás kezdetei. •A háború utáni időkben már üzleti célokra alkalmas gépeket kezdenek gyártani. •1951.UNIVAC – statisztikai hivatal- népszámlálás.
Juszkó Anna AYSAP6 Informatikus könyvtáros I.évf.
Grafikus Hardver Alapok
A grafikus kártya.
Memóriák típusai, jellemzői
Videó kártyák újdonságai Készítette: Villás Tibor.
Monitorok csoportosítása, működésük, jellemzői
Vezérlőkártyák a számítógépben
Memória.
A számítógép felépítése
Az IBM kompatibilis PC perifériák
Fontos fogalmak az informatikában.
Krmsaai Perifériák.
A számítástechnika története
Bevezetés.  A számítógépes grafika inkrementális képszintézis algoritmusának hardver realizációja  Teljesítménykövetelmények:  Animáció: néhány nsec.
Monitor Alapvető kimeneti eszköz Angol neve: display
A többmagos processzorok
A hardver és a személyi számítógép konfigurációja
Alaplapra integrált csatlakozók
Monitorok Amit látunk.. Amit eddig is tudtunk Régebben fekete-fehér monitorok voltak. (monokróm) A kép pixelekből áll. (Picture Element) A pixelek alkotják.
1. Ismerkedés a számítógépes környezettel
Alapfogalmak Hardver:  A számításokat végző fizikai-technikai rendszer (kézzel fogható, fizikai termékek) Szoftver:  Programok, programrendszerek (szellemi.
A videokártya története
Alapfogalmak Adat: fogalmak, tények, jelenségek olyan formalizált ábrázolása, amely emberi vagy gépi értelmezésre, feldolgozásra, közlésre alkalmas. Információ:
A hálózati kártya Mészáros Mária Médiatechnológus asszisztens.
A videokártyák.
Monitorok, nyomtatók Liptai Krisztina 13/D.
CISC - RISC processzor jellemzők
Többmagos processzorok
Gútai Magyar Tannyelvű Magán Szakközépiskola, Szlovákia
A MacBook bemutatása Itt nagyon sok mindent tudhatsz meg a MacBook-ról. Remélem jól fogsz szórakozni!
Hardvereszközök Hardvereszközök I.rész. Hardvereszközök CPU Memóri a Input Háttértárolók Outpu t A számítógép felépítési elve Neumann elvek: 1.Soros utasításvégrehajtás.
A legolcsóbb szuperszámitógép
Monitorok.
Számítógép legfontosabb paraméterei
Összefoglalás.
Visual Basic 2008 Express Edition
A Neumann-elvű gépek A Neumann elvek:
Összefoglalás Az informatikai eszközök használata
Alaplap Az alaplap az elsődleges áramköre egy számítógépes rendszernek vagy más összetett elektronikai rendszernek.
A Monitor. AszámítógépAszámítógép legfontosabb kiviteli egysége (perifériája) a televíziókhoz hasonló számítógép-képernyő vagy monitor. A monitort egy.
Alaplapra integrált csatlakozók
Ismerkedjünk tovább a számítógéppel
Processzorok és típusai
Crt Monitor. Általános  a televízióhoz hasonló  elektronsugár futja végig  a sorok és képek váltásának időpillanatait a vízszintes és függőleges sorszinkron.
Nvidiá-ról Kattints rá Nvidiá-ról Kattints rá Amd-ről Kattints rá Amd-ről Kattints rá Videokártyákról, Kattints rá Videokártyákról, Kattints rá Kérdések.
Ilyen számítógépet szeretnék KKKKészítette: P ék Tamás IIIIskolám neve: S zabó Gyula Alapiskola, Dunaszerdahely, Szlovákia FFFFelkészítő tanárom:
A számítógép felépítése
Perifériák: Monitor Nyomtató Billentyűzet Egér Hálózati kártya Háttértárak: FDD HDD CD/DVD.
A számítógép felépítése
Gyakorló feladatok A számítógépek.
Elindult a Vistánk. A Vista véleménye a hardverről.
SZOFTVEREK (programok)
HÁZI FELADAT Készítette: Egri Áron. T OSHIBA C50D-A-149 B LACK W8.1 3Y BING Processzor: AMD E (1000) MHz Memória: 2048 (DDR3) MB Videókártya: AMD.
A számítógép feladatai és felépítése
Alaplapok.
ETailer Kit Lenovo Yoga Lenovo Internal. All rights reserved. Ildikó Árva
Ilyen számítógépet szeretnék
Ilyen számítógépet szeretnék
Hardver elemek összefoglalása
Ilyen számítógépet szeretnék
Ilyen számítógépet szeretnék
Információtechnológiai alapismeretek
Név: Ulicska Réka Osztály: 6
- Ilyen számítógépet szeretnék - Faragó Dominik János - Győri Tamás
A számítógép feladatai és felépítése
Mikroszámítógépek az MNB-ben
Előadás másolata:

Videokártyák

Videokártyák története 1977-ben az Apple alkalmazta elsőként a videokártya elvét 1981-ben az IBM-PC, MDA-t (Monochrome Display Adapter) alkalmazott, ez egyszínű, 80x25 karakteres megjelenítést tette lehetővé. Ezt követően az IBM CGA (Color Graphics Adapter) és a Hercules 1982-ben megjelent HGC (Hercules Graphics Card) videokártyái már a színes szövegkarakterek megjelenítését is támogatták.

Kártyatípusok Alaplapra integrált (fizikailag nem eltávolítható, többnyire lehetőség van letiltásra) Bővítőkártyás rendszerű (cserélhető) Cseréjével növelhető a számítógép grafikus teljesítménye, ami megnyilvánulhat : a megjelenés gyorsaságában; az átvitt adatmennyiség növelésében; a képpontok számának növelésében és számos más paraméterben.

Csatlakozók Ennek a csatlakozási módnak ismert fajtái: Vesa lokálbusz (VL) ISA PCI AGP PCI-Expressz (PCIe)

Fő chipsetgyártók és jellemző termékeik ATI Technologies – Radeon 7/8/9000, Radeon X/X1000, Radeon HD 2/3/4000 sorozat nVidia – GeForce sorozat (GeForce FX, GeForce 6 és GeForce 7, GeForce 8, GeForce 9, illetve GTX200 sorozatok) Intel – "i" sorozat 3Dlabs – Wildcat Realizm sorozat Speciális videokártya-gyártók és termékeik Matrox – Parhelia és P-series Kisebb chipsetgyártók és termékeik Falanx Microsystems – Mali S3 Graphics – Chrome sorozat Tech Source – Raptor XGI – Volari

ATI Radeon HD5970 Főbb jellemzői: 2 db RV870-es GPU 1-1GB-nyi GDDR5 Eyefinity, DirectX11, DirectCompute, OpenCL, ATI Stream CrossFire két DVI és egy mini DisplayPort

GPU A Graphics Processing Unit, vagy röviden a GPU, a grafikus vezérlőkártya központi egysége, amely az összetett grafikus műveletek elvégzéséért felelős. A GPU feladata a grafikák létrehozásával és megjelenítésével közvetlenül kapcsolatban hozható magas szintű feladatok átvétele a CPU-tól, hogy annak számítási kapacitása más műveletek elvégzésére legyen felhasználható. A modern GPU-k 2D és 3D műveletek elvégzésére egyaránt alkalmasak.

CrossFire Egy márkanév az ATI Technológiák több-GPU-s megoldására, amely versenyben áll a rivális nVidia által fejlesztett Scalable Link Interface, azaz SLI-vel. A technológia lehetővé teszi egy pár grafikus kártya használatát egyetlenegy számítógépben, növelve a grafikus teljesítményt.

ATI Stream Röviden összefoglalva a Stream Processzor a CPU munkáját segíti azzal, hogy a számítási feladatok egy részét maga végzi el, ezzel részben tehermentesítve a központi egységet. Jelentősen felgyorsítja a munkafolyamatot olyan nagy számításigényű feladatok elvégzésénél, mint a pénzügyi analízis, a szeizmikus mozgások vizsgálata, vagy akár a tudomány bármely területe.

Eyefinity ATI Eyefinity technológia került előtérbe, mely extrém felbontások alkalmazását teszi lehetővé az asztal több képernyőre való kiterjesztésével. A megoldás segítségével az egyetlen grafikus processzorral felszerelt kártyák akár hat darab monitort is képesek kezelni, sőt CrossFireX felállásban a megjelenítők száma megduplázható. Példaként az AMD egy Quad CrossFireX rendszer keretében összesen 24 kijelzőt kapcsolt össze, amin a Microsoft Flight Simulator X című játékprogramja futott.

OpenCL Az OpenCL (Open Computing Language) egy programozási nyelv, amely lehetővé teszi, hogy az általános számítási feladatokat ne csak a rendszerek központi processzora (CPU), hanem a grafikus gyorsító egységek (pl. grafikus kártyák, GPU) is elvégezhessék. A grafikus kártyák sebessége annyira megnőtt, hogy érdemes azokat is kihasználni, de ilyen fajta programozásra eddig nem volt szabványos lehetőség.

DirectX A DirectX (továbbiakban DX) a Microsoft cég egyik csomagja a Windows operációs rendszerhez. Tipikusan multimédiás alkalmazások használják: játékok, média lejátszók és ehhez hasonló programok. Népszerűségét többek között annak köszönheti, hogy már a Windows 95-től kezdődően a DX a Windows rendszer szerves része. A programozó szemponjából a DX jelentősen megkönnyíti a munkát, hiszen nem csak hogy nem kell egy-egy programnál az alapoktól indulnia, hanem lehetőséget biztosít arra is, hogy hardverfüggetlen programot írjon.

Források http://hu.wikipedia.org/wiki/Videokártya#K.C3.A1rtyat.C3.ADpusok http://hu.wikipedia.org/wiki/Graphics_processing_unit http://prohardver.hu/hir/szemet_kapraztat_az_ati_eyefinity.html http://prohardver.hu/hir/elkeszult_az_opencl_szabvany.html http://ipon.hu/hir/az_amd_hivatalosan_is_bemutatta_a_hd5970_et/9687 http://www.c-enter.hu/archivum/hirek/2006_11/amd_stream_processzor.html