Hipermédia tanulási források az interneten

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században század: polgári.
Advertisements

"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
határtalan technológia Szülőföldön boldogulás, határtalan technológia Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter Budapest, november.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
A Lisszabon-folyamat és az oktatás képzés nemzeti politikája Dr
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
A SABEDU Kft. Oktatási Ágazata Tarr Dániel december 09. A Sabedu Kft. oktatási ágazati céljai Az e-learning technológiák megismertetése és elterjesztése.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN C ISCO H ÁLÓZATI A KADÉMIA S ISÁK Z OLTÁN
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Forgó Sándor: MULTIMÉDIA OKTATÓPROGRAMOK MINŐSÉGÉNEK SZEREPE A MÉDIAKOMPETENCIA KIALAKÍTÁSÁBAN Az Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézetében.
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Információs Társadalom Oktató- és Kutatócsoport Budapest 2009.
KORSZERŰ PEDAGÓGIAI PARADIGMÁK TÁMOGATÁSA SZÁMÍTÓGÉPES ESZKÖZÖKKEL
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Hunya Márta módszertani szakértő
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Tanulás az információs társadalomban
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Eger április Komenczi Bertalan
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
e-Learning a tanárképzésben
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
Nagy Zoltán: A reform emberei Értékteremtés érték a dolgokban rejlő lehetőség EU-s projektek lehetőségei hasznosság értékek átadása adott embereknek adott.
Nyelv-ész-gép Új technológiák az információs társadalomban.
DAT 2006 konferencia A könyvtárak digitális világa szekcióülés Budapest, november 21.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Legjobb_kor. Az eMunka, dMunka, sikeres alkalmazásának társadalmi és technológiai feltételei megteremtődtek. dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar.
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
1 Zala Megye az Információs Társadalomban Konferencia Zalaegerszeg, május 30..
eMagyarország Program
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
IKT az informatikus könyvtáros képzésben az egri főiskolán Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár.
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Oktatás- és Kommunikációtechnológia.
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Oktatás- és Kommunikációtechnológia.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Eszterházy Károly Főiskola, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Komenczi Bertalan Oktatás- és Kommunikációtechnológia.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Az online tanulás virtuális tanulási környezete. 1. Az elektronikus tanulási környezet fogalom olyan tanulási környezeteket jelent, ahol a tanítás és.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Előadás másolata:

Hipermédia tanulási források az interneten Komenczi Bertalan kbert@ektf.hu Eszterházy Károly Főiskola, Eger, Médiainformatika Intézet http://www.ektf.hu/~kbert

A tudásalapú társadalom és a tanulás új perspektívái A Lisszaboni Stratégia és az Európai iskolai hálózat A tanulási környezetek átalakítása

Tudásalapú gazdaság Ipari társadalom Információs társadalom 1900 2000 Az USA termelésének értéke Hozzáadott érték Az USA termelésének tömege Tudásalapú gazdaság Ipari társadalom Információs társadalom 1900 2000

Világháló - tudástársadalom? Multimédia Hipertext Hipermédia W W W Internet Hipertanulás? Hipermédia-pedagógia?

Információs társadalom mindenkinek 1999. december 9., Helsinki Információs társadalom mindenkinek A fiatalok beléptetése a digitális korszakba Romano Prodi 2000. március 23-24., Lisszabon Lisszaboni Stratégia Európa 2010-ig a világ legversenyképesebb és legdinamikusabb tudásalapú társadalmává válik.

Az eLearning akcióprogram 2000. március 9., Brüsszel A jövő oktatásának tervezése Viviane Reding 2001. március 28., Brüsszel Az eLearning akcióprogram Infrastruktúra & felszerelés Az akcióterv négy pillére Képzések és továbbképzések Minőségi tartalmak és szolgáltatások Hálózati együttműködés

Versenyképes tudásalapú gazdaság 2002, március 15-16., Barcelona Versenyképes tudásalapú gazdaság Minőségi oktatás Könnyen elérhető tanulási lehetőségek Az iskolák kinyitása a világ felé Kiemelt, konkrét célok Korai nyelvoktatás Digitális írástudás Az európai dimenzió a tananyagban Partnerkapcsolatok az európai iskolák között

Jó példák, bevált gyakorlat Európai innovatív iskolák hálózata Jó példák, bevált gyakorlat Számítógéppel segített együttműködő tanulás

Comenius partnerkereső az Európai iskolai hálózaton

World Wide Web HYPERWORLD Media sphere Gutenberg - galaxy WORLDS HYPERWORLD MICROWORLD Media sphere Closed learning environment Gutenberg - galaxy Marconi - constellation In organising learning environments we should follow a conscious medium-pluralism model. In the LE with the help of careful selected and organised medium effects, we can achieve a good result. If we design a LE, we should create te conditions of a cultivating communication. In an open learning environment we need whole new forms and methods in the handling of information. The different medium-effects have diverse effect in the personal development of a person, and we should use always the best possible combinations of media, to maximise the effectiveness of the given LE. Prior knowledge Individual experiences Neumann - universe Different learning styles Variable cultural backgrounds World Wide Web Diverse world-views Personal goals and programs

HIPERVILÁG World Wide Web Médiaszféra Nyitott tanulási környezet Helyzetkép HIPERVILÁG MIKROVILÁGOK Médiaszféra MEZOVILÁG Nyitott tanulási környezet Gutenberg - galaxis Marconi - konstelláció Korábbi tudás Megelőző tapasztalatok Neumann - univerzum Különböző tanulási stílusok Eltérő kulturális hátterek World Wide Web Különböző világszemléletek Személyes célok és programok

MÉDIAKOMPETENCIA KIT - KOMPETENCIA KÖNYVTÁR MULTIMÉDIA ELŐADÓ TANÁRI INFORMATIKAI KABINET KIT - KOMPETENCIA