LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetenciafejlesztés – ahogy a diákok látják Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / LKG-mátrix KompetenciaTantárgyOsztály Szövegértési-szövegalkotásimagyar, történelem, fizika 9.A, B, E, F, 10.A, B Matematikai-logikaimatematika, történelem 9.A, 10.B, C Idegen nyelviangol, német 9.A, E, 10.E, F Információs és kommunikációs ang., ném., biol., tört., mat. 9.A, E, 10.B, C, E Életpálya-építésifizika, kémia, biológia 9.A, 10.B Szociális, életviteli, környezetitörténelem 11.E
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Tények, számok 2006/ /2008 Komp.terület66 Tantárgy88 Tanár811 Osztály610 Óra Diák182313
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / A kérdőív
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / „HEFOP” + változatos, érdekes feladatok meg lehet beszélni a feladatokat lehet csoportban dolgozni rá vagyunk kényszerítve, hogy gondolkozzunk tudunk egymásnak segíteni rengeteg logikai feladat a feladatok életszerűek
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / „Hagyományos” + a tanár mindig elmondja a megoldásokat + az egész éves anyag egy könyvben van – nem dolgozhatunk együtt – unalmas feladatok – „idióta” témájú feladatok
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Ami legjobban tetszett… nekünk kellett kitalálni a megoldásokat csoportmunka sokat lehetett/kellett gondolkodni hétköznapi feladatok önálló próbálkozások sok érdekes feladat a neten „kirakós” feladatok
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Ami nem tetszett… tankönyv magyarázatai SDT szövegei össze-vissza ugráltunk a tananyagban kevés ábra sok számolás
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Egy kérdés és a válaszok Matematikai tudásod növekedését mennyiben segítette ez a módszer? rájöttem, hogy ki tudom találni a feladatok megoldását többet kellett gondolkodnom, és ha tévedtem, rögtön kijavított valaki olyan dolgokat tanultunk, amelyeket használhatunk az életben a képletektől elszakadva fejlődött a logikai gondolatmenetünk
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / A matematikán kívül tanultál-e mást is a „hefopos” órákon? jól megy a prezentáció-készítés, az anyaggyűjtés az internetről csoportmunkát, odafigyelést és a másokkal való kommunikációt megtanultam, hogyan álljak neki a feladatoknak megtanultam, hogyan kell másokkal együtt dolgozni
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Az angol nyelvi projektről Élveztem a csoportmunkát, mert csoportban dolgozni jobb, mint egyedül. Ebben a projektben megtanultam, hogyan kell bemutatni a munkámat. Tetszett, –hogy számítógéppel dolgozhattunk –amikor a többiek bemutatták a brosúráikat Nem tetszett a prezentációnk, mert a csoportom többi tagja nem dolgozott rendesen, így én is rossz jegyet kaptam Még dolgoznom kell azon, hogy jobban tudjak előadni
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / A német projektekről Amelyik feladatot tudtam, akkor jól éreztem magam, amikor nem tudtam, akkor nem. Pár órán keresztül stressztől mentesen tanulhattam németül. Megtanultam a német weblapokon való keresést, új szavakat. Gyakoroltuk, milyen kiállni a többiek elé. Fejlődött az önállóságom és a kreativitásom. Ezek a modulok azért jók, mert nem a könyvet bújva tanulunk. Megtanultam, hogyan kell jegyzőkönyvet készíteni és ügyesen fényképezni.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Történelem órán Az emberek egy része vizuális típus… Itt sok mindent megjelenítettünk, így gyorsabban átláttam az eseményeket Mindenki intenzíven részt vett a munkában. Mindenki élvezte, talán jobban elsajátítottuk az anyagot, mintha csak egyszerűen „vesszük”. Ez a csoportmunka sokat segített az anyag feldolgozásában és megértésében. A vitában még nem vett mindenki részt, de majd belejövünk. A vetélkedő tetszett a legjobban, fel sem tűnt, hogy dupla órán vagyunk.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Tanulság?! diákjainknak van véleményük (nagyjából) meg is tudják fogalmazni (nagyjából) pontosan látják a lényeget (meglepően?) éretten elemeznek érdemes visszajelzéseket kérni…
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Köszönöm a figyelmet! Bánhegyesi Zoltán