5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A munka.
Advertisements

AZ ÉRDEK ÉS ÉRDEKELTSÉG SZEREPE ÉS JELENTŐSÉGE AZ INTERSZEKTORÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN Dr. Juhász Gábor.
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Csoport munka.
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
A fogyasztói magatartás
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
Bevezető előadás. Összegzően meghatározhatjuk úgy is a személyiséget, mint az egyén jellegzetes gondolkodási, érzelmi és viselkedéses mintáit, melyek.
Henry Murray dinamikus motivációs rendszere
Szociális tanuláselmélet
6. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Vezetés – Vezetési Stílusok
Együtt egymásért és magunkért
A kulturális intelligencia
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
2004 tavasz dr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék TEAM…. dehogy ! TEAM, de hogy ?
MOTIVÁCIÓ és ÖSZTÖNZÉS
A szolgáltatások humán tényezői
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Tanuló szervezet.
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
A pedagógus.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
Stratégiai döntéshozatal könyvtári környezetben (Könyvtármenedzsment) (4, 5)
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra.
Nevelés és nevelői attitűdök
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
Vezetés.
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén
A munkával való elégedettség
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
A vezetésről.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Dr. Fülöp Gyula Új stratégiai kihívások
Érzelmi intelligencia
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
Az autentikus motiváció feltételei a munkahelyen
Vezetői hatékonyság, vezetési stílus
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
A szolgáltatások humán tényezői
Összeállította: Piacsek László Zoltán
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
A vásárlási döntés folyamata
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Előadás másolata:

5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus

Ember és vezetés, vezetési stílus A vezetői stílusok alatt az irányadó vezetői magatartásokat értjük. A vezető mások által érzékelt magatartása („ amit mond és amit tesz „ ) jeleníti meg a vezetési stílust.

Ember és vezetés, vezetési stílus A vezető egyéni stílusát több tényező is befolyásolja: 1. a vezető személyisége 2. a szervezet célja 3. a vezető céljai 4. a csoport tagok személyisége 5. a csoport tagok céljai 6. a csoport értékrendje 7. a szervezeti kultúra

Ember és vezetés, vezetési stílus A vezető stílusát befolyásoló tényezőktől függően a következő vezetési stílusok alakultak ki: A racionális-gazdasági ember A társas igényű ember 3. Az önmegvalósító ( önfejlesztő, önérvényesítő) ember 4. A komplex ember 5. Döntés központú elméletek 6. Személyiség központú elméletek 7. A helyzetorientált vezetési stílus 8. A lelkesítő vezetési stílus, az érzelmi intelligencia 9. Az átalakító vezetés

Ember és vezetés, vezetési stílus A racionális-gazdasági ember A munkavállalók többsége DOUGLAS McGREGOR ún. X elmélete szerint a következők jellemzők: - elsősorban a gazdasági jellemzők motiválják - passzívak, manipulálhatók, ellenőrizendők - érzelmeik irracionálisak, kiszámíthatatlanok, ezért ezeket semlegesíteni, szabályozni kell - eredendően lusták, ezért külsőleg kell ösztönözni őket - saját természetes céljai és a szervezeté ellentét- ben állnak, ezért külső erők bevonásával kell őket szabályozni -irracionális érzelmeik miatt képtelenek az önfegyelemre, önuralomra

Ember és vezetés, vezetési stílus 2. A társas igényű ember ELTON MAYO szerint a munkavállaló: - az értelmet nem csak a munkában, hanem a társas kapcsolataiban keresi - képes a vele egyenrangúak csoportjának tár- sadalmi befolyásolására - fogékony az olyan vezetésre, amely a társa- dalmi igényeit és elismerés iránti igényeit igyekszik kielégíteni

Ember és vezetés, vezetési stílus 3. Az önmegvalósító ( önfejlesztő, önérvényesítő) ember McGREGOR ún. Y elmélete alapján a munkavállaló ember képe a következő: A függetlenség iránti igénye nagy Önmagát motiváló, önkontrollra képes személyiség, aki a külső ösztönzőket inkább fenyegetőnek tartja.

Ember és vezetés, vezetési stílus 4. A komplex ember Ennek a vezetési stílusnak a főbb érvei: - az emberi motívumok szerinte összetettek: az egyes szükségletek rangsora nem állandó, hol a pénz, hol az önmegvalósítás a fontosabb - a különböző szervezetekben, ill. ugyanazon szervezet különböző részeiben a dolgozók motivációi különbözők lehetnek. - az egyén hozzájárulása a szervezet hatékonyságához sok tényezőtől függ pl.: képesség, tapasztalat, feladat jellege, és bizonyos mértékben a motivációs jellemzőktől is. - a vezetői stratégiák hatása függ a munkavállaló motivációitól és képességeitől. ( nincs olyan vezetői stratégia ami minden- kinél egyformán sikeres )