Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
1. 2 Elektronikus dokumentumok a nemzeti könyvtár gyűjteményében Káldos János Országos Széchényi Könyvtár Magyar Elektronikus Könyvtár.
Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
1 Internet. 2 WWW  World Wide Web  Hivatkozásokkal összekötött hipermédia dokumentumok rendszere  Dokumentumok -> Weboldalak  A weboldalak hipertext.
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Dr. Élő Gábor július 9. MKE HKSZ 15. Országos Konferenciája
Matematika kompetenciaterület
Előzmények Sikeres pályázat a kézirat elkészítésére (2004) A könyv megjelenése (2006)
A táblázatkezelés alapjai 1.
KORSZERŰ PEDAGÓGIAI PARADIGMÁK TÁMOGATÁSA SZÁMÍTÓGÉPES ESZKÖZÖKKEL
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes.
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
HTML (HiperText Mark-Up Language)
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Barki Katalin Szombathely, május 4.
A HTML alapjai Havlik Barnabás Készítette:
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
Az e-portfólió Személyes tapasztalataim az EKF-en
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Dr. Kokas Károly, SZTE EK Sajtódigitalizálás: hol tartunk? merre megyünk?
Ezúton is szeretnénk felhívni a figyelmeteket a legújabb, a pedagógiai munkátok során is felhasználható Internetes oldalakra és szolgáltatásokra! Ezúton.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
 mesterséges intelligencián alapuló szoftver rendszer  a felhasználó által szolgáltatott adatok alapján képes viszonylag bonyolult problémákat megoldani,
Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Az e-learning rendszer és szereplői
AICC, IEEE, SCORM, fogalmak. Tananyagok cseréje (export-import) Támogatja az együttműködéseket Támogatja a felhasználóbarát környezet kialakítását Megoldja.
Informatikai Szakképzési Portál
Nedeczky Veronika Sulinet Digitális Tudásbázis.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Kompetensek lettünk? június 27..
Az Internet alkalmazásának lehetőségei Áttekintés.
Forgatókönyv.
Dr. Huszár Tamás módszertani szakértő
Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai
Tananyag: 3. Előadás A HTML nyelv alapjai Kép beillesztés Navigációk
RAD Studio XE5: menük felépítése
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
Weblap-szerkesztés. Információs hálózati szolgáltatások Internet fontosabb szolgáltatásai (szóbeli) Elektronikus levelezési rendszer használata (szóbeli)
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Tananyagfejlesztési tapasztalatok – TISZK
EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
T UDÁSBÁZISOK ALKALMAZÁSA. A TUDÁSBÁZISOK FOGALMI KERETEI fogalmi meghatározása nem egységes sem Európában, sem a tengerentúlon oktatási értelemben gazdasági,
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes
Budapest szeptember 28.. A webes alkalmazás a CD főkönyvtárában lévő index.html nevű fájllal indítható el.
Információs és Kommunikációs Technológiák
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
Az Office 2007 új fájlformátumai. DOCX, XLSX, PPTX, ACCDB: Új nyílt szabványú XML alapú fájlformátum (DOC nem nyílt szabványú) XPS: A dokumentum.
Webszerkesztés. IP cím pl: Domain cím - DNS pl: ország nevehttp:// számítógép címe World Wide Web Webszerverre.
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
Tóth Attila Informatika Alkalmazásai Tanszék. Digitalizáló csapat JGYPK Informatika Alkalmazásai Tanszék Szakmai vezető: Dr. Galambos Gábor Ellenőrzés:
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Lente Tamás Méliusz Juhász Péter Könyvtár
A digitális kompetencia fejlesztése
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
Előadás másolata:

Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla

Előzmények, tapasztalatok Sulinet Digitális órák (1997) html alapú, egy tanóra alatt átnézhető, több tanórán feldolgozható anyagok tanárok és informatikusok közös munkája jó szakmai és technikai színvonal, de: technológia miatt hamar elavul felhasználási lehetőségek korlátozottak http://www.sulinet.hu/tananyag/97208/on/no/indexjo.htm

SDT kialakításának irányelvei technikai értékállóság újrafelhasználhatóság több szempont szerinti átdolgozhatóság

Technikai értékállóság tananyag szerkezete, elemei ne kötődjenek a megjelenítési eszközökhöz LCMS tároló publikációs csatornák web LMS rendszerek pdf XML leírók használata

Újrafelhasználhatóság Tananyagot „szét kell cincálni” a legkisebb önmagában értelmes építőkockákra Tananyagelemek SDTMETA szerkesztő Tananyagszerkesztő komponens

Tananyagelemek nem tartalmaznak hivatkozást más, a rendszerben található objektumra kép, írott szöveg, matematikai képlet, szimuláció, mozgókép, hang… általában fájlokhoz köthetőek, fájlformátumok szerint csoportosítottak fájlok(ok) + leíró információk

Tananyagegységek gyűjtemény feladatlap lap foglalkozás téma

SDT további tulajdonságai modularitás kollaboráció elősegítése csoportmunka elősegítése lektorálás (értékes közkincs)