Hipermédia tanulási források az interneten Komenczi Bertalan kbert@ektf.hu Eszterházy Károly Főiskola, Eger, Médiainformatika Intézet http://www.ektf.hu/~kbert
A tudásalapú társadalom és a tanulás új perspektívái A Lisszaboni Stratégia és az Európai iskolai hálózat A tanulási környezetek átalakítása
Tudásalapú gazdaság Ipari társadalom Információs társadalom 1900 2000 Az USA termelésének értéke Hozzáadott érték Az USA termelésének tömege Tudásalapú gazdaság Ipari társadalom Információs társadalom 1900 2000
Világháló - tudástársadalom? Multimédia Hipertext Hipermédia W W W Internet Hipertanulás? Hipermédia-pedagógia?
Információs társadalom mindenkinek 1999. december 9., Helsinki Információs társadalom mindenkinek A fiatalok beléptetése a digitális korszakba Romano Prodi 2000. március 23-24., Lisszabon Lisszaboni Stratégia Európa 2010-ig a világ legversenyképesebb és legdinamikusabb tudásalapú társadalmává válik.
Az eLearning akcióprogram 2000. március 9., Brüsszel A jövő oktatásának tervezése Viviane Reding 2001. március 28., Brüsszel Az eLearning akcióprogram Infrastruktúra & felszerelés Az akcióterv négy pillére Képzések és továbbképzések Minőségi tartalmak és szolgáltatások Hálózati együttműködés
Versenyképes tudásalapú gazdaság 2002, március 15-16., Barcelona Versenyképes tudásalapú gazdaság Minőségi oktatás Könnyen elérhető tanulási lehetőségek Az iskolák kinyitása a világ felé Kiemelt, konkrét célok Korai nyelvoktatás Digitális írástudás Az európai dimenzió a tananyagban Partnerkapcsolatok az európai iskolák között
Jó példák, bevált gyakorlat Európai innovatív iskolák hálózata Jó példák, bevált gyakorlat Számítógéppel segített együttműködő tanulás
Comenius partnerkereső az Európai iskolai hálózaton
World Wide Web HYPERWORLD Media sphere Gutenberg - galaxy WORLDS HYPERWORLD MICROWORLD Media sphere Closed learning environment Gutenberg - galaxy Marconi - constellation In organising learning environments we should follow a conscious medium-pluralism model. In the LE with the help of careful selected and organised medium effects, we can achieve a good result. If we design a LE, we should create te conditions of a cultivating communication. In an open learning environment we need whole new forms and methods in the handling of information. The different medium-effects have diverse effect in the personal development of a person, and we should use always the best possible combinations of media, to maximise the effectiveness of the given LE. Prior knowledge Individual experiences Neumann - universe Different learning styles Variable cultural backgrounds World Wide Web Diverse world-views Personal goals and programs
HIPERVILÁG World Wide Web Médiaszféra Nyitott tanulási környezet Helyzetkép HIPERVILÁG MIKROVILÁGOK Médiaszféra MEZOVILÁG Nyitott tanulási környezet Gutenberg - galaxis Marconi - konstelláció Korábbi tudás Megelőző tapasztalatok Neumann - univerzum Különböző tanulási stílusok Eltérő kulturális hátterek World Wide Web Különböző világszemléletek Személyes célok és programok
MÉDIAKOMPETENCIA KIT - KOMPETENCIA KÖNYVTÁR MULTIMÉDIA ELŐADÓ TANÁRI INFORMATIKAI KABINET KIT - KOMPETENCIA