Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt
Kutatásfejlesztési projekt az NFT 3.1. programja keretében 2 A kutatás célja Az SDT TIP/TAP „utasításainak” vizsgálata –a tananyagok tanórai kipróbálása –a létező segítség értékelése –a kívánatos segítség meghatározása Ajánlások készítése későbbi fejlesztők számára –a tapasztalatok és a –nemzetközi példák alapján (Celebrate)
Kutatásfejlesztési projekt az NFT 3.1. programja keretében 3 Kutatási hipotézisek A tanárok igénylik hogy a digitális tananyagok mellett jelenjenek meg a felhasználást segítő ajánlások Az SDT-ben található ajánlásokat fejleszteni szükséges, hogy jobban szolgálják a tananyagok órai felhasználását A gyakorló tanárok hasznos segítséget nyújthatnak a fejlesztőknek minta ajánlásokkal
Kutatásfejlesztési projekt az NFT 3.1. programja keretében 4 Kutatási feladatok (tanárok) Tanáronként 10 előre megtervezett, tanmenetbe illesztett SDT-s óra (Napló bevezető)Napló bevezető Tanári kutatási napló (óránkénti)óránkénti Műhelymunka –Az iskolán belül –A mentorral –Az iskolák között
Kutatásfejlesztési projekt az NFT 3.1. programja keretében 5 „Kevert tanulás” – „blended learning” Az SDT elvileg nem az önálló tanulást szolgálja elsősorban Kevert v. vegyes tanulás = az IKT integrálása a hagyományos tanórába Hagyományos = kooperatív, kollaboratív!!!! Megoldási lehetőségek: – tanári és diákbemutató –egy-egy hasznos elem a magyarázat részeként –gyakorlás –csoportmunka (csak feladatlappal életképes)
Kutatásfejlesztési projekt az NFT 3.1. programja keretében 6 Munkamenet Február: tréning, tervezés, a mentor első látogatása Április végéig 10 tananyag kipróbálása, naplózása, + min. 2 mentori látogatás, min. 1 témavezetői látogatás Május: –műhely: tapasztalatok és a tananyagajánlók szempontjai –Egy-egy tananyagajánló (TIP/TAP) Június – július: tananyagajánlók, tanulmány, iskolaportrék (a tanárok már csak kiegészítenek, véleményeznek)
Kutatásfejlesztési projekt az NFT 3.1. programja keretében 7 Várható eredmények A tanárok megkapják a kinyomtatott, összefűzött naplót a kutatás végén A Ti ajánlásaitokkal is bekerülnek a kipróbált tananyagok az SDT-be Ajánlások készülnek a tananyagfejlesztők számára, ezeket a Sulinet honlapon (is) publikáljuk Tanulmány jelenik meg az SDT bevezetésének pedagógiai kérdéseiről (OKI-honlap) A tanulmányt cikké rövidítjük (ÚPSZ, Köznevelés)
Kutatásfejlesztési projekt az NFT 3.1. programja keretében 8 Miért is jó ez a tanároknak és az iskolának? A tanárok módszertani, szakmai fejlődésen mennek át, korábban megismerik az új technika alkalmazási lehetőségeit, a diákok motiválásának új eszközeit Az iskola híre-neve gazdagodik, publikációkban szerepel, sőt iskolaportré készül róla. A belső csapatmunka erősödik.
Kutatásfejlesztési projekt az NFT 3.1. programja keretében 9 Piszkos anyagiak: eFt Tanárok munkája 810 e Ft /3 iskola (270 e Ft) –5 tanár: 5 x 50 eFt elfogadott munka alapján –1 rendszergazda: 20 eFt Mentorok munkája 270 e Ft/3 fő (90 eFt), tanulmányírással együtt 230 eFt: étkeztetés, írószer, telefon, lektorálás, rezsi
Kutatásfejlesztési projekt az NFT 3.1. programja keretében 10 Köszönjük szépen a munkátokat! Várjuk a további segítséget: -Egy profi tananyagajánló az eddigiekből -Kiegészítések kérésre (napló, feladatlap stb.) -Beszélgetés a mentorral a napló alapján -A tanulmány véleményezése
Kutatásfejlesztési projekt az NFT 3.1. programja keretében 11 Feladatlap kevert órához Linkek címmel és URL-lel: –SDT: Feladatok pontos utasítással Legyen világos, milyen lesz az értékelés –Értékelés mérés nélkül –Értékelés „méréssel”