Szerző neve A foglalkozás címe Egy foglalkozás, ~ 2 Word oldal ~ 4000-karakter 4-6 Kép (Fotó, vonalas rajz, Clipart, táblázat, grafikon) 1 objektum animáció 1-1 hang, videó (opcionálisan) Célcsoport
2. Előszó Például mottó, idézet.
3. Használat Fontos kezelési útmutatás: A felületen a képernyőről való vezérlés – a véletlenszerűen előrehaladás kiküszöbölése miatt - nem lehetséges. Ha tovább kívánunk lépni a tananyagrészekben, akkor használjuk. a Page Down billentyűt, az egéren a görgetőt, valamint az akciógombokat és a hiper-hivatkozásokat.
4. A foglalkozások tagozódása I. Cél (5) II. Tartalmi leírás (7) III. Tartalom és tevékenységek (9) 1. Motiváció (10) 2. Előző ismeretek (11-12) Részellenőrzés (13-14) 3. Új ismeretek (15) 1. Lap. 16-20 2. Lap. 21-25 Új ismeretek ellenőrzése 1. (26) Új ismeretek ellenőrzése 2. (27) 4. Összefoglalás (28-29) 5. Értékelés (30-32) 6. Javasolt százalékos határok (33) IV. Egyéb (34) 1. Fogalmak (35) 2. Illusztráció jegyzék (36) 3. Irodalom (37)
I. Cél A program célja …. A résztvevők (tanulók) képessé váljanak A résztvevők szerezzenek alapvető szakmai ismereteket gyakorlati tájékoztatást a…. A résztvevők ismerjék meg….. A résztvevők a képzés elvégzése után képes legyen… Összességében a résztvevőt komplex elméleti ismeretekkel, stratégiával, módszerekkel, eszközökkel
I.1. Követelmények, kompetenciák Egyértelműen és konkrétan meg kell határozni azokat a képzés végén várható eredményeket, tudást, képességet, attitűdöt (kompetenciákat), melyek megszerzését a program a résztvevőknek ígéri. (mit fog tudni, milyen szinten, mire lesz képes a tananyag elsajátítása révén) A neveléstudomány a céljellegű tantervi követelmények megfogalmazásánál hagyományosan az ismeret, jártasság és készség kategóriákat alkalmazza. További Szakfogalmak: ismeret – megértés – alkalmazás – analízis – szintézis – értékelés, - Ismerje, sajátítsa el, meg tudja nevezni, tudja alkalmazni, legyen képes a tanultakat analitikus, szintetizáló formában alkalmazni, értékelni, összehasonlítani
II. Rövid tartalmi leírás 1 Word lap ~ 5 bekezdés 1. 2. 3. 4. 5.
II. Rövid tartalmi leírás 2 2. Word lap ~ 5 bekezdés 1. 2. 3. 4. 5.
III. Tananyagtartalom és tevékenységek Képi illusztrációk égbolt nap föld víz
1. Motiváció Javasolt fordulatok a figyelem megragadására, az érdeklődés felkeltésére. Vajon észrevetted-e… Bizonyára tapasztaltad… Vajon mi lehet az oka…
2. Korábbi ismeretek aktivizálása 1 Előzetes ismeretek, feltételek
2. Korábbi ismeretek aktivizálása 2 Jó elhelyezésű animáció Virág Levél Termés Szár lágy vagy fás Gyökér Ne lapozz tovább! Kattints! 5X
2.1. Részellenőrzés, visszacsatolás 1 1. Kérdés a. b. c 2. Kérdés c. 1. Válasz a. 2. Válasz b.
2.1. Részellenőrzés, visszacsatolás 2
3. Új ismeretek feldolgozása 1. Word-Lap, slide 16-20 2. Word-Lap, slide 21-25
I.1. 3.1. Leírások 3.2. Definíciók, Fogalmak, 3.3. Kérdés: Aktivizáló kérdések. 3.4. Feladat: A leckékben megfogalmazott feladatok jelölésére használt stílus. 3.5. Hivatkozás: Egyéb dokumentumokra hivatkozó szövegrészek jelzésére használjuk. 3.6. Példa: a tananyagokban szereplő példák megjelölésére használható stílus. 3.7. Kiemelés: fontosabb szövegrészek, kulcsfogalmak megjelölése. 3.8. Megoldás: Ha bizonyos feladatok megoldását megadjuk 3.9. Egyéb
I.2.
I.3
I.4.
I.5.
II.1.
II.2.
II.3
II.4.
II.5.
3.1. Ellenőrzés, visszacsatolás Önellenőrző kérdések Laponként 3-4, és didaktikusan meg is válaszolva lap 1) Szóljon 2) Értelmezze az 3) Ismertesse a 4) Sorolja fel a 5) Hasonlítsa össze a 6) Elemezze
3.1. Ellenőrzés, visszacsatolás 2. lap 1) Szóljon 2) Értelmezze az 3) Ismertesse a 4) Sorolja fel a 5) Hasonlítsa össze a 6) Elemezze
4. Összefoglalás A lecke összegzése 1 lap Példa: A pontok összefoglalása Az előzőkben bemutattuk Megtárgyaltuk, feltártuk Összehasonlítottuk, Megalapoztuk
4. Összefoglalás A lecke összegzése 2 lap
5. Értékelés A következőkben a tanult fogalmak elsajátításának a mértékét fogjuk ellenőrizni.
Kérdések és válaszok 1. 1. Kérdés a. b. c 2. Kérdés c. 3. Kérdés
Kérdések és válaszok 2. 5. Kérdés a. b. c 6. Kérdés c. 7. Kérdés
Javasolt százalékos határok Ha minden válasz helyes akkor 100%-os a megoldás. Egy helyes válasz értéke 12, 5 % 1. 0-50 % Tudása sajnos nem éri el a megfelelő szintet, javaslom, ismételje át az anyagot akár többször is. 2. 51-65 % Tudása sajnos nem elég alapos, javaslom, ismételje át az anyagot még egyszer. 3. 66-79 % Tudása közepes szintű, tekintse át, hogy melyik feladatot rontotta el és ismételje át, az ahhoz tartozó részeket. 4. 80-90 % Tudása jó szintű, bár még vannak hiányosságok, keresse ki, hogy melyik feladatot rontotta el, majd ismételje át a megfelelő részeket. 5. 91-100 % Gratulálunk, tudása kiváló szintet ért el, folytassa a következő leckével!
IV. Egyéb Itt kezdődhet a glosszárium, szöveg és képelemekre utalás, hivatkozások stb.
IV.1. Fogalmak (visszautalás az új fogalmakra ) Fogalom 1. Fogalom 2. Fogalom 3. Fogalom 4. Fogalom 5.
IV.2. Illusztrációjegyzék A felhasznált médiumok jegyzéke, és elérése. (értelemszerűen) 1 animáció 1 hang 1 videó 5 Kép esetén 1 2 3 4 5 Így rossz!
IV.3. Irodalom Nyomtatott: Elektronikus: Bibliográfiai adatok: Szerző, cím, kiadó, év, oldal. Elektronikus: URL: Szerző, cím, év http://www..... http://www.morphonix.com/software/education/science/brain/game/specimens/hearing.html
További eredményes tanulás kívánok! Vége Tel.: E-mail: URL: www.xy.com További eredményes tanulás kívánok!