Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Advertisements

Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Szemléletformálás és közös munka a Centropa filmjeinek segítségével Komódi Andrea Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Mezőberény.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Könyvtárhasználati verseny
Mobil hangkommunikációs hálózati ismeretek Projekt- összefoglaló.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
E-learning és a multimédia
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Hunya Márta módszertani szakértő
SDT-monitor Kommunikáció. Kommunikációs színtereink Levelezés Keretrendszerek TIP-TAP Telefon MSN Skype.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
e-Learning a tanárképzésben
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
A multimédia és a közösségi hálózatok a hatékony nyelvtanulásban Debreceni Egyetem Informatika Tudományok Doktori Iskola PhD Konferencia, Hollókő, 2013.
A gyerek nem az életre készül, hanem él
Digitális tartalom előállítási képzés, alternatív foglalkoztatással mozgássérültek és megváltozott munkaképességűek számára HEFOP DAT Konferencia.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Internetalapú intelligens eszköz fejlesztése az együttműködésen és vitán alapuló középiskolai tanulás segítésére.
Kompetensek lettünk? június 27..
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Projektkonferencia –2010. okt. 21. Leövey Gimnázium, Budapest.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Információs és Kommunikációs Technológiák
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
XII. Küldöttgyűlés Budapest május 13..
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Az interdiszciplináris oktatás felé
Az interdiszciplináris oktatás felé
Programjaink matematikából a ös tanévben
Programjaink fizikából a es tanévben
Előadás másolata:

Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás

K IT

Kollaboratív e-tanulás n nemcsak tartalom, az eszköz is fontos n a kooperatív/kollaboratív pedagógia nem új és már bizonyított az utóbbi évtizedek alatt n kortársi, tanulói együttműködés, társas tanulás n aktív, cselekvő részvétel n mini „szakértők” n a tudás közös felépítése n projekt alapú tanulás n Új kommunikációs formák, színterek n Chat, fórum, n videokonferencia, videochat, n mobiltechnológia, Internet telefon n Sulinet Digitális Tudásbázis

Kollaboratív eszközök Nem a tananyag, hanem az eszköz a kooperatív Cél: –Nemcsak a kommunikáció –Közös munka, kooperatív környezet Kollaborációs/kooperatív szoftver eszközök – , chat, fórum, közös mappa –phpBB ( –BSCW ( –Synergeia ( –FLE3 ( –Sulinet Digitális Tudásbázis

Basic Support for Collaborative Work (

Synergeia

A kutatási program neve SCALE - mérleg Az angol elnevezésből jött létre: Internet-based Intelligent Tool to Support Collaborative Argumentation-based LEarning in secondary schools. Magyarul: internet alapú intelligens eszköz fejlesztése az együttműködésen és vitán alapuló középiskolai tanulás segítésére. SCALE projekt

ThinkQuest Oracle Help Us Help Alapítvány nemzetközi oktatási akcióprogramja Nemzetközi verseny, ahol diákcsapatok kollaboratív projekt- munkában, tanulva hoznak létre oktatási oldalakat Nevezés: (enroll)

„ Vízjelek” Projekt

ITCOLE projekt Európai Bizottság IST keretprogram – School of Tomorrow ITCOLE Innovative Technology for Collaborative Learning and Knowledge Building ( Résztvevő országok: Portugália, Dánia, Hollandia, Magyarország Országonként 10 iskola, iskolánként 2-3 tanár vesz részt Cél: a számítógéppel segített kollaboratív tanulás módszereinek megismerése, kipróbálása –Kutatás – kérdőíves felmérések –Internetes kommunikációs platform (FLE3) –Szakmai munka

Ady Endre Középiskola (Szekszárd), Alternatív Közgazdasági Gimnázium (Budapest), Borbély Lajos Szki (Salgótarján), Fazekas Mihály Főv. Gyak. Isk. (Budapest), Kontyfa Középiskola, Ált. Isk. és Óvoda (Budapest), Kooperatív Művészeti Alapiskola (Jászfényszarú), Kossuth Zsuzsanna Műszaki Szki és Gimn. (Hódmezővásárhely), Kölcsey Ferenc Gimnázium (Zalaegerszeg), Közgazdasági Politechnikum (Budapest), Móricz Zsigmond Általános Iskola (Pátroha), Surányi Endre Szakképző Iskola (Kazincbarcika)

Vízjelek projekt Vízminőség vizsgálata gyorstesztekkel –pH, nitrát, nitrit, keménység, foszfát –Az élőhely bemutatása –Fotók készítése (esetleg videó) Irodalmi, művészeti vagy történelmi vonatkozások –Alkotások bemutatása –Történetek, emlékek A végzett munka bemutatása angolul vagy németül –Az elvégzett munka rövid bemutatása prezentáció vagy weboldal formájában Iskolánként 2-3 tanár és fős diákcsoportok Természet- tudomány Idegen nyelv irodalom történelem

Future Learning Environment ( fle3.uiah.fi /)

Kooperatív Művészeti Alapiskola, Jászfényszarú

Egy kooperatív munkában mindenki tanul valamit. A tanár is!