Fényképezés története

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Burlovics Dorottya
Advertisements

Háttértárak ismertetése
A napfogyatkozas Készítete Heinrich Hédi.
NEMZETI TANKÖNYVKIADÓ Panoráma sorozat
Az etilén gáz szerepe a zöldségek és gyümölcsök érésében
Tarczy Lajos Alapiskola Hetény
Fotózás – Digitális Fényképezés
Modern fényképezés Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT A tükörreflexes fényképezők.
I. kationosztály elemzése
Napjaink háttértárolói
BIOMECHANIKA ANE/ANF, ALE/ALF, UDSZ, KIEG. 2007/2008 I. félév
Új-Zéland történelme Új-Zéland történelme mintegy 1000 évet ölel fel, melynek első részében a sziget lakói (a maorik) teljes elszigeteltségben éltek, majd.
Valószínűségszámítás
A MOZGÓ KÉP és hang TÖRTÉNETE
A fotokémiai képrögzítés
Az elektrosztatika története
A fotográfia története
A camera obscura.
Kép - képsor A kép értelmezésének (dekódolásának) szintje: felismerés
Készítette: Sziráki Dániel, 7.c
Automatikus diaváltás A hangszórókat kérem bekapcsolni.
A számírás története.
1 A FILM ÉLETRAJZA Vásári mutatvány Fitton1826Thaumatrop Plateau (Belga) 1829Phantaskopéletkerék USA1834ZeotropeCsodadob CharlesWheastone1850 fogaskereket.
1. A digitális fényképezőgép felépítése
Valószínűségszámítás
Napjaink háttértárolói
RÖNTGENKRISZTALLOGRÁFIA (röntgendiffrakció)
Camera obscura (lyukkamera) 2010.
a fotózás technikai alapjai
Készítette: Aranyos Edit & Fazekas Sarolta A CD-rom története.
Összeállította: Rakovicsné Erdősi Katalin 2008.
A számítógép működéséhez két elv kell egyszerre működjön: automatizált számolás és programozhatóság. Történetét azokig a mechanikus számológépekig szokás.
A fényképészet I. Története II. A fényképezőgép
Fényképezés A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
Csillagászati műszerek
Merkúr.
A csillagászat keletkezése
 Eleinte a csillagászat csak a szemmel látható égitestek megfigyelésére, és mozgásuk el ő rejelzésére korlátozódott. Az ókori görögök számos újítást.
(Átmeneti Csoport Infrából)
Nyomtatók.
A film felbukkanása / a mozi genealógiája
A számítógép története
Optikai tárolók CD, DVD.
Bepillantás egy boldogabb világba: Anika illúziója és a mozinézők illúziója 10/C.
A nyomtatott sajtó történetéről
Van de Graaff-generátor
I. foglalkozás Készítette: Ragó Gábr.
 A ROM angolul: Read-Only-Memory. ( csak olvasható memória)  Egy olyan elechtronikai eszköz, amely csak olvasható adatok tárolására alkalmas.  Programok.
A háztartások nagyobb szennyezők az iparnál A háztartások szennyezőanyag-kibocsátása már nagyobb, mint az iparé - állapították meg kutatók. A prágai Károly.
A tűz.
1. A FILM ELŐTÖRTÉNETE.
Készítette: Ivic Zsófia 10.d
Élete és munkássága Január 19-én született egy skóciai kikötőben -Előkelő családból származott, jó nevelésben részesült -Jó érzéke volt a matematikához.
René Antoine Ferchault de Réaumur (1683. február 28. –1757. október 17
Fotokémia és Fényképezés
Világjárványok az emberiség életében
Cavendish ingája Fejős Gergő 12.c.
A televíziózás története
Kép technika és a fénykép készítés története.
James Watt Lvomszki Fanni 10/b.
Film, videó történet, videókamerák 5. témakör. A film napjaink egyik legnépszerűbb információs, ismeretterjesztő, szórakoztatási és művészeti célú technikai.
A szem, látásjavító eszközök.  A fény a pupillán keresztül jut a szemünkbe.  A szemlencse domború optikai lencse. Anyaga rugalmas, alakját és fókusztávolságát.
A MOZGÓKÉP TÖRTÉNETE A CAMERA OBSCURÁTÓL A MULTIPLEXEKIG.
A feladat és a hozzá használható eszközök kiválasztása 2. témakör:
A fényképezés rövid története napjainkig. Camera obscura („sötét kamra”, lyukkamera) Forrás: DrBob ( camera.svg)
Készítette: Sovák Miklós Konzulens: Dr. Kiss Endre
A technikai kép.
A fény egy emberi szemmel érzékelhető sugárzás, de ennek a sugárzásnak csak egy részét látjuk.
Fotográfia-képelemzés
Előadás másolata:

Fényképezés története

Történeti áttekintés A fényképezés tudománya nagy utat tett meg mígnem eljutott a mai szintre. Története nagyon szigorú tekintetben is visszanyúlik egészen a XVI. századig. Ekkor szerkesztette meg Giambattista della Porta (1535-1615) első, lencsés camera obscuráját. Ez egy sötét hatoldalú doboz volt egyik oldalán egy lyukkal, mely a fényt hivatott beengedni.

Hasonló „dobozok” már 997-ben ismertek voltak az arab Ibn Al-Haitman leírásaiból, de a XVI. századig nem történt érdemi fejlesztés e téren. A kezdetben rajzok készítésére használt camera obscurával kapcsolatban hamar felmerült az igény, hogy rajzolás helyett egy kényelmesebb, automatikusabb módon rögzíthetővé tegyék a megjelenő képet. Ezt az áttörést Johann Heinrich Schulze (1687-1744) 1727-es felfedezése hozta meg, melyben bizonyította, hogy az ezüstsók elsötétedését a fény és nem hőhatás okozza.

Kihasználva Schulze bizonyítását, Nicéphore Niépce (1765-1833) továbbfejlesztette az eljárást és litográfiák másolásához használta a fényérzékeny vegyszert. 1826 körül egy ónlemezes camera obscurával elkészítette az első természetfotót saját lakásának ablakából. Niépce ezen módszerét heliografikus eljárásnak nevezzük. A baj ezen eljárással a 8 óra körüli exponálási idő volt.

Louis Jacques Mandé Daguerre (1787-1851), aki ekkoriban díszlettervezőként dolgozott, 1829 decemberében társult Niépce-vel. Közösen próbálták meg továbbfejleszteni a találmányt. Eredményt 1835-ben Niépce halála után hozott a kísérlet. Ekkor Daguerre véletlenül rájött, hogy a jódozott ezüstön látens kép keletkezik, melyet higanygőzzel lehet láthatóvá tenni.

A módszernek köszönhetően az exponálási idő 30 percre csökkent, azonban a keletkező kép fény hatására teljesen elsötétedett. Tartóssá újabb 2 év után sikerült tenni, amikor rájött, hogy az előhívás során el nem sötétedő ezüst-jodidot konyhasóoldattal le lehet mosni a képről. Még ugyanebben az évben készítette saját műterméről máig fennmaradt képét ezüstözött rézlemezre. Ezt az eljárást sajátmagáról dagerrotípiának nevezte.

William Henry Fox Talbot (1800-1877) 1833-ban, nem tudva a Niépce és Daguerre által kifejlesztett módszerről, kezdett el kísérletezni a camera obscura képének kémiai úton történő rögzítésével. 1935-re ki is fejlesztette módszerét, mely során egy papírt konyhasó és ezüst-nitrát oldatba áztatva fényérzékennyé tett.

Talbot kezdeti nehézségeit a kép rögzítése terén 1839-ben Sir John F. W. Herschel (1792-1871) javaslata oldotta meg. A keletkező képet nátrium-tioszulfát oldatba áztatták. Így elkészült a látni kívánt kép negatívja. Ennek a képnek a fordítottját, azaz az eredetileg látni kívánt képet, ezek után tetszőleges számban a mai kontakt másolat készítéshez hasonlatos módszerrel készítettek.

A következő években számos újítás tette még használhatóbbá a két eljárást. Petzval József (1807-1891) akromatikus lencséje az eddig használt lencséknél 16-szor több fényt engedett át Friedrich Voigtläder könnyen hordozható dobozt szerkesztett a lencséhez, Franz Kratochwila pedig egy újítással a kémiai eljárásban ötszörösére növelte a lemezek érzékenységét. Így 1841-re az eddigi 30 perces expozíciós időt 30 másodperc körüli időre sikerült csökkenteni és ezáltal a Dagerrotípia-készítést még közkedveltebbé tették.

Talbot is továbbfejlesztette módszerét és galluszsavas kísérletei eredményeképpen 1840-re egy kalotípiának keresztelt módszerrel állt elő. Frederick Scott Archer (1813-1857) 1851-ben kollódiumos eljárást fejlesztett ki mely során üveglapra vitte fel a fényérzékeny bevonatot. Ez a folyamat hússzoros gyorsításához vezetett.

Richard Leach Maddox (1837-1920), aki 1871-ben kifejlesztette a száraz eljárást. Zselatinemulzióban oszlatott el ezüst-bromidot mely sokáig felhasználható volt előállítása után és hatvanszor érzékenyebb is a hagyományos kollódiumos eljárásnál. 1878-tól már gyárilag állították elő ezeket a lemezeket.

George Eastman (1854-1932) ezek után az üveglapot cserélte ki filmre és ezzel megalkotta a mai filmek közvetlen ősét. Eastman előre gyártott gépébe már gyárilag be volt építve egy száz kép készítésére alkalmas film. Ezeket a gépeket használat után a gyárban szedték szét és hívták elő a képeket belőle. A XIX. század végére mindennapossá vált a fényképezőgép használata.

A fényképezőgép A mai filmes fényképezőgépeket két fő irányelv szerint csoportosíthatjuk. Egyik ilyen a filmméret szerinti csoportosítás. Minél nagyobb filmfelületet használ ugyanis fel a fényképezőgép egy kép elkészítéséhez annál részletgazdagabb, ezáltal élvezhetőbb minőségű képet kapunk végeredményül.

Síkfilmes gépek Ezek a gépek elsősorban a műszaki igényeket szolgálják ki. Jellemzőik közé tartozik a dönthető elő és hátlap valamint a kiváló képminőség. Egyes cégek 50X60cm-es méretig is gyártanak alapanyagot ezekhez a gépekhez. egy 203X254 mm-es filmen akár 700 megapixelnyi információ képminőségben még a mai digitális gépeknél is jobbak

Rollfilmes gépek Középformátumú gépeknek is szokás nevezni őket. 6cm széles filmet fogadnak magukba melyre 4.5, 6, 9cm hosszan exponálnak egyszerre. Sokszor képesek ezeket a formátumokat felváltva is használni. A film perforálatlan, két végénél fekete papírra ragasztva és feltekerve kerül forgalomba.