Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
Előzmények, tapasztalatok Sulinet Digitális órák (1997) html alapú, egy tanóra alatt átnézhető, több tanórán feldolgozható anyagok tanárok és informatikusok közös munkája jó szakmai és technikai színvonal, de: technológia miatt hamar elavul felhasználási lehetőségek korlátozottak http://www.sulinet.hu/tananyag/97208/on/no/indexjo.htm
SDT kialakításának irányelvei technikai értékállóság újrafelhasználhatóság több szempont szerinti átdolgozhatóság
Technikai értékállóság tananyag szerkezete, elemei ne kötődjenek a megjelenítési eszközökhöz LCMS tároló publikációs csatornák web LMS rendszerek pdf XML leírók használata
Újrafelhasználhatóság Tananyagot „szét kell cincálni” a legkisebb önmagában értelmes építőkockákra Tananyagelemek SDTMETA szerkesztő Tananyagszerkesztő komponens
Tananyagelemek nem tartalmaznak hivatkozást más, a rendszerben található objektumra kép, írott szöveg, matematikai képlet, szimuláció, mozgókép, hang… általában fájlokhoz köthetőek, fájlformátumok szerint csoportosítottak fájlok(ok) + leíró információk
Tananyagegységek gyűjtemény feladatlap lap foglalkozás téma
SDT további tulajdonságai modularitás kollaboráció elősegítése csoportmunka elősegítése lektorálás (értékes közkincs)