Írásvetítő transzparens Készítette: Huszár Anita informatikus könyvtáros szak II. évfolyam, távoktatási tagozat Alsózsolca, 2005.
Szinopszis A feldolgozásra szánt téma címe: A Nagy Könyv játék fordulói A téma rövid leírása: A Magyar Televízió által elején indított Nagy Könyv játék menetének, fordulóinak és a határidőknek rövid összefoglalása.
A produkció célja: A Nagy Könyv játék egész évben tart, így a transzparens célja, hogy rövid, áttekinthető összefoglalást adjon a játék menetéről és a követendő határidőkről a szavazóknak, könyvtárlátogatóknak és a szakembereknek, könyvtárosoknak egyaránt. A célközönség megnevezése: A transzparens mindenkinek a gyors tájékozódását szolgálja, aki valamilyen formában részt vesz a Nagy Könyv játékban, legyen az szavazó vagy a játék szervezője valamely intézményben.
Struktúra: 1.A fordulók számának feltüntetése. 2. A fordulók időtartamának feltüntetése. 3. Rövid bemutatása az adott forduló eseményeinek. 4. Összefoglaló táblázat a fordulókról és a határidőkről.
A kivitelezés módja: 1. Információ szerzés a forrásdokumentum alapján a témáról. 2. A szöveges rész és az összefoglaló táblázat elkészítése. 3. Diabemutató tervezése, amely tartalmazza az írásvetítő transzparenst és a hozzá tartozó szinopszist egyaránt. 4. A terv megvalósítása, kipróbálása. 5. Változtatások kipróbálása. 6. A végleges forma elkészítése.
Forrásanyag: május 18.
A Nagy Könyv játék éves menete: 1.Az első szakasz március 1–április 23. Szavazás a kedvenc magyar és külföldi regényre. 2. A második szakasz április 24-június 11. A 100 legjobb közül a 12 döntős regény kiválasztása. 3. A harmadik szakasz október 25-december 17. A 12 döntős regényből a legkedvesebb regény jelölése.
SzakaszHatáridőAmire szavazni lehet I.április 23.Kedvenc magyar és külföldi regény. II.június 11.A 100 legjobb közül 12 regény jelölése. III.december 17. Magyarország legkedvesebb regénye. A Nagy Könyv játék fordulói
Inzert kép Készítette: Huszár Anita informatikus könyvtáros szak II. évfolyam, távoktatási tagozat Alsózsolca, 2005.
Szinopszis A feldolgozásra szánt téma címe: A Nagy Bagoly játék Az ötlet rövid leírása: A Nagy Könyv játék aljátékaként elindult a diákok számára a Nagy Bagoly játék, amelyre felhívja a figyelmet az elkészített inzert kép.
A produkció célja: Az inzert kép célja, hogy felhívja a figyelmet a Nagy Bagoly játékra és ezáltal népszerűsítse az olvasást a diákok körében. A célközönség megnevezése: Mivel a játékot diákoknak hirdették meg, ezért a célközönséget az általános iskolai és a középiskolai diákok jelentik.
A struktúra leírása: Az inzert képen az élénk színek dominálnak az iskolás korosztályok figyelemfelkeltését célozva. Vidám, eleven képet választottam, amelyen a célközönséggel azonos korú gyerekek találhatóak. Az inzert kép szöveges része rövid, tömör, a gyerekek számára érthető, nem tartalmaz felesleges információkat.
A kivitelezés módja: A témához illő képanyag keresése. Az inzert kép tervezése Power Point-ban. A megadott szabvány szerint az inzert kép elkészítése, formázása. Szinopszis készítése a forrásanyag alapján. Az elkészült inzert kép tesztelése, javítása, végleges formázása.
Forrásanyag: ESSID=54a0378b68924dc1bbde4cb3106e5fcc május május 18.
Keresd a weboldalon! A Nagy Bagoly Nektek szól!