Biztonságosan két keréken Projektzárás Szakmai rész.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Iskolánkról.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
ENSZ - ECOSOC EU EU Bizottság - AGIS Európa Tanács Szervezett, határokon átlépő bűnözés elleni harc Társadalmi-közösségi bűnmegelőzés az újszerű és a tradicionális.
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
A gyakorlatvezető mentor
Ökoiskola Készítette:Horváth Eliza Anna Felkészítő tanár:Marton Anikó
Európai Autómentes Nap és Mobilitási Hét Tatabányán Oláh András
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Dobbantó projekt pályázati tájékoztató... a sikeres pályázáshoz szeptember.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Tájékoztató a 2009/2010. tanévi beiskolázásról. Írásbeli felvételi vizsgákról A 9. évfolyamra történő beiskolázás esetében a felvételi kérelmekről: Vagy.
Tájékoztató a 2009/2010. tanévi beiskolázásról. Írásbeli felvételi vizsgákról A 9. évfolyamra történő beiskolázás esetében a felvételi kérelmekről: Vagy.
Rocket team Hajdúszoboszló Engedjék meg, hogy néhány percben bemutassuk a Hajdúszoboszlói Bárdos Lajos Általános Iskolát.
Ökoiskolai beszámoló 2010/2011
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
Határtalanul II. MédiaMánia határon innen és túl BGA-12-HA /13 Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium Karcag.
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Határtalanul!.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
ÖKO ISKOLA 2008 tavaszától Környezettudatos élet: Kiállítások, rendezvények Túraversenyek, kirándulások.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Diákönkormányzat beszámolója 2009/2010 tanév Alakuló megbeszélés Elnök: Túrós Kata Elnök: Túrós Kata Elnökhelyettes: Raffay Norbert Elnökhelyettes:
MESZ Utánpótlás Bizottságának évi beszámolója Készítette: Nagy Gábor Bizottság vezetője.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
A középsúlyosan értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája módszertani munkaközössége 2015/2016tanév.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Tisza mente – Óbecse Közüzemi Szolgáltató Kft.
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Programjaink fizikából a es tanévben
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

Biztonságosan két keréken Projektzárás Szakmai rész

A projekt megvalósításának részletes bemutatása, az eredmények ismertetése 1. Egy kerékpáros tanpálya készítése volt az elsődleges célunk, ami a tervek alapján, felfestett útburkolati jelekkel és jelzőtáblákkal az iskola aszfaltozott felületén 300 négyzetméteren el is készült.

2. Beszereztük a forgalomelterelő kúpokat, egy asztalossal legyártattuk az ügyességi pálya elemeit, egy megbízott lakatossal pedig fémvázas kerékpártárolókat készíttettünk.

3. Elkészíttettük iskolánk két földszinti termében a kerékpártárolókat.

4. Megvásároltuk egyenlő számban a női és férfi kerékpárokat, valamint az óvodások részére a gyermek-, a tanárok részére a mélyvázas bicikliket.

5. Ünnepélyes keretek közt felavattuk a közlekedési parkunkat, Oktatóanyagot adtunk át az együttműködő iskolák részére: Oktatóanyagot adtunk át az együttműködő iskolák részére: - a Kassai Úti Általános Iskola, - a Kassai Úti Általános Iskola, - a Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola és Tallinn Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, - a Széchenyi Körúti Általános Iskola, Sportiskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.

6. A Pingvin Autósiskola oktatói minden tervezett évfolyam osztályainak egy elméleti és két gyakorlati órában megtartották az oktatást.

7. Az oktatáson részt vett osztályok számára a városi forgalomban való helyes közlekedés begyakorlásával összekötött elméleti és gyakorlati tudást mérő Rutintúrát szerveztünk.

8. Városi szinten az általános iskolás korosztály részére elméleti és gyakorlati feladatokat tartalmazó Biztonságosan két keréken versenyt szerveztünk.

A projekt 9 hónapja alatt 10 alkalommal tartottunk team-megbeszélést.

Nyilvánosság biztosítása érdekében Az Új Néplap hasábjain 3 alkalommal, Az Új Néplap hasábjain 3 alkalommal, a Panel újságban 1 alkalommal hirdettünk. a Panel újságban 1 alkalommal hirdettünk. A Szolnok Tv 3-szor, A Szolnok Tv 3-szor, Az Aktív Rádió pedig 1 alkalommal tudósította a lakosságot a pályázatunkkal kapcsolatban. Az Aktív Rádió pedig 1 alkalommal tudósította a lakosságot a pályázatunkkal kapcsolatban.

A tanulók szüleitől visszakapott kimeneteli értékelés összegzésére is sor került.

A tervezett eredményektől és a végrehajtási ütemtervtől való eltérések indoklása Az eredményektől való eltérés csak pozitív irányban történt. Meglepetésünkre, oly nagy volt a tanulók és szülők megelégedése az oktatás és rutintúra során, hogy az utolsó két tanítási hétben több osztály is kerékpárral tervezett és valósított meg túrát, népszerűsítve ezzel az egészséges életmódot is. Az eredményektől való eltérés csak pozitív irányban történt. Meglepetésünkre, oly nagy volt a tanulók és szülők megelégedése az oktatás és rutintúra során, hogy az utolsó két tanítási hétben több osztály is kerékpárral tervezett és valósított meg túrát, népszerűsítve ezzel az egészséges életmódot is.

Az együttműködő intézmények közül a Széchenyi körúti- és a Kodály Általános Iskola tanulói, valamint a Zengő óvodások több alkalommal is igénybe vették a közlekedési parkunkat. Az együttműködő intézmények közül a Széchenyi körúti- és a Kodály Általános Iskola tanulói, valamint a Zengő óvodások több alkalommal is igénybe vették a közlekedési parkunkat. Az együttműködő intézményeken túl már a lakótelep középfokú intézménye is igénybe vette a kerékpárjainkat Az együttműködő intézményeken túl már a lakótelep középfokú intézménye is igénybe vette a kerékpárjainkat A következő tanévre már jelezte a Városi Rendőrkapitányság, hogy az Önkormányzat által nyert pályázatának (Széchenyi Lakóváros Rehabilitációja funkcióbővítéssel) egyik programelemeként Bűnmegelőzési és Szemléletformáló akció keretében a tanítási év minden hónapjában 30 diákkal vennék igénybe a közlekedési parkunkat. A következő tanévre már jelezte a Városi Rendőrkapitányság, hogy az Önkormányzat által nyert pályázatának (Széchenyi Lakóváros Rehabilitációja funkcióbővítéssel) egyik programelemeként Bűnmegelőzési és Szemléletformáló akció keretében a tanítási év minden hónapjában 30 diákkal vennék igénybe a közlekedési parkunkat.

Az ütemtervtől való eltérés az őszi időszakban hirtelen bekövetkezett gátló környezeti hatás (fagyás) miatt a kerékpáros tanpálya útburkolati jeleinek felfestése az előirányzott időben nem lehetett megvalósítani. Ennek következtében a munkálatok csak márciusban kezdődhettek el, s az ezekre épülő tevékenységek is ennek vonzataként tolódtak. A több hónapos csúszás ellenére,az alapos előkészítésnek köszönhetően egy rendkívül feszített munkatempót és tervet előirányozva a határidőig minden tevékenységet elvégeztünk Az ütemtervtől való eltérés az őszi időszakban hirtelen bekövetkezett gátló környezeti hatás (fagyás) miatt a kerékpáros tanpálya útburkolati jeleinek felfestése az előirányzott időben nem lehetett megvalósítani. Ennek következtében a munkálatok csak márciusban kezdődhettek el, s az ezekre épülő tevékenységek is ennek vonzataként tolódtak. A több hónapos csúszás ellenére,az alapos előkészítésnek köszönhetően egy rendkívül feszített munkatempót és tervet előirányozva a határidőig minden tevékenységet elvégeztünk

Az eredmények fenntarthatóságának elemzése A következő években a városi versenyt az alsó-fokú oktatási intézmények tanulóinak részvételével tovább folytatjuk, s igény szerint a környező településekre is kiterjesztjük a versenyfelhívásunkat. A következő években a városi versenyt az alsó-fokú oktatási intézmények tanulóinak részvételével tovább folytatjuk, s igény szerint a környező településekre is kiterjesztjük a versenyfelhívásunkat. A versenyre jelentkező iskolák részére a jövőben is felkészülési segédanyagot biztosítunk. A versenyre jelentkező iskolák részére a jövőben is felkészülési segédanyagot biztosítunk.

Továbbra is ösztönözzük a kerékpáros túrák szervezését iskolai szinten, s más iskolák számára is. Továbbra is ösztönözzük a kerékpáros túrák szervezését iskolai szinten, s más iskolák számára is. A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium Kisiskolások közlekedésre nevelése c. továbbképzésére a következő tanévben is delegálunk kollégát, szem előtt tartva a tantestület minél szélesebb körben való bevonását. A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium Kisiskolások közlekedésre nevelése c. továbbképzésére a következő tanévben is delegálunk kollégát, szem előtt tartva a tantestület minél szélesebb körben való bevonását.

Már most úgy tapasztaljuk, hogy egyre több kollégát is sikerült a kerékpározásra ösztönöznünk. Bízunk benne, hogy ennek az aránya tovább is emelkedni fog, hogy jó példával járjunk elő a szülőknek. Már most úgy tapasztaljuk, hogy egyre több kollégát is sikerült a kerékpározásra ösztönöznünk. Bízunk benne, hogy ennek az aránya tovább is emelkedni fog, hogy jó példával járjunk elő a szülőknek.

A végrehajtás során szerzett és a jövőben hasznosítható tapasztalatok Az együttműködésbe még be nem volt iskolák részéről a jelentkezés az előzetes (még februárban) kiküldött tájékoztató ellenére is nehézkes volt. Az időjárási körülmények miatt őszre tervezett verseny tavasszal lett megszervezve. Beszámítható körülménynek tekinthető, hogy versenyek szempontjából ez a legsűrűbb időszak. Éppen ezért a következő projektévben októberre helyezzük át a versenyt. Az együttműködésbe még be nem volt iskolák részéről a jelentkezés az előzetes (még februárban) kiküldött tájékoztató ellenére is nehézkes volt. Az időjárási körülmények miatt őszre tervezett verseny tavasszal lett megszervezve. Beszámítható körülménynek tekinthető, hogy versenyek szempontjából ez a legsűrűbb időszak. Éppen ezért a következő projektévben októberre helyezzük át a versenyt.

Úgy érezzük, hogy ennek ellenére a verseny sikeres volt, ezért a következő évben is hasonló formában szeretnénk megszervezni. Úgy érezzük, hogy ennek ellenére a verseny sikeres volt, ezért a következő évben is hasonló formában szeretnénk megszervezni.

Köszönöm mindenkinek, akik pályázatunk megvalósítását biztatásával, szervezésével, munkájával támogatta, segítette! Köszönöm mindenkinek, akik pályázatunk megvalósítását biztatásával, szervezésével, munkájával támogatta, segítette!