Bormarketing jelentősége a Bikavér tekintetében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Advertisements

Mi a marketing?.
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A megbízó-ügynök modell (1)
Magyar vásárlók ártudatossága
Termékkereskedelem, termékek felhasználása
Reklám.
MARKETING.
Marketingkommunikáció
Minőségmenedzsment 1. előadás
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
Személyes eladás (personal selling)
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
15. TÉTEL Egy vendége számlát kér Öntől
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
A reklámköltések alakulása Magyarországon Forrás: Mediagnózis Milliárd Forintban.
7. Előadás Termék stratégia
A marketing alapjai.
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
Bauer András – Berács József
Marketing eszközrendszere
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
A reklám alapjai és formái
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Sponsorare necesse est
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
A fények, az ősz színei hány FESTŐT megihlettek már. Ez lesz FESTMÉNYEINK tárgya, melyeken borvidékeket is bemutatunk, a kóstolás élményéből.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Logisztikai alapfogalmak
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Villány, május 7. Mester Zoltán
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
A Villányi borvidék régen és ma I.
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Társ a tanulásban. Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése.
Az árképzés szempontjai
Termék Műszaki kiszolgálás, karbantartás, javítás Rendszeresítés, üzembehelyezás Elosztás, tárolás Leselejtezés, kivonás, megsemmisítés.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A szőlőtermesztés, borvidékek, boripar jellemzői és területiségük hazánkban Tolnai Gábor Földrajz BSc III. évf.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Adventure Works Értékesítési ajánlat, <év>.
Retailtainment.
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

Bormarketing jelentősége a Bikavér tekintetében Kas Tünde Gál Tibor Pincészet- Eger Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem

A borvásárlás motívumai Pszichológiai motívumok Magabiztosnak érezni magát Társaság által elfogadottnak lenni Stresszt oldani Elismerés, barátság Relaxáltnak érezni magát Informáltnak lenni Funkcionális motívumok ,,Szomjat oltani,, Főzéshez használni Az ételek ízét kiemelni Emésztést elősegíteni „Véd az infarktus ellen” (Forrás: Hofmeister-Totth,2002.)

A vásárlási döntés értékelő kritériumai Otthoni fogyasztás Csak olyan bort vásárol, amit már kóstolt és ízlett 30 % Íz 4,6 Minőség 4,5 Borvidék 4,1 Szőlőfajta 3,6 Szín 3,2 Szakértő ajánlása 3,2 Ár 3,1 Címke 3,0 Palack formája 2,9 Borász ismertsége 2,7 Évjárat 2,5 Mások ajánlása 2,7 Ajándék esetén Csak olyan bort vesz, amiről tudja, hogy az akinek veszi … 42 % Íz 4,5 Minőség 4,6 Borvidék 4,2 Szőlőfajta 3,7 Szín 3,9 Szakértő ajánlása 3,7 Ár 3,5 Címke 4,3 Palack formája 3,9 Borász ismertsége 3,5 Évjárat 2,9 Mások ajánlása 2,9 (Forrás: Hofmeister-Totth,2002.)

Kedvelt borfajták, bormárkák?,borvidékek… Tokaji Aszú Egri bikavér Olaszrizling Kékfrankos Egri leányka Szürkebarát Tramini BORVIDÉKEK Egri borvidék Tokaji Villányi Szekszárdi Soproni Badacsonyi Kedvelt borászok: Gere pincészet, Gál Tibor, Bock József, Szőke Mátyás, Tiffán Ede, Szeremley Huba, Teleki pincészet,Polgár pincészet (Forrás: Hofmeister-Totth,2002.)

Mennyit hajlandó fizetni egy palack borért saját fogyasztásra? Átlag 830 Ft/ palack Ft/üveg (Forrás: Hofmeister-Totth,2002.)

Marketing szerepe az értékláncban Értékkeresés és alkotás Értékek cseréje a marketing- mix segítségével Fogyasztói igények Marketing -kutatás, termék- fejlesztés Tervezési folyamatok Marketing és logisztika Elosztás és értékesítés (forrás: Lehota 2001)

Marketing mix a Bikavér vonatkozásában Product-Price-Place-Promotion-Personal selling Termék: Bikavér Generikus termék: bor Elvárt termék: Csomagolás (címke, kapszula, palack, karton, díszcsomagolás, egyéb információhordozó anyag) megfelelő helyen értékesítés presztizs érték Kiterjesztett termék: Borminőség (szín, illat, zamat) Minőségbiztosítás (Bikavér Superior) Potenciális termék: elvárható haladás Potenciális termék Kiterjesztett termék Generikus termék: alaptulajdonságokat képviseli, mely nélkül a termék az adott probléma megoldására, igény kielégítésére alkalmatlan lenne. Elvárt termék: Adott probléma megoldása mellett a megfelelő hely, idő, csomagolás, ár, presztizs stb. tartozik Kiterjesztett termék: Elvárt termék Generikus termék (forrás: Levitt 1983)

Product-Price-Place-Promotion-Personal selling Költségelvű árképzés: alacsonyabb minőségű boroknál: Termék Költségek Ár Érték Vevők Értékelvű árképzés: Bikavéreknél feltétlenül! Vevők Érték Ár Költség Termék

Product-Price-Place-Promotion-Personal selling - Budapest Bortársaság - HORECA - Monarchia - Szakboltok -Corvinum - Szupermarketek - Vinarium - Hipermarketek - Zwack Borház Termelő Nagykereskedő Kiskereskedő Végső fogyasztó Borturizmus Personal selling

Product-Price-Place-Promotion-Personal selling Reklám formái Reklám Cél Időtáv Elsődleges célcsoport Hirdetés Értékesítés növelés Rövid Fogyasztói célcsoport image építés PR Imázsépítés Hosszú Általános véleményalkotók Eladás- Értékesítés Rövid Potenciális vásárlók ösztönzés növelés (forrás: Bauer-Berács 1998)

Reklámköltés (ezer Ft) Változás az előző évhez képest (%) Reklámköltések alakulása Tarifaáron mért reklámköltések éves szinten, 1991–2001 Év Reklámköltés (ezer Ft) Változás az előző évhez képest (%) 1991 9 879 287 – 1992 18 741 922 +90 1993 25 991 921 +39 1994 38 123 093 +47 1995 48 154 456 +26 1996 70 950 454 1997 102 380 319 +44 1998 145 337 667 +42 1999 172 984 003 +19 2000 224 086 134 +30 2001 266 776 021 (forrás: Mediagnózis)

Marketing kommunikáció az Egri Borvidék tekintetében Magyar Borágazat EU bortermelő országai Egri Borvidék Pince1 Pince2 Más Borvidékek

Az Egri Bikavér történeti hátterének feltárása és médiakommunikációs eszközök kialakítása Mai dűlők helyének és nevének azonosítása a történetiekkel. A művelési módra és a dűlők termőképességére vonatkozó adatok kigyűjtése és feldolgozása. Borászati módszerek és eszközök leírása. Képanyag digitális archiválása marketing célú hasznosításra. Kutatási eredményeket is bemutató Bikavér honlap létrehozása. Bordalok összegyűjtése és kiadása CD-n. Brossúrák, spotfilmek a projekt fejlesztési eredményeiről.