Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
Advertisements

A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
TÁMOP A projekt: Segítség a sikerhez.
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
2013. november 15. A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező középiskolák jegyzékének közzététele.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei Iskolapszichológusok Módszertani Bázisa Budapest, november 27.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
TOVÁBBTANULÁSI SZÜLŐI ÉRTEKEZLET
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
BEISKOLÁZÁSI MUNKAÉRTEKEZLET
Quo vadis? Kudá igyos?.
Általános iskola első osztály
A felvételi eljárás elemei
Beiskolázási gyakorlat a Grosicsban
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN.
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Pályaválasztási szülői értekezlet
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Szülői értekezlet A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBA TÖRTÉNŐ JELENTKEZÉS RENDJE ÉS A FELVÉTELI ELJÁRÁS GYAKORLATI TUDNIVALÓI.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
Felvételi a középfokú iskolákba
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
A VAS MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA PÁLYAORIENTÁCIÓ MEGÚJÍTÁSA
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A felvételi eljárás elemei
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
a középfokú iskolai felvételi eljárás rendje
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Szülői választmány 2018.szept. 25.
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
Pályaválasztási szülői értekezlet
Előadás másolata:

Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola

A tanuló pályaválasztását leginkább két tényező befolyásolja: a pályára való alkalmasság a pálya által támasztott követel- mények

Célja : Segítse a tanulók sikeres, képességeiknek megfelelő pályaválasztását. Figyelmet fordítson a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek életútjának kezdeti lépéseire.

Összetevői: Önismeret Foglalkozási ágak és a hozzávezető utak ismerete Lehetőség és a valóság összehangolása

Színtere legfőképp az iskola Az egész folyamatban az osztályfőnök kulcsszerepet játszik

A pályaorientációs csoport tevékenysége Tagjai: Osztályfőnök Szaktanárok Iskolatitkár

Az osztályfőnök feladatai A tanulók pályaérdeklődésének irányítása A tanulók megismerése Kompetenciák fejlesztése Önismeret, önértékelés fejlesztése Az iskolarendszer feltételeinek ismertetése Kapcsolattartás Támogató rendszerek megismerése

Szaktanárok feladatai Ismeretek nyújtása Kompetenciák fejlesztése Előkészítők tartása

Színterek Az iskolán belül : Az iskolán kívül: osztályfőnöki órák tanórák szakkörök Az iskolán kívül: „Nyílt napok” a középiskolákban Pályaválasztási Börze

Partner kapcsolatok A család Védőnő és orvos CKÖ közösségi magatartás alapjainak elsajátítása reális énkép kialakítása Szülői értekezleten, fogadóórán való részvétel Védőnő és orvos betegségek kiszűrése CKÖ

Osztály Időpont Nevelési színterek, alkalmak Tevékenység Módszer Felelős 5. osztály Év eleje szeptember Osztályfőnöki órák Tanulók megismerése önismeret, fejlesztése, tanulói képességek, érdeklődési kör, tanulási szokások, napirend megismerése Beszélgetés, megfigyelés, adatgyűjtés teszt, szociometria, önismereti tréning, önismereti teszt, játékok Osztályfőnök, szaktanárok Év közben folyamatosan Tanórák Szülői értekezlet, fogadóóra, családlátogatás Orvosi vizsgálat Tanulmányi eredmények nyomon követése, tanulói képességek, érdeklődési kör Családi háttér, szociális helyzet megismerése Betegségek kiszűrése Megfigyelés, beszélgetés, teljesítménymérés, felmérés Beszélgetés a szülővel, tanulóval Szaktanárok, osztályfőnök Osztályfőnök Védőnő, háziorvos

Osztály Időpont Nevelési színterek, alkalmak Tevékenység Módszer Felelős 8. osztály Év eleje: szeptember Osztályfőnöki órák Önismeret fejlesztése, reális énkép kialakítása Önismereti tesztek, játékok, beszélgetések Osztályfőnök Első félév: október, november, december Osztályfőnöki óra, szülői értekezlet Tanórák „Nyílt Napok” a középiskolákban Orvosi vizsgálat Pályaválasztási tájékoztató, elképzelések Tanulmányi eredmények nyomon-követése tanulói képességek, érdeklődési kör Bemutatkozó iskolák fogadása Pályázatok figyelése (Arany János Program, tájékozódás, lehetőségek begyűjtése, feltérképezése) Pályaválasztási börze „Nyílt napok” középiskolák látogatása Felvételi előkészítő Tájékoztatás, lehetőségek bemutatása, középiskolák lehetőségeinek felkutatása Beszélgetés Megfigyelés, beszélgetés, teljesítménymérés, felmérés Jó képességű gyerekek irányítása, internet Tájékozódás újságból, internetről, teszt, középiskolák tájékoztatásának figyelése Internet Oszt. főnök Szaktanárok osztályfőnök Oszt. főnök, szülők, tanulók Szaktanár Védőnő, háziorvos

Második félév Február, március, április Osztályfőnöki órák, szülői értekezlet Középiskolák Pályaválasztási tájékoztató Felvételi írása (központi felvételi, egyéni felvételi) Felvételi lapok helyes kitöltése, felvételi időpontok alkalmassági vizsgák időpontjainak ellenőrzése Felvételi értesítők értékelése, kiosztása, tapasztalatok rögzítése Beszélgetések Beszélgetés Tapasztalatok összevetése, rögzítése Osztályfőnök, tanulók Oszt. főnök, szülők, tanulók, iskolatitkár

vége