Nemzeti Fejlesztési Terv Programban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
Advertisements


Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
OKJ a gyakorlatban Az iskolarendszerű és felnőttképzés kapcsolata és egymásra épülése a Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégiumban Vlcskó Pál.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Cserháti Sándor Műszaki Szakképző Iskola és Kollégium Nagykanizsa
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Köszöntjük Szakmai gyakorlati foglalkoztatói Workshop résztvevőit Köszöntjük a TÁMOP támogatásával megvalósításra kerülő „ESÉLYTEREMTÉS NÓGRÁDBAN”
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
A SZERKEZETLAKATOS SZVK ÉRTELMEZÉSE
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
A moduláris, kompetencia alapú szakképzés Budapest február 17.
Műszaki és informatikai képzési terület jelentkezés és felvételi követelmények Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
A tételek eljuttatása az iskolákba
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Tűrések, illesztések Áll: 34 diából.
Informatikai Szakképzési Portál
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali,
szakmérnök hallgatók számára
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE”.
Tóth Gergely Gróf Széchenyi István Műszaki Szakközépiskola Informatikai jellegű szakképzés iránti igények és elhelyezkedési.
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
Foglalkoztatási kihívások(2), a szakképzési rendszer fejlesztése mint az egyik lehetőség LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
1 FELSŐFOKÚ SZAKKÉPESÍTÉSEK AJÁNLOTT KÉPZÉSI PROGRAMJAI, ÉVI FEJLESZTÉSEK Legányi Mariann NSZFI Kutatásszervezési és fejlesztési osztály.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Bemutatkozik a MIOK Gimnázium és Szakképző Iskola
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
„A jól képzett szakemberekért.”
Virtuális Méréstechnika Sub-VI és grafikonok 1 Makan Gergely, Vadai Gergely v
A megújult OKJ és ami ebből következik A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet Központi programok Szakmai vizsgák.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat - levelező Sub-VI és grafikonok 1 Mingesz Róbert V
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Szent Lőrinc Vendéglátó és Idegenforgalmi Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium, Eger Vendéglős (OKJ ) vizsga szakmai és vizsgakövetelményei,
Vásárhelyi Pál kereskedelmi Szakközépiskola
Csonka János Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola
A képzett szakemberekért Hogyan szolgálja a modulrendszerű képzés a gyorsan változó kötött pályás piaci igényeket? Kiszter István osztályvezető június.
EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Szent Imre Szakgimnázium Esztergom Szakmatérkép 2016/2017.
A SZAKMAI KOORDINÁTOROK FELADATAI
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok
Előadás másolata:

Nemzeti Fejlesztési Terv Programban Tananyagfejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Terv Programban Nagy Zoltán Apertus Közalapítvány

Korábbi tananyagfejlesztések tapasztalatai Apertus Közalapítvány (T011, T012,T013,T021,T041,T042) Sulinet Programiroda (L468, L484, ITP) .

Mit tartottunk szem előtt Tananyagfejlesztés tárgya lehetőség szerint az adott területen a lehető legnagyobb összefüggő egység legyen Korlátlan időre szerezzünk jogot a tananyagok interneten történő közzétételére, átalakítására továbbfelhasználására. Egységes szabványrendszer szerint történjen a fejlesztés (SDT) amelyet megfelelő eszközökkel támogassunk. A megvalósítás jól szervezett zárt munkafolyamat keretében történjen A munkafolyamat keretében minden átadott elem, egység ellenőrzésre kerüljön.

Digitális tananyagfejlesztés az NFT Programban 3.1.1 3.2.1 Hazai és külföldi jó gyakorlatok adaptálása X X X IKT alap és középfokon X IKT alapú közismereti és idegen-nyelvi tartalomfejlesztés X 17 szakmacsoport alapozó érettségi tárgyai X 2 kiemelt szakmacsoport közös moduljai X Interaktív szakképzési szimulációs adatbázis X IKT alapú moduláris szakképzési pedagógus továbbképző rendszer X Szakképzési tananyagok felsőoktatási bevezetése, tanárképzés, tanártovábbképzés X

Felsőoktatási tanárképzési és tanártovábbképzési tananyag Gépészet Kereskedelem marketing 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag 2000 szimulációval kiegészítve Hazai és külföldi jó gyakorlatok adaptálása IKT alap és középfokon

Digitális tananyagfejlesztés az NFT Programban 3.1.1 3.2.1 Hazai és külföldi jó gyakorlatok adaptálása X X X IKT alap és középfokon X IKT alapú közismereti és idegen-nyelvi tartalomfejlesztés X 17 szakmacsoport alapozó érettségi tárgyai X 2 kiemelt szakmacsoport közös moduljai X Interaktív szakképzési szimulációs adatbázis X IKT alapú moduláris szakképzési pedagógus továbbképző rendszer X Szakképzési tananyagok felsőoktatási bevezetése, tanárképzés, tanártovábbképzés X

OKTATÁSI PORTÁLOK, ADATBÁZISOK Felhasználók OKTATÁSI PORTÁLOK, ADATBÁZISOK pl. www.apertus.hu

Apertus Közalapítvány Felsőoktatási tanárképzési és tanártovábbképzési tananyag Gépészet Kereskedelem marketing 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag

Gépészet és Kereskedelem marketing 17 szakmacsoport 2005. május - 2006. február 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag 5500 foglalkozás több mint 150 000 tananyagelem Gépészet és Kereskedelem marketing 2006. március - 2006. augusztus 2 kiemelt szakmacsoport szakmáinak közös moduljai 1300 foglalkozás több mint 35 000 tananyagelem Felsőoktatási bevezetés 2006. szeptember – 2 szakmacsoport 1 félév, 24 tanóra  32 tanóra 2 szakmacsoport 1 félév, 90 tanóra  120 tanóra

Gépészet és Kereskedelem marketing 17 szakmacsoport 2005. május - 2006. február 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag 5500 foglalkozás több mint 150 000 tananyagelem Gépészet és Kereskedelem marketing 2006. március - 2006. augusztus 2 kiemelt szakmacsoport szakmáinak közös moduljai 1300 foglalkozás több mint 35 000 tananyagelem Felsőoktatási bevezetés 2006. szeptember – 2 szakmacsoport 1 félév, 24 tanóra  32 tanóra 2 szakmacsoport 1 félév, 90 tanóra  120 tanóra

Könnyűipar Faipar Nyomdaipar Közgazdaság Ügyvitel Kereskedelem-marketing Vendéglátás, idegenforgalmi Mezőgazdaság Rendészet Gépészet Építészet Közlekedés Elektronika-elektrotechnika Informatika Vegyipar Környezetvédelmi-vízgazdálkodás Élelmiszeripar

Gépészet és Kereskedelem marketing 17 szakmacsoport 2005. május - 2006. február 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag 5500 foglalkozás több mint 150 000 tananyagelem Gépészet és Kereskedelem marketing 2006. március - 2006. augusztus 2 kiemelt szakmacsoport szakmáinak közös moduljai 1300 foglalkozás több mint 35 000 tananyagelem Felsőoktatási bevezetés 2006. szeptember – 2 szakmacsoport 1 félév, 24 tanóra  32 tanóra 2 szakmacsoport 1 félév, 90 tanóra  120 tanóra

Szerszámkészítő szakképesítés Géplakatos szakképesítés

SZ1 SZ2 SZ3 SZ4 SZ5 SZ6 SZ7 SZ8 SZ9 M1 M2 M3 M4 M5 M6 M7 M8 M9

Foglalkozás: ~ 1 250 Szöveg: ~ 15 000 Fogalom: ~ 6 000 Kép: ~ 7 000 Hang: ~ 600 Mozgókép: ~ 700 Animáció: ~ 1 800 Hivatkozás: ~ 1 200 Tesztfeladat: ~ 16 000

szakmai követelménymoduljai A 31 521 10 0000 00 00 azonosító számú, Géplakatos megnevezésű szakképesítés szakmai követelménymoduljai 0111-06 Általános gépészeti technológiai feladatok I. (szerelő) 0110-06 Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok 0345-06 Gépbeállítási feladatok 0220-06 Gépészeti kötési feladatok 0221-06 Gépelemek szerelése 0225-06 Általános anyagvizsgálatok és geometriai mérések 0346-06 Géplakatos feladatok

szakmai követelménymoduljai A 31 521 10 0000 00 00 azonosító számú, Géplakatos megnevezésű szakképesítés szakmai követelménymoduljai 0111-06 Általános gépészeti technológiai feladatok I. (szerelő) 0110-06 Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok 0345-06 Gépbeállítási feladatok 0220-06 Gépészeti kötési feladatok 0221-06 Gépelemek szerelése 0225-06 Általános anyagvizsgálatok és geometriai mérések 0346-06 Géplakatos feladatok

0225-06 Általános anyagvizsgálatok és geometriai mérések   1 C Az ipar területén használatos nemfémes anyagok, felhasználási területeik, eredetük, tulajdonságaik, jellemző alapozó ismeret Anyagismeret 2 C Az iparban használatos fémes anyagok fizikai, kémiai, mechanikai, technológiai tulajdonságai 3 B Szabványos ipari vasötvözetek 4 C Szabványos könnyűfémötvözetek 5 C Szabványos színesfémötvözetek 6 C Anyagvizsgálatok M03 Anyagvizsgálati módszerek 7 B Műszaki mérés eszközeinek ismerete M02, M26 Mechanikai mérések, A méréstechnika alapjai, Mérés, ellenőrzés 8 A Mechanikai hosszmérések M02, M01, M26 9 C Mérés optikai mérőeszközökkel 10 A Mérés idomszerekkel 11 C Felületi érdesség mérése 12 A Alakhűség és helyzetpontosság ellenőrzése 13 C Mérőlapok, termékkísérő lapok, bárcák, feliratozás stb. Műszaki ábrázolás

0225-06 Általános anyagvizsgálatok és geometriai mérések   1 C Az ipar területén használatos nemfémes anyagok, felhasználási területeik, eredetük, tulajdonságaik, jellemző alapozó ismeret Anyagismeret 2 C Az iparban használatos fémes anyagok fizikai, kémiai, mechanikai, technológiai tulajdonságai 3 B Szabványos ipari vasötvözetek 4 C Szabványos könnyűfémötvözetek 5 C Szabványos színesfémötvözetek 6 C Anyagvizsgálatok M03 Anyagvizsgálati módszerek 7 B Műszaki mérés eszközeinek ismerete M02, M26 Mechanikai mérések, A méréstechnika alapjai, Mérés, ellenőrzés 8 A Mechanikai hosszmérések M02, M01, M26 9 C Mérés optikai mérőeszközökkel 10 A Mérés idomszerekkel 11 C Felületi érdesség mérése 12 A Alakhűség és helyzetpontosság ellenőrzése 13 C Mérőlapok, termékkísérő lapok, bárcák, feliratozás stb. Műszaki ábrázolás

0225-06 Általános anyagvizsgálatok és geometriai mérések   1 C Az ipar területén használatos nemfémes anyagok, felhasználási területeik, eredetük, tulajdonságaik, jellemző alapozó ismeret Anyagismeret 2 C Az iparban használatos fémes anyagok fizikai, kémiai, mechanikai, technológiai tulajdonságai 3 B Szabványos ipari vasötvözetek 4 C Szabványos könnyűfémötvözetek 5 C Szabványos színesfémötvözetek 6 C Anyagvizsgálatok M03 Anyagvizsgálati módszerek 7 B Műszaki mérés eszközeinek ismerete M02, M26 Mechanikai mérések, A méréstechnika alapjai, Mérés, ellenőrzés 8 A Mechanikai hosszmérések M02, M01, M26 9 C Mérés optikai mérőeszközökkel 10 A Mérés idomszerekkel 11 C Felületi érdesség mérése 12 A Alakhűség és helyzetpontosság ellenőrzése 13 C Mérőlapok, termékkísérő lapok, bárcák, feliratozás stb. Műszaki ábrázolás

A 31 521 10 0100 31 01 azonosító számú, Gépbeállító megnevezésű szakképesítésszakmai követelménymoduljai 0111-06 Általános gépészeti technológiai feladatok I. (szerelő) 0110-06 Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok 0345-06 Gépbeállítási feladatok 0347-06 Gépbeállító általános gépészeti feladatok 0359-06 Kiegészítő modul a gépbeállítók számára

A 31 521 10 0100 31 01 azonosító számú, Gépbeállító megnevezésű szakképesítésszakmai követelménymoduljai 0111-06 Általános gépészeti technológiai feladatok I. (szerelő) 0110-06 Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok 0345-06 Gépbeállítási feladatok 0347-06 Gépbeállító általános gépészeti feladatok 0359-06 Kiegészítő modul a gépbeállítók számára

0347-06 Gépbeállító általános gépészeti feladatok   1 D Ábrázolási módok alapozó ismeret Műszaki ábrázolás 2 B Műszaki rajzok olvasása, értelmezése, készítése 3 C Oldható kötések M63, M64, M65 Csavarozás, Alakzáró kötések, Erőzáró kötések 4 C Nemoldható kötések M57, M58, M62 Ragasztás, Forrasztás, Szegecselés 5 A Szabványok használata műszaki ábrázolás, anyagismeret, gépelemek 6 A Szerelés szerszámai M28 Szerelés és karbantartás 7 B Műszaki mérés eszközeinek ismerete M01, M02, M03 A méréstechnika alapjai, Mechanikai mérések, Anyagvizsgálati módszerek 8 A Mechanikai hosszmérések M26 Mérés, ellenőrzés 9 A Mérés idomszerekkel 10 C Felületi érdesség mérése 11 A Alakhűség és helyzetpontosság ellenőrzése

0347-06 Gépbeállító általános gépészeti feladatok   1 D Ábrázolási módok alapozó ismeret Műszaki ábrázolás 2 B Műszaki rajzok olvasása, értelmezése, készítése 3 C Oldható kötések M63, M64, M65 Csavarozás, Alakzáró kötések, Erőzáró kötések 4 C Nemoldható kötések M57, M58, M62 Ragasztás, Forrasztás, Szegecselés 5 A Szabványok használata műszaki ábrázolás, anyagismeret, gépelemek 6 A Szerelés szerszámai M28 Szerelés és karbantartás 7 B Műszaki mérés eszközeinek ismerete M01, M02, M03 A méréstechnika alapjai, Mechanikai mérések, Anyagvizsgálati módszerek 8 A Mechanikai hosszmérések M26 Mérés, ellenőrzés 9 A Mérés idomszerekkel 10 C Felületi érdesség mérése 11 A Alakhűség és helyzetpontosság ellenőrzése

0347-06 Gépbeállító általános gépészeti feladatok   1 D Ábrázolási módok alapozó ismeret Műszaki ábrázolás 2 B Műszaki rajzok olvasása, értelmezése, készítése 3 C Oldható kötések M63, M64, M65 Csavarozás, Alakzáró kötések, Erőzáró kötések 4 C Nemoldható kötések M57, M58, M62 Ragasztás, Forrasztás, Szegecselés 5 A Szabványok használata műszaki ábrázolás, anyagismeret, gépelemek 6 A Szerelés szerszámai M28 Szerelés és karbantartás 7 B Műszaki mérés eszközeinek ismerete M01, M02, M03 A méréstechnika alapjai, Mechanikai mérések, Anyagvizsgálati módszerek 8 A Mechanikai hosszmérések M26 Mérés, ellenőrzés 9 A Mérés idomszerekkel 10 C Felületi érdesség mérése 11 A Alakhűség és helyzetpontosság ellenőrzése

http://sdt.sulinet.hu

Apertus Közalapítvány Felsőoktatási tanárképzési és tanártovábbképzési tananyag Gépészet Kereskedelem marketing 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag

A projektek utógondozása, fejlesztése

Ismétlődő publikálások javítások

Gépészet és Kereskedelem marketing 17 szakmacsoport 2005. május - 2006. február 17 szakmacsoport előkészítő érettségi tantárgyainak vizsgakövetelményeit lefedő digitális tananyag 5500 foglalkozás több mint 150 000 tananyagelem Gépészet és Kereskedelem marketing 2006. március - 2006. augusztus 2 kiemelt szakmacsoport szakmáinak közös moduljai 1300 foglalkozás több mint 35 000 tananyagelem Felsőoktatási bevezetés 2006. szeptember – 2 szakmacsoport 1 félév, 24 tanóra  32 tanóra 2 szakmacsoport 1 félév, 90 tanóra  120 tanóra

Tananyagtervek Tananyagelemek Megjelenítés

NFT 3.5.2 Intézményhálózat kialakítása iskolarendszerű képzésből kimaradók, hátrányos helyzetű felnőttek digitális oktatásának és szakmai képzésének támogatására és foglalkoztatásuk elősegítésére

Képzések iránti kereslet Az iskolarendszerű képzés Képzések iránti kereslet Munkaerőpiac Képzésekre jelentkezők Iskola- rendszerű képzés Betöltött munkahely Betölthető munkahelyek Iskolarendszerből kiszorultak, munkanélküliek Munkaerő kereslet, betöltetlen állások

Képzések iránti kereslet Az iskolarendszerű képzés Képzések iránti kereslet Munkaerőpiac Iskola- rendszerű képzés Betölthető munkahelyek Munkaerő kereslet, betöltetlen állások 3.5.2 Iskolarendszerből kiszorultak, munkanélküliek

A projekt intézkedései Kapcsolódási pontok Apertus KA - NFT 3.2.1 intézkedésben elkészülő és már elkészült szakképzési digitális tananyagok kis ráfordítással alakíthatók a program céljaira Szakmai orientációs ismeretek a meglévő tartalmak felhasználásával, a hiányzó elemek pótlásával, átalakítással elkészíthetők A szakmai előkészítő tárgyakon a digitális középiskola oktatási metodikájának és módszertanának megfelelő átalakításokat kell átvezetni

Köszönöm